Favorittdrink til sommeren


Hei på dere og riktig fin tirsdag! Jeg har akkurat våknet til live igjen etter å ha sluknet på verandaen et par timer. Det var visst hardt med opplæringsvakt på mottaket i dag. Hehe, nei men hodet har definitivt fått jobbe med x antall nye prosedyrer og håndtering av medisinsk teknisk utstyr. Samtidig så klarer jeg ikke å la være med å tenke på alt jeg ikke kan enda, og det byr jo på et ørlite forhøyet stressnivå! Heh.

Jaja, det kommer, det kommer… Jeg vet jo det 🙂 Med så mange ulike oppgaver og så lite erfaring som nyutdannet er en vel nesten garantert å gjøre noen små feil i blant, så jeg får bare stå i det når det skjer, ta imot litt kjeft fra en kirurg og en sykepleier, og lære av det også. Gleder meg ihvertfall noe enormt til å starte på denne fjellbratte læringskurven jeg har i vente!

Men over til noe helt annet.. Nemlig denne sommerdrinken som jeg håper alle kommer til å smake på de neste par månedene. Annika og Diderik serverte oss hjemmelaget mojito forrige helg, og det var altså så godt at jeg fikk lyst til å handle inn til min egen lille variant dagen etterpå for en alkoholfri-drink! SÅ god til varme sommerkvelder..

Du trenger: 1. 4 mynteblander 2. 1ss brun farin 3. 3dl sprudlevann 4. 4-5 limebiter 5. 4-5 jordbærbiter 6. Masse isbiter

Slik gjør du: 1. Hakk opp noen biter med lime (skallet må være på) 2. Mos limebitene sammen med 1 ss brunt farin og 4 små mynteblader. 3. Fyll glasset med masse isbiter 4. Tilsett sprudlevann og noen biter med jordbær

Nyt med det samme! Nå skal Daniel og jeg slenge oss i senga og snurre dokumentar nr… åtte for uken. Orker ikke å ta stilling til alt jeg burde ha pugget til mine kommende arbeidsdager. Ikke akkurat i kveld, for nå kaller Netflix-dokumentarene veldig sterkt på oss 🙂

13 kommentarer
    1. Godt å høre at vi er flere nyutdannede som ikke føler oss helt sikre på alt vi skal kunne i arbeidslivet. Heldigvis er det rom for å feile og lære. Lykke til i jobben! Hilsen ergoterapeut som også skal starte i jobb snart <3

      1. Ja, oss er det maange av 😀 Det er nok mer vanlig å kjenne på litt usikkerhet enn å ikke gjøre det så tidlig i arbeidslivet 🙂 Tusen takk Lene, og masse masse lykke til selv!

    2. Har du noen tips til hvordan du holder farin/brunt sukker mykt i posen over tid? Hos meg stivner den, og blir hard etter kort tid.

        1. Jeg har et tips: behold det brune sukkeret i posen og brett den godt sammen. Legg deretter posen i en tett beholder, jeg bruker glasskrukke med tett lokk med gummiring. Da holder sukkeret seg mykt lenge 🙂

    3. Heia! Jeg må bare fortelle at jeg har visst hvem du var siden du var ca 15-16 år tror jeg. ( Hånes) Jeg er en del eldre enn deg, og kjente på den tiden noen i familien din. Av den grunn ble jeg tipset om bloggen din så har fulgt deg leeenge. Til å begynne med var det pga «fordi du var dattera til den og den», men så ble det for min egen del etterhvert. Du ble også min inngang til flere bloggere. Etterhvert har jeg blitt enda eldre, og med Netflix (og dokumentarer he he) så har interessen for bloggere( les:se meg,meg,meg! ) avtatt noe. Men er innom av og til, også din. Og her er poenget: steike,det er godt gjort av deg å stadig være på topplisten i disse tider! Det skal du være stolt over, i disse clicbaits og PH/skandale tider. Det klarer du uten å måtte provosere eller utlevere noe unødig. Det har vært veldig fint å følge deg til nå( og skal titte innom så lenge du holder på) og ikke minst, gratulerer så mye med bacheloren!!

      1. Herregud så hyggelig lesning på morgenkvisten! Setter sånn pris på kommentarer som denne, så tusen takk for at du la den igjen 🙂 Jeg pleier ikke å se på topplisten lengre, men jeg gjorde det for to, tre dager siden og måtte da telle hvor mange av topp 15 som var fra Paradise hotel. Måtte le litt da hele 10 av 15 var deltakere fra programmet! Jaja, sånn er verden blitt! Heldigvis er det også noen igjen av “de vanlige” gamle også 🙂 Stoor klem og stor takk til deg som enda følger de gode gamle <3

    4. Jeg må bare si: WOW hvilken jente du er! Å kombinere blogg med høyskoleutdanning tror jeg ikke så mange andre hadde fått til. Husker enda den dagen du skrev at du skulle begynne å studere for å bli sykepleier, og jeg tenkte bare: du er gaal! Men herregud du imponerer! Og jeg tenker at de pasientene som møter på deg må være de «heldigste» tross situasjonen de er i, for herregud hvilket herlig vesen du er og jeg er sikker på at du er enda bedre i virkeligheten og på jobb! <3 Og jeg håper aldri du slutter å blogge. Eneste bloggen man kun får good vibes av å komme inn på. Hilsen ei som aldri kommenterer på blogger og føler seg som en 14 år gammel fangirl, men i virkeligheten er en mamma på 23 år 😂

      1. Å <3 Tusen tusen takk for herlige ord Anna 🙂 Dette kommentarfeltet var ikke så dumt å våkne opp til 😀 SÅ god du er! Det hadde nok ikke gått med hvilket som helst studie, men sykepleien har vært spennende fra dag 1 og da ble det bare en drøm. Tre år gikk på et blunk og vips så var jeg ferdig 😀

        Stoor klem til deg 🙂

    5. Hvis du ikke allerede har sett den burde du se «when they see us» på Netflix, dokumentarserie 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg