– Mine januarplaner –


Bli 5% bedre i sjakk!
Jeg lastet ned en sjakkapp i desember da jeg var sjakkfrelst som mest under Karlsens lynsjakk. Appen hadde 10 vanskelighetsgrader og jeg taper 9 av 10 spill på vanskelighetsgrad 2… Det irriterer meg grønn, så nå tenker jeg å lære meg et triks og to om spesielt godt åpningsspill 😉

Sette av en kveld i uken til selvpleie. Jeg fikk verdens diggeste morgenkåpe til jul, og den tenker jeg å flytte inn i denne måneden. En dag eller kveld i uken skal jeg rigge meg til foran peisen, drikke kakao, smøre meg inn med hårmasker, skrubb og ansiktsmasker og bare NJUTE litt selvpleie.

Dra til Farris Bad med jentene. -For et nydelig døgn med spa og kvalitetstid med de beste! Det var egentlig bare Annika og jeg som skulle ta turen til Larvik for spa førstkommende tirsdag, men nå har et par venninner til slengt seg på. Iiih! Jo flere jo bedre, så nå gleder vi oss MAKS 😀 Vi har booket 2 timer med spa og massasje, og nydelig middag med vinos. Litt hotellfrokost blir heller ikke feil nå på nyåret.

Besøke Stavanger konserthus! Mot slutten av måneden drar jeg til Stavanger by igjen, for å bli med farmor og farfar på ballet! Åh, som jeg gleder meg. Vi skal se svanesjøen i Stavanger konserthus. En opplevelse jeg lenge har hatt lyst på! Jeg danset faktisk ballet da jeg var 5-6 år gammel, men karrieren min stoppet da jeg ble mer interessert i turn. Nå gleder jeg meg til å se de beste av de beste i aksjon!

Vurdere å dra på en hyttetur til! Jeg har hele tre frihelger i januar, og vet ikke helt hva jeg skal finne på med all denne fritiden. Nå tok jeg en ekstra nattevakt som jeg skal på i natt da, men jeg har jo fri helt til elleve om kvelden, så jeg føler jo jeg har frihelg denne helgen og 😉 Kanskje blir det enda en tur til Bortelid i januar måned. Med Mino og en venninne eller to?

Ta en tur på felleskjøpet og kjøpe boken “Fridas bålmat”. Jeg trenger litt inspirasjon til mat og lage på bål i vinter, og forhåpentligvis gir denne meg noen nye, digge idéer. Jeg håper også på et tynt lag med snø her i sør i nærmeste fremtid. Turer i skogen med hund og bål er litt ekstra koselig da. Mino og jeg skal faktisk ut på lørdagstur med Hannemor og bål nå om en liten time til!

Male et rom i leiligheten. Jepp! Jeg har bestemt meg. Det blir maling på meg i januar, og jeg mistenker at det er stuen som får endret farge aller først. Jeg skal ut på maleshopping så fort tour de ski er slutt!

Spare 5000kr. 2019 ble året jeg lærte meg å spare, og hver måned i 2020 har jeg lyst til å spare 5000kr. Det er faktisk litt mindre enn jeg sparte i fjor, men klarer jeg å spare 60 000kr i året, så sparer jeg 100 000kr med det jeg betaler ned på leilighetslånet, og det er jeg mer enn nok fornøyd med.

Oppgradere leiligheten litt nytt interiør. Kanskje også noen nye møbler. Det er januarsalg over alt i disse dager, så skal jeg oppgradere leiligheten i år, så bør det definitivt gjøres nå. Jeg har utrolig lyst på en forandring her, så jeg får lyst til å bo her i ihvertfall et par år til. Jeg elsker kjøkkenet mitt, men stue og soverom trenger en forandring!

Det var mine januarplaner! Hvordan ser dine ut? 

6 kommentarer
    1. Så koselig! Det ser ut som du er flink til å finne på hyggelige ting både alene og sammen med veninner <3 Hva mente du forresten med å spare 60 000 og at det ble 100 000?
      klem!

      1. <3 Jeg prøver 😀 Betaler ned på leilighetslånet vet du og da sparer jeg jo på den måten også. Sparer ca 40 000 i året på å betale 6500kr i mnd i lån (det er med renter) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg