Et døgn i skjærgården

Riktig god HELG alle sammen! Her kommer et bildedryss fra helgen jeg hadde midt i uken! Hihi, tirsdag og onsdag var mine to fridager, og de tilbrakte Daniel og jeg så klart i skjærgården. Vi pakket like gjerne båten full av både 30 kokte krabber, telt, piknikkurv og you name it <3 Vel, og hunden såklart!

– Krabbemor og krabbefar – 

Som vi koste oss! Absolutt hele dagen tilbrakte vi på dette fjellberget med havet. Først med noen gode barndomsvenner av Daniel som delte måltidet med oss, og så når solen begynte å gå ned, dro vennene våre hjem på vannscooteren sin, mens vi slo opp telt, fant noen tørre kvister ved, og smalt opp høytaleren for en liten tomannsfest i vannkanten. Eller tremannsfest såklart <3

Bare det å ha muligheten til å stikke avgårde sånn som dette, på ei hvilken som helst øy i havet, og være ene og alene her er så verdt prisen av en båt. Nå har vi bare fått låne svigers sin altså, men gjett om vi skal gå til innkjøp av en egen båt også en dag. Om to små år kanskje? Da er det bare å starte sparingen 🙂

– Gode og mette etter nok et krabbemåltid –

Ville bare starte denne helgen med å dele et lite bildedryss fra det fine døgnet vårt, og håpe at det inspirerer noen flere til å stikke avgårde med teltet i sommer! Jeg sover vanligvis utrolig dårlig når vi teltcamper, men denne natten her sov jeg som en engel. Sikkert delvis fordi jeg hadde jobbet natt natten før, og delvis fordi jeg hadde sittet 10 timer på et hardt fjell før jeg la meg på blåbærbuskene.

Like før vi takket for dagen, hev vi oss ut i båten igjen for å hente inn de siste krabbene. Alltid dagens høydepunkt spør du meg, og det er alvorlig talt like spennende hver eneste gang. Plutselig finner du en flyndre, en leppefisk, eller en superfin sjøstjerne også oppi disse teinene. SÅ moro! Og vet dere hva? For 5-6 dager siden poppet det opp et par niser ved siden av den lille båten vår! Jeg var dessverre ikke med, men Daniel og lillebroren hans sendte meg videoer av dem. Ååh, for en drøm!


Nei, livet på havet er definitivt livet for meg. Under havet også forsåvidt. En vakker dag skal jeg tørre å lære meg å dykke.. Men første steg får bli å lære seg å snorkle i dette mørke norske hav..


Nå må jeg hive meg rundt her, pakke helgebaggen til Oslotur, og lade opp til en siste kveldsvakt! Nyt helgen alle sammen. Gleder meg til å dele masse av min med dere på både snap og instagram <3


– Tirsdagen vår i et bildedryss –

– Hvis ikke jeg har den fineste mannen så vet ikke jeg –

11 kommentarer

Siste innlegg