Lately i’ve been craving…

…Mozerella pizza! Akkurat som den Ristorante varianten man får kjøpt i frysedisken, bare hjemmelaget, toppet med en god pesto og spinatblader. Yuuums! Som dere alle sikkert har fått med dere nå så er jeg helfrelst av hvit pizzabunn, og lager meg gjerne hvit pizza en gang i uken, men etter å ha invitert jentegjengen på spillkveld med vin og pizza for et par lørdager siden, har jeg altså blitt hektet på denne enkle, røde varianten med tomatsaus, mozerellaost, pesto, spinat og gjerne også pinjekjerner 🙂

Denne uken har jeg hatt tre kveldsvakter, og jeg skal snart på min siste, men før det måtte jeg bare sette en ny deig til heving mens Mino og jeg dro ut på tur i den hvite skogen! For ja, her i sør har det dalet ned med en hel del hvitt nedbør de siste par dagene, og selv om jeg virkelig lengter etter våren, kan jeg ikke annet enn å nyte dette synet. Fy søren så koselig det har vært å gå lange skogsturer hver formiddag denne uken. Mino eeelsker det. Tror herved han har nådd toppen av alle lykkebarometere.

Hvordan har dere det? Vi går mot slutten av enda en vintermåned, og jeg er råklar for å avslutte den i Stavanger by med min fine familie kjenner jeg! Ettersom vi har ønsketurnus på jobb har jeg ønsket meg til å ta litt mange vakter på rad for så å få en uke fri her og der, så fra og med i morgen har jeg fri i hele syv dager! De skal Mino og jeg ta turen til barndomsbyen, og en liten del av meg håper faktisk at vi kan få litt snøvær i Stavanger by også. Tviler dog! Jeg har nemlig lyst til å pakke meg inn i pysjsett, se kosete familieprogrammer på tven hver kveld, og kanskje få litt pre-påskefølelse 🙂

– Pizza For Dinner Every Week Please –

Jeg har ikke hatt så mye på hjertet etter helgen! Dagene mine har bare bestått av jobb, soving, spising og turer, men de neste dagene blir nok hakket lengre og mer varierte tenker jeg. Ville ihvertfall titte innom dere før vakt, hilse på og dele litt mer fristende bilder. Burde jo definitivt hatt en matblogg..

Jeg har forresten kjøpt ny pc siden sist og dermed mistet mitt gamle redigeringsprogram Windows Live Gallery (som ikke lengre kan lastes ned). Jeg bruker selvfølgelig også lightroom som alle andre bloggere, men for å være ærlig så synes jeg Windows gallery er minst like nødvendig for å få ordentlig liv, kontrast og farger i bildene, så nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Bildene er jo helt GRÅ?! Åh, jeg finne en måte å få lastet det ned på igjen om det skal bli noe antrekksbilder i vår.

Tips anyone? Help a girl out! 

16 kommentarer
    1. Jeg syns ikke bildene er grå i det hele tatt, og pizzaen ser superdigg ut! Du kan jo forsøke å enten lage eller kjøpe et preset som minner om slik du redigerte i Windows-programmet i Lightroom? Lightroom er LIVET, jeg eeelsker å redigere haha. Om du ønsker mer farger kan du leke med Saturation og Vibrance, eventuelt fremme de fargene du ikke syns kommer så godt frem, og kanskje leke med split toning. Infinite med muligheter! Er forskjell på Lightroom Classic og CC også, kanskje du kan teste den du ikke har brukt til nå – jeg foretrekker CC 😀

      1. Tusen takk snille <3 For både gode ord og tips! Skal prøve meg litt mer frem i Lightroom også 🙂 Vet jo egentlig at det er et kjempeprogram. Syntes bare det var mindre tidskrevende med ferre tastetrykk å få finere farger i det gamle gratis programmet 😀 Haha!

    2. Skriv på youtube: How to get back movie maker and photo gallery on windows 10.
      Da kommer det opp video trinn for trinn hvordan du likevel kan installere programmet. Videoen er laget av Chris Waite.

    3. Hei Marthe!
      Jeg har et spm som ikke helt er relatert til dette innlegget, men jeg prøver likevel – jeg er selv sykepleier og jobber på legevakt, med turnus og helger. Jeg har så lenge jeg kan huske ønsket meg hund, og nå står jeg på venteliste hos en oppdretter. Er likevel litt i tvil, mtp hvordan jeg skal få det til å gå rundt da jeg er alene og bor i leilighet, og ikke er garantert noen som kan passe hunden når jeg er på vakt (har noen som kan gjøre det i starten når den er liten, men ikke resten av livet haha). Hvordan løser du det med Mino når du er på vakt, og hvordan synes du det fungerer å ha en liten hund alene i et sånt type yrke? Veldig takknemlig for svar 🙂

      1. Heisann! Beklager sent svar. Hvor mange prosent jobber du? Og hvilken rase tenker du på? Noen er jo mer bjeffete og selskapssyke enn andre, og dermed vanskeligere å få til å trives hjemme alene. Beagler er en av de mest rampete og selskapssyke rasene (rampete spesielt som valper såklart), så jeg har ikke gjort det enkelt for meg selv, og ville nok aldri skaffet meg valp alene igjen selv om jeg bare jobber 60%! Trodde det skulle gå mye enklere for seg enn det har gjort og det til tross for at vi har gjort alt som står på nett av måter å tilvenne hunden å trives alene på. Jeg kommer definitivt til å ha flere hunder i mitt liv, men neste gang (hvis jeg er singel) kommer jeg til å gå for en hund på minst 1 år. Har jeg samboer så kan jeg gå med på å kjøpe valp om jeg bor i enebolig og ikke risikerer å plage noen naboer med bjeffing i starten. Det har vært så VONDT å gå 8 timer på jobb og vite at 1. Mino tydeligvis ikke har det greit hjemme alene og 2. Naboene holder på å rive av seg håret ettersom han bjeffer non stop i timesvis. Klarer nesten ikke tenke på noe annet og det har slitt meg ut. SÅ spør du meg: Ikke skaff deg valp alene med mindre du går for en rase som du er sikker på er veldig enkel å oppdra og kan trives godt alene også. At Mino rasserer leiligheten min bare jeg går på butikken i to timer, bryr jeg meg NULL om. Det er bjeffingen som stresser livet av både meg og naboene. Forutenom dette er det en drøm å ha hund og jeg ville aldri gitt han opp nå som jeg først har skaffet han 🙂 Han er jo til å spise opp når jeg er hjemme og turene våre er like magiske hver gang! <3

        1. Tusen takk for svar! Jeg jobber 85%, men har en familie som i starten har mulighet til å ha hunden mye på dagtid. Det er dette med bjeffing og om hunden kan trives alene jeg synes er vanskeligst å vurdere, for det er jo så opp til hver enkelt hund- og jeg vet ikke om jeg har samvittighet til å forlate den i 8 timer av gangen hvis jeg vet at den ikke trives med det. Får vel bare tenke litt mer frem og tilbake, tror det er så mye positivt med en hund som (nesten) veier opp alt det negative folk snakker om. Igjen, tusen takk for langt og fint svar 🙂

    4. Hei, Marthe! Har lest bloggen din siden 2012, og jeg følte bare at det etter 8 år var på tide å legge igjen en kommentar! FOR en innsats du gjør med bloggen din, en av de få bloggerne som ikke avhenger av click bait eller sånt tull, du leverer gjennomførte innlegg med ordentlige bilder hver eneste uke, og jeg elsker å klikke meg inn. Virkelig en inspirerende blogg, både i dag og for 8 år siden 🙂 Kjenner at jeg gruer meg til den dagen du får deg fast jobb som sykepleier, og bloggen avsluttes! Ønsker deg en fin helg, klem fra meg <3

      1. Åå <3 Så hyggelig å høre! 😀 Kjempemoro at du har fulgt meg i alle disse årene. Det er så utrolig lenge det 😀 Takk for at du enda henger på 😀 Tusen takk for fine ord, og riktig god helg til deg også. Klem! 😀

    5. Du fremstår alltid så positiv og glad 😀 Har stått på gjennom studiet og klart det med glans, har fått jobb, virker til å mestre jobben utrolig bra, og har kommet deg gjennom et brudd samtidig med alt dette.. og bare.. Er så blid og fin hele tiden. Flere skulle hatt noen av disse genene! Og egenskapene. Det handler kanskje om hvordan man tar det, som man sier 🙂 God helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg