Månedens siste vegetaruke

– Månedens siste vegetaruke –

En liten update på vegetarmåneden min, nå som vi bare har en halv dag igjen! For å si det som det er: Jeg har spist både cheeseburger på Mc Donalds og flere enn ett karbonadesmørbrød hos bestemor denne måneden, så det ble absolutt ikke 30 kjøttfrie dager, meen denne måneden ble ikke helt som jeg hadde tenkt og da måtte det noen utskeielser til i matveien også. Kroppen min må uansett si seg fornøyd med å ha inntatt kjøttfritt tre av fire uker, og jeg må med dette eksperimentet konkludere med at kjøttfritt smaker VEL så godt. Alternativene på påleggsfronten er noe udugelig, men også her fant jeg ved siden av ost en stor favoritt: Grønnsakspostei! Se bilde under her. Den må dere nemlig teste 🙂

Disse vegetarbollene her har jeg også laget meg et par ganger, sammen med pasta og en god tomatsaus. Jeg vil ikke si at akkurat disse smaker like godt som vanlige kjøttboller, men de mettet og får ihvertfall terningskast 4 på smak 😉 Den aller beste vegetarmaten lages definitivt fra bunnen av! -Med masse gode krydderier og ferske urter.

Hvordan står det til med dere? Er vi flere som er klare for oktober måned i morgen? Jeg jobbet natt i går, og ettersom valpen absolutt ikke fungerer uten flokken sin (meg) riktig enda, måtte Siri forlate katten sin og komme på sleepover for å holde han med selskap <3 Altså, hvilken venn <3 Da jeg kom hjem i dag tidlig hadde hun ikke bare stått opp, redd senga, og luftet Mino, men også ryddet kjøkkenet mitt, tatt oppvasken og tømt søpla. Hva fader har jeg gjort for å fortjene sånne venner lurer jeg på?

Frokost og redbull kjøpte hun forøvrig også til meg før hun forlot oss for å dra på jobb.. Resten av dagen har jeg bare brukt på mitt nydelige lille hundevesen og det er også planen for morgendagen. Hanne og jeg skal pakke sekken, ta med Mino og dra ut på tur i skogen, tenne bål og grille litt komper i finværet. Ja, komper! Haha, jeg tenkte å pakke med steikepanna og steke dem på bålet 🙂 YUMS!

To andre cravings jeg har hatt den siste uken: Fargerike gulrøtter fra Meny, og disse minimini appelsinene som du spiser med skallet på! Ja, det høres feil ut, men det er virkelig digg. Noen av dem er litt VEL syrlige, men jeg elsker surt så jeg nyter!

Jeg vet ikke med dere, men nå venter siste episode av ungkaren her! 

16 kommentarer

Siste innlegg