Havresnacks – Frokostfavoritt

Reklame | Fazer Yosa

Ukens frokosttips – Havresnacks fra Fazer Yosa

Er det noe jeg sliter med å sette av tid til før jobb om morgenkvisten, så er det definitivt frokosten. Jeg er mildt sagt ikke av den arten som står opp en time før jeg må for å steke meg egg og bacon. Skal jeg spise frokost før dagvakt, så må det være enkelt, og det må gå kjapt! Aller helst noe jeg kan ta med i hånden mens jeg løper til bussen. Hehe, jeg vil nemlig helst bare sove så lenge som mulig :’)

Derfor er jeg veldig glad for å ha blitt introdusert for disse havresnacksboksene i ulike smaker! Jeg er nemlig ikke så fryktelig fan av vanlig youghurt, og dessuten ser magen min ut til å tolerere melk mindre og mindre for hver dag som går, så da jeg så at Fazer Yosa hadde kommet med en havrebasert (ja faktisk 100% plantebasert) snacksvariant både med og uten granola, så måtte jeg bare teste!

Disse matvareproduktene er heelt nye på markedet og har ikke engang kommet på plass i alle kjøleskap på butikkene i Norge enda, men jeg har fått smake på to av havresnacksene, og det er de dere ser på bildene her. En med smak av vanilje med granola i topplokket, og en med smak av ville bær! Mmm <3

De kan nytes rett fra boksen, eller helles over i en skål og toppes med nøtter, frukt og bær. Jeg har prøvd meg på litt forskjellig den siste uken, og så langt har virkelig alle kombinasjoner falt i smak. Produktene er altså 100% plantebaserte og laget på kortreist havre som ikke bare smaker digg, men som også er utrolig bra for fordøyelsessystemet vårt.  Et supert alternativ til raske, små måltid som metter og smaker <3 Det finnes altså flere smaksvarianter i butikkene! Gleder meg til å prøve ut flere av dem selv.

Havresnacks variantene får dere kjøpt på Meny, Coop og Spar!

3 kommentarer
    1. Ser godt ut, havre er veldig sunt. Jeg pleier å spise havregrøt til frokost, kan blande den kvelden før så er det bare å kjøre den noen minutter i mikron på morgenen. 🙂
      Den med bær, er det “biter” i den eller er den slett og fin? Jeg fikser ikke de skinnfillene av bær som det er i mange yoghurter, syns det er såå ekkelt. :p

      1. Høres ut som du er flink til å få i deg godt med havre da 🙂 Det er jo kjempebra! Nei, denne wild berries varianten har ikke biter av bær i seg. Den er helt myk og fin i konsistensen. Jeg er enig med deg i det faktisk! Liker bedre å tilføye bærene mine selv 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg