Kylling i kokos med red curry

Hei alle sammen, og hei 1 august! De siste dagene av juli har vært helt fantastiske <3 Jeg ankom nemlig Stavanger by tirsdag ettermiddag, og siden har jeg vært med både bestemor, bestefar, farmor og farfar, spist alt for mye god mat, drukket vin, vært på Ikea med bestene og på bærshopping ute på Sola! Det er SÅ herlig å endelig ha bil så jeg kan få kjørt dem litt rundt der de aldri kommer med bussen, og dessuten er det hyggelig for meg også med litt sightseeing i barndomsbyen min! I går kjørte vi rundt på halve Sola for å jakte etter gårder som kunne selge poteter, grønnsaker eller friske bær, og jammen fant vi ikke et sted som solgte de største og beste bringebærene jeg har sett og smakt i mitt liv <3 Mmm!

Vet dere rogalendinger om flere steder eller gårder rundt Stavanger som selger frukt eller grønt? Hyl gjerne ut mens jeg enda er her, så tar bestene og jeg turen dit i dag eller i morgen 🙂

Ukens oppskrift – Chicken red curry med mangosalat 

Før jeg reiste fra mann og hund i sør, lagde jeg meg en deilig chicken red curry rett, med kokos og karrisaus, mangosalat og potetmos. Akkurat denne potetmosen burde jeg nok ærlig talt ha byttet med ris, for det passet ikke såå godt til, men prøv gjerne ut resten av retten med mangosalat og ris istedet!


Isåfall trenger du: 1. 1 boks kokosmelk 2. 2-3 ss red curry paste 3. 2 champignon sopp 4. 2 kyllingfileter i strimler 5. 1 rød paprika 6. 2 gulrøtter 7. Litt ristede peanøtter 8. Ris for to 9. En stor mango 10. 1/2 pakke fetaost 11. 1/2 rød chilli finhakket 12. 1/2 gul løk

Slik gjør du:
1.
Kok risen etter anvisningen på pakken
2. Lag mangosalaten ved å blande 1 mango (skjært i terninger), 1/2 pakke fetaost og 1/2 chilli hakket.
3. Stek kyllingen ferdigstekt i en stekepanne.
4. Stek også resten av de grovhakkede grønnsakene i stekepanna.
5. Tilsett 1 boks kokosmelk og smak til med red curry paste.
6. Tilsett peanøttene og smak til med litt salt og pepper.


Server! Jeg spiste min porsjon ute i varmen på verandaen, som forresten er i ferd med å renoveres nå! Daniel har tatt tak etter arbeidsdagene sine og har stått timesvis med vasking og skraping, så nå skal vi endelig få nybeiset og malt veranda <3 Ah! Da blir det enda hyggeligere å sitte der ute..

Håper det står bra til med dere alle! Jeg har fem fridager på rad jeg nå, så nå er familieuken min i full gang. Først skal tre dager tilbringes hos bestene før Daniel kommer ned og vi drar videre til Haugesund for årets familietreff der. Åh, for en drømmeuke <3 Tante kommer også på besøk til oss i dag. Wihuu! En nydelig start på august måned. -Kanskje min favorittmåned, etter desember 😉

Nyyt torsdagen alle sammen <3 Det skal jeg!

16 kommentarer
    1. Hei fine 🙂 Det er et kjempe koselig gårdsutsalg når du kjører fra Stavanger og ut mot Bryne, tror det heter Skjæveland Gardsutsalg. Kan iallefall anbefales 🙂 Nyt familien og fridagene dine!

    2. Skjæveland Gardsutsalg på Skjæveland mellom Ganddal og Øksnevad har et stort utvalg i ferske grønnsaker

      1. Det går bra med besten! 🙂 Han har fått permanent stomi, og et digert brokk på toppen, men sånn ellers går det bra 🙂 Håper han kan erklæres frisk fra kreften etterhvert, men det må gå noen år med kontroller før legene friskmelder helt for tilbakefall 🙂

        1. Så godt å høre at det går bra med besten din. Slapp han cellegift og stråling? Da er det heldigvis ikke spredning til andre organer og det lover godt for fremtidig friskmelding.

          1. Ja det gjorde han 🙂 Ikke hørt noe om at han trenger verken cellegift eller stråling så det er bra 🙂 Leste i et brev at han hadde spredning til en av sytten lymfeknuter de hadde sjekket, men regner med at denne er blitt fjernet under operasjonen da, ettersom vi ikke har hørt noe mer om den.

    3. Heia, prøvde oppskriften din i dag og det ble sååå godt!! Tusen takk for godt tips; keep ’em coming.

      Ha en super kveld videre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg