– Første møte med skogen –

– Minos første tur i skog og mark – 

Åå, gårsdagen var en fin dag dere. Minos aller første tur i Hellemyrskogen! Hanne og jeg pakket sekken og dro ut på tur allerede om formiddagen, lagde oss et lite bål, stekte komper i ei stekepanne, grillet pinnebrød, spiste sjokkis og baare koste oss. Og for et nydelig vær! Føltes jo nesten som en varm vårdag. Selve gåturen innover var bare på ca 15 minutter, men likevel var Mino helt utslitt etter 30 minutt, så etter å ha hjulpet meg med å finne pinner til bålet, sluknet han på sekken og sov store deler av turen. På hjemveien måtte vi bare sette han i sekken og bære han halve veien. Skjønne lille <3

Jeg var utrolig spent på hvordan han kom til å reagere med bål og flammer. Tenkte muligens han kom til å ta fart og hoppe rett inn i det varme pinneparadiset, men han forsto faktisk at det ikke var til å leke med så det var nå betryggende for mor 😉 Som han koste seg med nye lukter og flyvende høstblader!

Resten av kvelden tilbrakte jeg med Cathrine, Mino og Aron. Vi hadde sleepover at my place, spiste taco, ost og kjeks, skravlet i mange timer og koste oss som vi alltid gjør. Nå er både Hanne og Cathrine på besøk, og så fort vi har spist litt lunsj, drar jeg en tur til Nodeland for mine første to timer på valpekurs! SÅ spent på alt jeg har i vente der av lærdom de neste 9 ukene 🙂

Ville bare titte innom og dele et lite bildedryss fra gårsdagen! I kveld kommer Annika innom og da venter nok en jentekveld med noe digg på bordet 🙂 Tror jeg må sprette vinflaska i kveld, for i dag fikk jeg en telefon fra akuttmottaket med tilbud om et vikariat jeg har lengtet etter, og deeet er klart vi må feire! Herregud så glad jeg ble.

32 kommentarer
      1. Tusen takk! Nei, det er 50-60%. Det er så mange søkere både med erfaring der at det er umulig å få noe fast 70-100% med en gang som ny. Jeg hadde takket ja til mindre i akuttmottak, så jeg er sjeleglad 😀

    1. Hvor er den fine luen din fra?

      Også ville jeg bare si at alt ordner seg for snille jenter <3 Synes det var så leit og lese hva som hadde skjedd. Sender deg mange gode tanker. Opplevde noe lignende for 4 år siden, gav han ikke flere sjanser.. Så glad for det i ettertid. Kort tid etter dukket verdens snilleste gutt opp og vi har det så fint sammen!

      Fokuser på deg selv framover. Virker som du har fantastiske venner og familie i livet ditt.

      Mange klemmer fra meg <3

      1. Luen min strikket Hanne til meg til bursdagen min faktisk! 😀 Tusen takk for gode ord <3 Huff. Glad for å høre at du har det bra nå sammen med en snill gutt 🙂 Vet det er mange av de og der ute heldigvis! Stor klem igjen <3

    2. Hei!

      Utrolig glad for at du endelig fikk valp <3 det er en herlig tid!!
      Tips til nye valpeeirere: hunomhund.no + på insta og facebook er veldig flink! Enkle illustrasjoner og gode tips til å trene belønningsbasert og forstå atferd.

      Kos deg <3

    3. Flotte bilder og så skjønn Mino er!!

      Lurte på en ting: Har du blitt gjenkjent som bloggeren Marthe noengang i jobben på sykehuset?

    4. Gratulerer så mye med valpen, han er heldig som har fått komme til deg. Trist å lese det som har skjedd, men du virker som ei sterk og selvstendig jente. Jeg leste en gang «enten så går det bra, eller så går det over», og selv om det kanskje er tungt nå, vil det være verdt det i lengden. Tenker jeg hvertfall 😊

      Nyt valpetiden! Folk sier babytiden går fort, men med hunder går det jammen fortere😅 jeg har tispe på to år, og når jeg først begynner å mimre tilbake på valpebilder av henne klarer jeg nesten ikke å slutte, haha.

    5. Så nydelig! Kan du ikke skrive et innlegg om hva du pakker med deg på tur, en slags guide til oss andre som vil pakke lett og enkelt, men utnytte naturen mer? Lille Mino er ubeskrivelig skjønn, forresten <3

    6. Gratulerer så mye med ny jobb😊 Heldige Mino som fikk komme til akkurat deg, han kommer til å få det så trygt og godt❤️

    7. For en nydelig valp! Og kan jeg spørre hvilken modell turbuksen din er? Den var så fin 🙂
      Ønsker deg en nydelig helg!

    8. Vet ikke om dette stemmer, kjæresten var innlagt på akutten, noen uker tilbake. Han hørte fra ei anden student at du kun jobbet på akutten via av nav, stemmer dette? Gratulerer med valp, jeg ser han lyser opp for deg ♥️

    9. Det gjør meg såå glad å se deg få de mulighetene du har drømt om! Både med hund og jobb -kan ikke tenke meg noe annet enn at det er fult fortjent.

      Et lite boktips fra meg er «Det ender med oss» av Colleen Hoover. Håper ikke du blir avskremt av tittelen, men det er den beste og viktigste boken jeg har lest. Har allerede kjøpt og gitt fem-seks venninner boken i gave -de får ikke låne min. Hehe, neidajoda.

      God fredag til deg og Mino! x

      1. Å tusen takk for både herlige ord og boktips! Ble ikke skremt og skal helt klart ha denne i bakhodet til neste innhandling av nytt lesestoff 😀 Hjertelig! God fredag til deg og <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg