First Day Of May

Hallo mai! Velkommen skal du være <3 Bestemor ringte meg sent i går kveld og sa at operasjonen hadde gått fint og at besten hadde våknet, så i natt kunne jeg sove greit, og i dag har vært en riktig så fin 1. mai. Jeg har selvfølgelig hatt fri fra praksis, men jeg har vært på skolen likevel og tatt et HLR kurs. Etter det dro jeg en svipptur innom Daniel med lunsj til oss, og slukte den på 10 minutt i sola <3

– Piknik med lefseruller på svaberget –

SÅ tok med meg Sika i bilen på kjøretur til Søgne for å ha piknik med henne der i 23 grader. Skulle gjerne hatt med mannen også, men han er rett og slett for busy med bachelorskriving om dagen. Heldigvis bare to uker igjen nå! Kjenner faktisk at jeg savner å ha et kjæresteliv. Vi har vært så opptatte begge to de siste tre årene at vi fader aldri får tid til å ses. Sist vi tilbrakte mer enn 2 sammenhengende døgn sammen var vel i juli i fjor da jeg traff han på jobbreise i USA? Daniel jobber jo omtrent 15 timer i døgnet 6 dager i uka med fulltidsjobb ved siden av ingeniørstudiet, og det har han gjort i tre år nå. Begynner han rett på masteren til høsten og fortsetter i disse baner så tror jeg faktisk at jeg river av meg håret. Neida.. Jo. Gleder meg veeldig til vi kan ha datenight en lørdag, sove sammen og ikke stresse med å hive i oss frokosten søndag morgen fordi han må komme seg hjem og jobbe videre.

Nok om det, og over til ukens cravings! Vel ved siden av oreoiskaffe. Mmm, i denne varmen er det lite som frister mer enn en kald iskaffe med hint av oreo <3 Men dagens lefseruller kan definitivt også anbefales, så oppskrift får dere under her. Mye mulig jeg har delt en av dem med dere før også 🙂

Lefserull 1 – Spekeskinke 
1. Smør et lag krydderost på en lys tacolefse
2. Legg på 2 spekeskinkeskiver
3. Strø over litt hakket vårløk, rull og skjær opp

Lefserull – Røkelaks 
1. Smør en tacolefse med et lag naturell kremost
2. Legg på 1 skive med røkelaks
3. Strø over litt frisk dill og litt finhakket rødløk
4. Rull og hakk opp!

 – Ukens cravings –


Slike lefseruller er jo perfekt å lage seg både til lunsj, frokost, kvelds eller å servere som en del av et tapasbord til jentene! Min favoritt er rullene med spekeskinke, men kombinasjonen av laks, dill og rødløk er virkelig ikke feil det heller.. Nå skal jeg se og hoppe i joggebuksa og dra med meg en snorkende hund på enda en tur. Kjenner jeg har behov for en powerwalk i kveldssola med podcast på øret!

Lefserull – Kylling i karri 
1. Smør en tacolefse med et tynt lag chicken curry salat fra Delikat
2. Legg på litt ruccolasatat og noen tynne strimler grønt eple
3. Rull lefsen sammen og hakk opp

Try it out! Smaker helt nydelig <3

9 kommentarer
    1. Ååh, hørtes ut som en fantastisk fin dag! Jeg ELSKER fylte lefser. Vil absolutt anbefale deg å prøve; lefse, smør på et lag med “kremgo urter”, samt litt av “DRUVAN fyldig pesto vinägrett”, rødløk, spekeskinke, litt ruccola og et hint av salt og pepper! Den komboen er heeeelt nydelig!! 🙌

    2. Dette så bare helt amazing ut! Du er så flink til å benytte deg av fint vær og bruke tid i naturen! Det er så godt å se!❤️
      Og takk Charlotte, det skal jeg også prøve! Hørtes skikkelig godt ut! Fylte lefser er såå nam! ❤️

      Hvor er solbrillene fra, fine deg?? De så kjempe fine ut, og jeg finner aldri noen som faktisk passer til trynet mitt😅

      1. <3 For en hyggelig tilbakemelding å logge seg inn til! Tusen takk, du solbrillene er bare fra h&m tror jeg? De er et par år gamle også om jeg husker riktig. Hehe! Sliter veeeldig selv med å finne noe som passer ansiktet mitt. Har prøvd SÅ mange dyre merkesolbriller som sitter så fint på alle andre, men jeg… ser bare rar ut! Haha <3

    3. Åh, jeg kommenterer sjelden, men har lest bloggen din leenge og jeg må bare si at du stadig imponerer! Bildene dine er så sjukt fine, og så skriver du på en måte som får meg til å se lysere på livet med det samme, haha. Digger deg! Og krysser forresten alle fingre for at bestefaren din skal bli bedre så fort som mulig, det håper jeg virkelig. <3

    4. Ble så glad da eg hørte bestefaren din er fin i formen <3 sender dere alle gode tanker og mange klemmeting <3

      Håpe du og Daniel får mer tid sammen er vanskelig når man knapt sees

      Ellers går det fint her og, vi har hatt sommer i Bergen og,men brått ble det kaldere 🙂 jaja er bare Mai <3

      1. Tusen takk Lin! <3 Stor klem til deg også! Krysser fingrene for at sommeren bestemmer seg for å komme tilbake asap 😀 Hehe! Men mai pleier vel stort sett å være litt blandet på værfronten 😀 I sør er det støtt og stadig haggel å få på 17. mai!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg