– Merry Christmas –

Riktig gooood jul fra oss i Stavanger! Jeg har jobbet rumpen av meg siste uken før jul, så jeg har ikke fått tid til å titte innom dere før, men om kvelden lille julaften ankom jeg altså den deilige hjembyen min og siden har jeg kost meg glugg. Det håper jeg inderlig dere også har! Jeg var så spent på om jeg kom til å klare å nyte julen i år, med så lite tid med den fine familien min, men fy søren. Gårsdagen… Årets desidert beste dag. Den kunne faktisk ikke vært det spor bedre… Timene fløy fra morgen til kveld.

Bestemors pinnekjøtt var litt ekstra magisk i år ettersom jeg ikke hadde spist det før selveste julaften. Riskremen med bestas jordbærsaus smakte himmelsk, vi hadde pakkelek med terning, lo og grein om hverandre under gaveåpningen (som seriøst gjør meg til et barn igjen hvert eneste år), ooog hylte og skrek etter Mino som x antall ganger hadde labbene på bordet og nesa i julekakene.. Jeg er ikke sikker på hvor mange konfektkaker han fikk i seg i går, men det ble noen 😉 Det eneste som kunne gjort gårsdagen min enda bedre var om vi faktisk vant en million på et av de 20 flaxloddene vi skrapte ila kvelden. Her i hus foretrekker vi nemlig å ha flaxlodd som premie fremfor marsjipangris når en finner mandelen!

Jeg har fått så mye fint, og kan nesten ikke vente med å pakke det ut i leiligheten min før kveldsvakt i morgen. Kosetøy og julestrømpe proppet med snoperier, lakriskuler og hårprodukter fikk jeg også på morgenkvisten i går, og til en forandring var det ikke bare jeg som fikk strømpe i 2019. Mino fikk også strømper fulle av godbiter, bamser og dupeditter, og selve strømpen må jeg si var minst like stas som innholdet for hans del..

– Første jul med hund i hus –

Nå ligger Mino og jeg i verdens diggeste seng og oppdaterer dere før en deilig 1. juledagsfrokost venter oss nede. De hjemmelagde karbonadene til bestemor er syke, så jeg kjenner vannet i munnen bare av tanken. Dette blir nok en nydelig dag! Etter en bedre frokost med familien Borge, tar jeg hunden med meg til farmor og farfar for julefeiring nr. 2. Der tror jeg det blir flere pakker til Mino enn noen andre i år. Jeg har nemlig pønsket ut en lur liten fellesgave til hele familien denne julen! Noe morsomt som skal tas i bruk under familietreffet sommeren 2020 😀 Mer om det tar vi siden!

Nå må dere ha en nydelig, lang og avslappende romjul, dere som er så heldige å ha fri <3 Mino og jeg skal virkelig NYTE vår siste dag her på vestlandet i år. -Med mer familietid, farmors ribbe(!) og farfars digge vin.

7 kommentarer
    1. Har ikke sett deg siden photoshotet med rifla og patronbeltet med haglepatroner som jeg liksom ikke syntes at passet hel sammen. Håper det går å si at du har blitt hakket enda flottere. Flotte damer bruker ha en bitteliten hund Du ha Beagle å det sier EKTE i mitt hode.
      God Jul og Godt Nytt ÅR

    2. Så du holder på enda, Marthe?
      God jul til deg dine!
      Flytter forresten inn i ny kåk på Lysaker 1januar, singel!
      Stikk gjerne innom ved anledning, du og kjæresten.
      Kul hund!!!

      1. Det gjør jeg 😀 Tusen takk, og good jul til deg også! Gratulerer så mye med ny leilighet på Lysaker 😀 Der tenker jeg du kommer til å stortrives! Skal gi en lyd om jeg er i nærheten 😀

    3. Er jo mye lurere med flaxlodd som premie, enn en marsipangris, da det ikke er alle som liker det. Ingen i min familie spiser marsipan, så den so får mandelen får snop av en eller annen type 🙂

      Godt nyttår og håper 2020 blir bra. Her jeg bor har vi slått sammen to ekstra kommuner og endret navnet på kommunen og blitt en ny fylke 😛

      Men nå turer jeg i seng siden det er jobb i morgen – ikke klar for det nå nei..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg