Christmas Cookies In The Making


Den følelsen, når det går opp for deg at kamera faktisk tar fine bilder på kveldstid også! Herregud, hvorfor har jeg ikke visst det før nå egentlig? 3 år etter anskaffelse av dette svindyre knipseriapparatet. Bedre sent enn aldri? Haha!


Her får dere en smakebit av lille-lørdagen min! I dag har vært helt upåklagelig faktisk. Jeg har klart å legge gårsdagens eksamen bak meg (det gikk ikke så bra), tatt meg en bytur i sola for gaveshopping,  og bakt de beste cookiesene jeg har smakt i hele mitt liv! Bare wow! De ser faktisk ikke på langt nær så gode ut som de var. Altså disse her kunne jeg nesten spist opp på en kveld, men det skal jeg ikke for i morgen får jeg Andrea på besøk og på fredag kommer mannen, så jeg har lovet å la dem også få smake på!


Ellers har jeg gått meg en lang tur i skogen denne onsdagen! -Med isvann og nydelige frostomgivelser (og selvfølgelig verdens fineste hund på slep).  Fy så fin naturen er på denne tiden av året når solen først bestemmer seg for å skinne! Kunne bare gått og gått og gått i dag. Dessuten har jeg begynt å høre på krimhistorier mens jeg trasker på tur, og det er jo så spennende at jeg helt glemmer tiden. Dersom dere skulle ha noen tips til krim-podcaster jeg kan høre på norsk så hyl gjeeerne ut 🙂


Oppskriften på julecookies: 1. 350g hvetemel 2. 200g sukker 3. 130g brunt sukker 4. 3 egg 5. 1,5 toppet ts bakepulver 6. 1ts vaniljesukker 7. 200g m&m’s (sorterte ut de grønne, røde, gule og brune siden det er jul) 8. 200g romtemperert smør


1. Rør sammen 200g romtemperert smør med hvitt og brunt sukker. 2. Tilsett egg og sikt inn alt det tørre bortsett fra sjokoladen. 3. Rør inn nesten alle m&msene til slutt, men spar noen til toppen av kjeksene. 4. Ta 1ss deig til hver kjeks. Fyll et stekebrett med 9 kjeks. 5. Stek de midt i ovnen på 180grader i ca 10 minutt. Avkjøl før du legger dem i kakeboks.


Håper det smaker! Og dere? Beklager dette nye designet til blogg.no. Jeg kan dessverre ikke gjøre noe annet enn å vente på forbedring selv. Det går faktisk ikke  engang an å midtstille teksten i blogginnleggene lengre. Tidligere denne uken gikk det ihvertfall an å midtstille setningene hvis man bare klikket hundre ganger på midstillknappen.. Huff, jeg kjenner faktisk at det koker litt innvendig hver gang jeg logger inn til dette nye opplegget, men jeg får bare håpe klagene blir mange nok til at de bytter tilbake til det gamle.

26 kommentarer
    1. Ååå de så gode ut, kanskje må prøve ut oppskriften selv om baking ikke er min sterkeste side 😬😬
      Tar du på M&m i deigen eller etter stekingen ?

      1. Det er utrolig enkelt altså! Jeg tror ikke det går an å feile så lenge du følger de 5 stegene 😀 Jeg tok mesteparten i deigen ja, men sparte også noen til å toppe kjeksene med før jeg hev de i ovnen. Hvis du tar mye deig per kjeks vil m&m’sene drukne ned i kjeksen når den begynner å heve seg, så da er det også lurt å ha noen til overs så du kan putte på toppen med en gang kjeksene tas ut av ovnen (da er de nemlig enda myke nok til at sjokoladen kan feste seg på toppen) 😀

      1. Jeg har prøvd å søke opp True Crime nå og får opp mange alternativ men alle er på engelsk. Vet du hva jeg må søke for å få opp den på norsk? 🙂

    2. Jeg må virkelig prøve å bake disse kakene, ser sykt gode ut! Jeg var oppslukt av podcasten Death in Ice Valley for noen måneder siden. Det er en BBC og Nrk-podcast om isdalskvinnen. Liker også Gåten orderud!

    3. True crime podden!! Google det, så kommer der blant annet frem på podbean. Men veldig skummelt da det er ekte og ofte forferdelige historier! Hadde aldri turt å høre på det utendørs eller alene. Uløst er også veldig bra of handler om uløste mord.

      1. Er du sikker på at det ligger på podbean på norsk? Har søkt og søkt nå og finner det bare ikke. Fant en lenke til en podline app men den har jeg ikke og der måtte jeg betale? Hmm..

    4. syns ikkje bloggene ser så fæle ut med det nye designet som det heslige kommentarfeltet.det er bare drepen…..microskrift og ja nei ikkje fint…..men vi som er på blogg.no lengter etter ting skal bli normale. Noen blogger er jo borte og man finenr dem kun via bloglovin….er helt tullete

      julekakebakst og tur i snø og hei må vel være supert <3

    5. Søk “Truecrimepodden” i ett ord, så skal den dukke opp!
      Anbefaler også Uløst fra VG-konsernet.

      Ha en fantastisk dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg