Jeg har fått valp!

Okei, hjertet mitt eksploderer… I går var en gledens dag dere.. Etter å ha shoppet hundeseng, mat, bur, leker og you name it, dro Karianne og jeg avgårde til Konsmo for å hilse på en 11 uker gammel beagle valp. Oppdretteren hadde egentlig tenkt til å beholde den lille tassen selv, men ettersom de hadde hele 13 beagler fra før av, ønsket de istedet nå å se etter en kjærlig familie som kunne tenke seg å ta den til seg. Vel, jeg er ingen familie, men jeg er sikker på at jeg kan gi mer kjærlighet enn en hel familie til sammen, så jeg våget meg til å sende dem en melding og jammen fikk jeg lov til å komme for å hilse på! SÅ i går befant altså Karianne og jeg oss på Konsmo, hilste på den nydeligste valpen jeg har sett i hele mitt liv, oog stjal den med oss hjem like greit. Hihi, selvfølgelig måtte det ende sånn.. Har dere sett noe så herlig?!

– Hils på lille Mino –

Jeg har altså hatt valp i hus i 24 timer nå, og hverdagen er… Ja rimelig bra! 🙂 Han er bare til å spise opp, og jeg tror jeg elsker denne nye gutten i mitt liv allerede. Mino kom altså til verden 09/07-19 og er 11 uker gammel. Han er den snilleste, mest bedagelige ungkaren jeg har møtt, og er storfornøyd om han får sove ihvertfall 17 av døgnets 24 timer, og tygge på sofaputene resten… Hihi.

Han krever ikke så mye enda, er meget lett underholdt, har matlysten på topp og tisser på gresset utenfor ihvertfall åtte av ti ganger. Det er jammen ikke verst! Jeg har allerede meldt oss på valpekurs for fremtiden, men hadde tenkt til å vente til han ble litt større med både det og læringen av enklere triks her i heimen. -Meen så krevde det bare seks små godbiter å lære sitt og gå i trapper i dag. *Stolt valpemor* Det er visst en liten gluping jeg har fått i hus 😉

En liten og trøtt gluping.. Hanne kom på besøk i formiddag for å knipse noen bilder av oss, men Mino hadde lekt med verandaplantene i to timer før hennes ankomst, så derfor klarte han ikke riktig å holde øynene oppe på bloggshoot i dag 🙂 I skrivende stund ligger han og snorker i sofaen ved siden av meg, og så fort dere er oppdatert skal jeg kose han ihjel til siste rest av Skal vi danse. Lørdagskvelden sin!

<3 Tenk at du skal dele resten av livet ditt med meg!
Herregud, jeg er heldig <3

76 kommentarer
    1. Ååh så søt! Litt random spørsmål men det teppet du har i stua er fra IKEA sant? Kjøpte et slikt teppe selv men har blitt så fort grått, hva gjør du for å bevare det så lyst? 🙂

    2. Fantastisk nydelig hund. Så glad for at du fikk deg valp til slutt <3 Trist at du ikke har Sika mer, kan tenke meg hvor sårt det er for deg. Så du får finne all støtte du kan i Mino. Stor klem

    3. Fantastisk søt! Er han fra Janne?
      Nyyyt valpetiden, de vokser så fort😭
      Vokste opp med beagle, og har nå en to år beagle gammel tispe. Kanskje vi møtes på tur en dag🐶
      Beagler er best

    4. Herregud, hjertet mitt. For en nydelig liten tass!

      Jeg kan ikke tenke meg noen bedre hundemamma enn deg <3 Gratulerer til både valpis og eier! Mange klemmer

    5. Nyyt! De vokser så alt for fort (har selv valp, da drever på 5 mnd)🤗 (var nok en mening med at akuratt han skulle bli din akkuratt nå) ❤

    6. Tenk at han skulle dukke opp akkurat nå, da 😍 Dette fortjener du, Marthe <3 Tanker og klemmer til deg!!

    7. ENDELIG! <3 herregud, beaglehjertet mitt eksploderer! Tenk at min firbeinte bestevenn har vært så liten, hun er nå 2,5 år. Dette blir bra, gratulerer så mye! <3

    8. Gratulerer.
      Håper du er så ansvarlig at du lar han jakte og få bruke instinktene sine. Da vil du også få en mer harmonisk hund.

      1. Jeg har ikke kjøpt beagle av en oppdretter som avler på gode jaktegenskaper. Jeg har kjøpt en utstillings og familiehund som kommer fra hundeforeldre som ikke jakter. Men for all del, man vet aldri hva fremtiden bringer 🙂

    9. Jeg har lest bloggen din så lenge jeg kan huske, men aldri lagt igjen en kommentar. Jeg fikk så vanvittig vondt da jeg leste innlegget du skrev for noen dager siden… for en fantastisk nyhet du deler i dag <3<3 jeg unner deg alt godt og synes det er så fantastisk du har fått en liten valp som kommer til å gi deg så mye glede og kjærlighet!!! Stor klem til deg!

    10. Åååh Marthe!! Jeg har lest bloggen din i så mange år, men kommenterer sjeldent, men nå må jeg bare si at jeg ble så glad på dine vegne. En liten valp som får den fine kjærligheten din er hva dere begge trengte nå. Ting faller på plass som oftest og det er rart hvordan vanskelige ting fører til fantastiske ting hvis du skjønner?? Kos deg masse med valpen og bare vær deg selv, da kommer han til å bli en tro kopi av matmor (Det ble hvertfall valpen vår selv uten hundekurs osv, ho er den mest rolige, tillitsfulle og lydige hunden vi og alle venner rundt oss vet om). Er så glad for å se deg lykkelig 🙂

      1. Tusen takk for en herlig kommentar. Du er god!! <3 <3 Krysser fingrene for at jeg får en like fin vofs 😀 Skal ihvertfall gjøre mitt aller beste med oppdragelsen 😀

    11. Nå blei jeg bare så glad på dine vegne! Du og Sika er grunnen til at jeg nå har begynt å ønske meg en beagle, så dette unner jeg deg!! <3 <3

    12. Utrolig glad på dine vegne.
      Ble for en uke siden dumpet av min samboer (gjennom 6 år..) og er så knust at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.
      Så vil bare si at det er fler av oss, og selvom det er dumt å si- så er det litt godt å kjenne at det ikke bare er meg som hjertet har blitt knust av den du elsket mest..
      Håper du får det fint med din nye flotte hund. Ønsker deg alt godt.

    13. Gratulerer så mye med valp, Marthe! Og gratulerer til valpen, som trakk gulloddet og ble med deg hjem. <3
      Kunne du skrevet litt om hvordan du tenker å gjøre det med valp og jobb framover?

    14. Gratulerer så mye, han er heldig som får være sammen med deg! Du fortjener bare det beste Marthe❤️ klem

    15. Gratulerer så masse med valp! Heldige den som fikk komme til deg! <3 Vil bare si at jeg ble utrolig lei meg av å lese de triste nyhetene her om dagen… Du virker som ei helt fantastisk jente og jeg unner deg alt godt. En dag finner du en mann som fortjener deg, og i mellomtiden får du nyte eget selskap, valp, venner og familie!
      PS; jeg har lært at valper ikke bør gå i trapper før de er 6 mnd (tror jeg), dette fordi belastningen er alt for stor for kroppen deres.

      1. Tusen takk snille <3 Ja jeg leste også det etter å ha gått opp og ned trappen noen ganger, men jeg leste at det var lurt å gå litt, men ikke for mye så da satser jeg på at det har gått bra. Nå kan han det ihvertfall 😀

    16. Hei!

      Nå som vinteren nærmer seg, kan du vise oss hvilken vinterjakke og vintersko du skal ha?

      Jeg bladde igjennom innleggene dine. Jeg fant ett innlegg som var noen år gamle, der du hadde et par lilla høyhælte sko blant favorittene..

      Og tenkte kanskje favorittene har forandret seg litt😊

      1. Ja det kan jeg gjøre etterhvert som jeg finner noe nytt 🙂 Jeg har i førsteomgang blogget om høstskoene jeg tenker å bruke i høst nå i seneste bloggpost 🙂

    17. Gratulerer så mye med denne lille nydelige voffsen <3 Det er godt å se at du endelig fikk en drøm oppfylt, i å få en liten firbent valp i hus! Jeg ble helt sjokkert og lei meg da jeg leste hva som hadde skjedd, og jeg håper at lille Mino kan få deg på andre tanker i den tunge tiden <3 Han kunne ikke kommet til et bedre hjem <3

    18. Gratulerer!!<3Åå blir så valpesyk selv. Kan jeg spørre hvordan du gjør det når du er på jobb? Jeg er sykepleier og bor alene så har liksom ikke passet seg med tanke på at jeg er så mye på jobb.. Hadde vært kjekt å høre hvordan du gjør det 🙂

    19. Så fantastisk nydelig valp❤️ nydelig kar som får en så flink eier! Har du tenkt å bruke den noe i jakt?

    20. Gratulerer så mye Marthe! Så glad på dine vegne. Unner deg alt godt.
      Som jeg muligens har nevnt før. Du er som en god venninne jeg aldri har møtt.
      Klem <3

    21. Nemmen så søt<3 Må si ifra når du tar han med deg til Stavanger. Vi hentet våre Beagle på Konsmo i fjor, så kanskje de er i slekt? 😛

    22. Gratulerer 😊
      Bare vær litt forsiktig med trapper de første månedene, valper skal helst unngå det så langt det lar seg gjøre 😉

    23. Åhh Marthe gratulerer <3 Du fortjener det her så UTROLIG mye og blir ein fantastisk (hunde)mamma <3

    24. Gratulerer med beaglevalpen! Har selv en beagle på 2år nå, elsker rasen! Krever mye og er veldig sta, men den beste vennen og koseklumpen du får tak i <3

      Husk å start tidlig med tilvenning til at du er rundt matskålen og med å gi fra seg mat og bein, beagler har lett for å utvikle mat aggresjon, vi slet med det det første halve året, men etter mye trening har han nå vokst det fra seg. Du vet kanskje det allerede ettersom du er kjent med beagler, men tenkte å si i fra.
      Lykke til, å gleder meg til å følge deg på reisen sammen med lille valpen!

      1. Tuuusen takk! Ja, det skal jeg huske på 🙂 Foreløpig går det veldig greit men han er heelt hol etter mat så jeg skal passe på at det ikke går for langt 🙂 Gleder meg til å dele mer av dette herlige valpelivet <3

    25. Nydelig hund! Gjør oppmerksom på at valper IKKE skal gå i trapper/ lange turer før de er opp mot 6 måneder. De kan mye belastningsskader. Gleder meg til å se mer av dere 😊

    26. Så koselig og gratulerer med valp!!
      Skal selv få valp neste helg, gleder meg så.
      Hadde vært veldig gøy om du skrev om valpeperioden, tips den første tiden, hva man bør kjøpe inn før man får valp osv 😀😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg