– Marthe 14 år igjen –

– En mandag tilbrakt som ungdom igjen –


Åh, som jeg koste meg i går formiddag! Eller hele dagen egentlig. Kan faktisk ikke huske sist jeg hadde en så gjennomført god mandag. Etter å ha analysert værmeldingen opp og ned og i mente fant jeg ut at det skulle være to timer uten øspøsende regn mandag formiddag og de ville jeg veldig gjerne tilbringe utendørs på hesteryggen! Så kl 12.30 i går, tok Mino og jeg turen til Lillesand for å treffe Andrea, sale opp et par hester og ri noen timer på ridebanen igjen. Herregud, det må være år siden sist!?

Elsker alt med dette stallivet… Lukten av hest, møkkingen, oppsalingen, rolige skritteturer, gale galoppturer.. Nei ALT med hest er fantastisk og jeg kjenner jeg savner det veldig. Bare ikke så mye at jeg vil ofre hele fritiden min ved å gå til anskaffelse av en. Heh. Evig takknemlig for at jeg har så mange venninner som har holdt på hobbyen sin i utallige år, så jeg kan få komme og låne meg en hest i ny og ne. Vi fikk opphold hele ettermiddagen i går, og red i den fineste, nesten litt trollske tåka! Mino var såklart også med (hans andre tur i stallen), men til tross for at han til og med ville være med inn i hesteboksen sist, sto han denne gang bare og bjeffet febrilsk utenfor, så det ble mest bur i bil på han 😉

– Rakkefanten måtte såklart få bli med –

Etter et par timer med trening på to ulike hesterygger, turet Mino og jeg hjemover igjen, handlet redbull og chips, og så hele serien “Hjem til jul” på Netflix. He-rre-gud som jeg humret og koste meg. For en nydelig serie. Det er ikke ofte jeg finner noe annet enn krim underholdende, og ihvertfall ikke humor-programmer (finner lite eller ingenting morsomt nok), men Hjem til jul… Den må dere faktisk se.

Etter å ha sett ferdig hele serien på noen timer, snurret jeg ved en tilfeldighet en krim/psykologisk thriller også. Trodde ingenting kunne toppe den koselige serien jeg akkurat hadde sett, men den filmen… PUH! Jeg måtte sette den på pause når det var 16 minutter igjen av den fordi jeg var helt nødt til å prøve å få igjen pusten. Haha! Lenge siden jeg har sett en film som har engasjert meg så mye at jeg har hjertebank og høy respirasjonsfrekvens i 70 minutt. Den fortjener et eget innlegg, så stay tuned for livets filmtips!

– Takk for noen fine, etterlengtede minutter på hesteryggen – 

Ville bare titte innom for å dele noen koselige bilder fra gårsdagen, og ønske dere en fin tirsdag! Nå skal jeg ut på tur med lille Minos før jeg tar turen til Cathrine for litt julefotografering. Jeg skal knipse bilder av henne, mannen og lille Aron til årets julekort før Cath og jeg tar litt kvalitetstid sammen bare vi to. Kjenner det må bli en tidlig kveld på meg i dag. Krimfilmen min var ikke ferdig før midnatt og pulsen min ville ikke ned før nærmere halv tre, så det ble ikke stort med søvn denne natten gitt!
<3 <3 <3 

9 kommentarer
      1. Enig! 😊
        Jeg er en av de hestejentene som aldri la opp haha. Ble gård og egen stall, og det er nok ikke bare hele fritiden jeg legger på hestene, mer hele livet. De små elsklingene koster utrolig mye i både tid og penger (og bekymringer), men kunne ikke forestille meg et liv uten hester. Hva gjør man da liksom? 🤣

    1. Åhh så utrolig koselig! Jeg har alltid hatt lyst til å ri. Kan du forresten lage et innlegg om julegavetips når man må tenke økonomisk? Hadde satt veldig pris på det, du er så flink! <3

    2. Så koselig 🙂 Ååh nå en jeg spent på hva du så på! Kom med tips så vi har noe å titte på i jula <3 Ønsker deg en god jul!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg