Gjenforening, praksis, og operasjon

– Gjenforent med en firbent favoritt –

Jeg trodde faktisk ikke at Sika skulle bry seg noe særlig om min ankomst til Norges land etter to små uker. Hun er nemlig en Independent woman, med stor I, og dessuten har jeg innbilt meg at hun er mer glad i Daniel uansett hvor mye mer tid jeg tilbringer sammen med henne. Derfor var det en gledens overraskelse å komme hjem og se at hun for en gangs skyld hoppet på meg og ikke mannen! Åå <3 Hun la seg klin inntil så fort jeg fikk satt meg i sofaen og bare lå sånn helt til det ble natten <3 Lille, hjertet mitt. Daniel er kanskje forbundet med livets beste aktivitet (jakt), men jeg er definitivt blitt en favoritt når det kommer til kos.

Ellers har det hendt litt av hvert bare siden i går! Jeg har fått meg bil for uken (en dritsøt Fiat 500 cabriolet), og har hatt første dag i praksis i dag! Det gikk jo som det suste det. Hadde ikke forventet noe annet heller. Har da aldri vært uheldig med verken praksisplass eller veiledere før, så hvorfor bli det nå? Det er bare en liten praksis bestående av 15 små vakter, så jeg må virkelig bare sluke til meg all lærdom jeg kan få og hive meg med på alt jeg kan de neste seks ukene! Gleder meg jeg, til å lære litt igjen! Lærte jo for all del en haug av bachelorskrivingen også, men praksis er noe helt annet 🙂

Ellers fikk jeg en telefon fra besta igjen i kveld, og det var ikke noen gode nyheter å hente i dag heller. I morgen er det to uker siden bestefars store operasjon, og ettersom det enda ikke er fremgang og et vesentlig organ i kroppen hans enda ikke fungerer som det skal, legges han på operasjonsbordet atter en gang allerede i morgen tidlig. Jeg er jammen ikke sikker på om de vet hva som egentlig er galt, men de skal nå sprette han opp igjen i morgen og forhåpentligvis finner de det ut fra innsiden! Jeg kjente først at jeg ble både litt redd, stresset og irritert over at besten nå har lidd i to uker litt forgjeves og nå må bli sengeliggende, nyoperert med smerter igjen. MEN så er jeg jo også takknemlig for at kirurgene i Stavanger by har innsett at ting ikke fungerer og nå vil prøve å fikse problemet.

Jeg kjenner bare at jeg må se og komme meg gjennom denne uka her så jeg kan få satt rumpa mi på toget til Stavanger fredag kveld, dra på det sykehuset og få litt mer informasjon! Bestemor gjør virkelig så godt hun kan med å holde meg oppdatert, men det er vanskelig for henne å både stille sykepleiespørsmål, og forstå svarene som jeg gjerne vil sitte på. Bestemor er liksom fornøyd så lenge sykepleierne forteller at “blodprøvene ser bedre ut”, men jeg sitter jo her i Kristiansand by og river meg i håret fordi jeg 1. Ikke visste at de noen gang ikke så bra ut, og 2. Ikke aner hvilke blodprøver det er snakk om? Det finnes jo hundre!? Er det nyrene hans som har begynt å svikte? Eller er det snakk om CRP? Ja, dere skjønner… Jeg har funnet ut hvilke blodprøver det var snakk om nå altså, og nyrene er ikke i ferd med å svikte, men jeg skulle fremdeles gjort mye for å bo i Stavanger by nå og visst alt som legene der vet.

Vel, og kanskje ikke hatt obligatorisk praksis i hele mai. Jaja, nå krysser vi ALT vi har for at morgendagens operasjon går bedre, at de løser problemet hva enn det er, og at besten slipper å lide to nye uker uten fremgang <3 Bestefar er verdens skjønneste mann og jeg er sikker på at han sjarmerer hver eneste sykepleier på det sykehuset, men vi vil gjeerne ha han hjem før mai har passert <3

16 kommentarer
    1. Så herlig med bil. Er helt avhengig selv, og kunne aldri klart meg uten. Håper ellers din bestefar blir raskt bedre. Har han stomi? Vet at mange har smerter i starten etter en slik operasjon han har vært igjennom og spesielt om de har utlagt tarm.

    2. Huff så leit, Marthe! Håper virkelig de finner ut av hva som er problemet sånn at han blir frisk igjen! 😭 Ble så lei meg da jeg leste om dette første gang. Det båndet du har med dine besteforeldre, minner meg veldig om mitt bånd med mormor ❤️ Hun har vært min bestevenn hele livet mitt! I 2007 fikk hun slag, men kom heldigvis godt ut av det. Kun beinet hennes som mistet alt av muskler, så hun klarer ikke å gå ordentlig på det. For tre måneder siden ramlet hun i gangen hjemme og brakk lårhalsen, og skal opereres på nytt nå i mai da forrige operasjon var mislykket. Og nå er jeg konstant redd for at noe skal skje med henne og at jeg skal miste henne. 😭

      Så jeg forstår godt at du er redd, Marthe, og at ting er vanskelig! Tenker masse på dere, og håper virkelig at dette går rette veien ❤️

      Og det er godt å høre at du er favoritten når det kommer til å kos! Det er den beste “stillingen”😍

      1. Åå <3 For en fin kommentar! Besteforeldre er gull.. Skjønner ikke hvordan jeg noen gang skal kunne klare meg uten de fine fire menneskene der! Er evig takknemlig for å ha alle i live <3 Krysser alt jeg har for at det går bra med mormoren din nå når neste operasjon skal finne sted. Min farmor på snart 80 år opererte også lårhalsen nokså nylig, og hun gikk på ski i hele vinter så det er absolutt mulig å komme godt ut av en sånn operasjon også, til tross for alderen! Håper håper håper det går bra for din mormor og <3 Stor klem!

        1. Tusen takk! Det er godt å høre at det gikk bra med farmoren din. Mormor er 74 år, så dette ga meg virkelig håp om at dette kommer til å gå bra! Tusen takk igjen, fine deg! Du er god! Stor klem tilbake til deg ❤️

    3. Ett spm litt off topic, hvordan sele er det Sika har på seg ? Så ut som den satt så fint, har og beagle, og sliter litt med og finnne en som sitter godt.

      1. Jeg vet dessverre ikke hvor den er kjøpt. Det er svigermor som har fisket den til oss da hun holdt på å kveles i halsbånd når en katt gikk forbi 😀 hehe!

    4. Alltid koselig når hunden gjenforenes med eier, jeg vet nøyaktig hvordan du har det der <3 Har selv hund, og gjensynsgleden er alltid stor! Det er mye kjærlighet i disse firbeinte vennene våre <3
      Kjekt å høre at du trives i den nye praksisen, og at du har fått bil på plass. Hva er det du er i praksis i nå? 🙂
      Huff, det var ikke kjekke nyheter.. men det er godt å høre at bestefaren din har fått satt opp ny operasjon, slik at de forhåpentligvis finner de ut hva som er galt mtp at han ikke har vært god i formen.. Krysser alt for at det går bra denne gangen, og at han slipper mer smerter <3

      1. <3 Tusen takk snille! Krysser alt jeg har :') Denne siste praksisperioden er på et sykehjem der vi skal følge en avdelingsleder og lære hvordan et sykehjem drives. Bli med på ledermøter, lære litt om avdelingens budsjett, håndtere avvik, være med på samtaler med ansatte osv 😀 Så skal jeg ha ihvertfall en dag i pleien også for å se hvordan sykepleierne jobber her 🙂

    5. Sender varme tanker og ønsker bestefaren din god bedring! Vært fast leser av bloggen din i flere år men aldri lagt igjen en kommentar, men du har alltid vært et positivt input i hverdagen min og du er god på å ta vare på de små øyeblikkene. <3

    6. Sender deg varme tanker til deg og dine besteforeldre, fine♥️ Og lykke til med den siste praksisen, nå er det ikke lenge til du er i mål🎈

    7. deilig når furlingseene savner oss <3, min er på ferekoloni hos bestemor fordi eg måtte ha litt fri for å gjøre andre ting og de elske Hardanger <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg