Et døgn i ei trehytte

– Et døgn i Gjerstad sitt lekreste kråkeslott –

Even made a new friend this weekend…

Hjelp for en helg! For all del jeg hadde gledet meg en haug og jeg visste den ville bli fin, men likevel har den overgått absolutt alt av forventninger <3 Jeg har så mange fine bilder fra de siste par dagene at jeg tror jeg må dele det opp i to lengre dryss. Daniel kom og hentet meg fredag ettermiddag, og så kjørte vi av gårde til Gjerstad i den hvitkledde skogen der på jakt etter Kråkeslottet som denne trehytta skulle hete. Det tok oss litt under to timer å kjøre, og vi fant frem med det samme. FOR et syn som møtte oss..

En tre etasjes virkelig luksuriøs trehytte med en gigantisk tilhørende veranda full av fugleliv! Ja til og med et hissig lite ekorn bodde her og sloss som bare det med fuglene om frøene som var lagt ut til dem. Vi visste det var fint her altså, men herregud ikke så fint! Den deilige hytteroen la seg over oss så fort vi kom inn dørene, og en halvtime senere satte vi foran peisen med hvert vårt glass vin.

– Utsikten fra stuevinduene –



– Medbrakt favorittfrokost til lørdagsmorgenen –

– Og nypresset kaffe fra Kråkeslottet –

Det var ikke tv her, og vi hadde heller ikke tenkt på å pakke med oss spill så vi ble på en måte tvunget til å bare prate med hverandre hele kvelden, og det var så koselig! (Okei, vi kunne alltids ha sett Netflix på pcen da vi hadde internett), men det er jeg veldig glad for at vi ikke gjorde.. Istedet gikk skravla i ett, samtidig som favorittsangene våre av Alec Benjamin sto på høytalerne. (Outrunning Karma og Let Me Down Slowly høres). Vi er visst begge blitt helt oppslukt i disse sangene i løpet av denne helgen..

Timene gikk, og vinflaskene også.. Likevel ble vi omsider sultne, og bestemte oss for å lage favoritt-tacoen. -Med salsa av granateple og mango til. Så utrolig god! Vi har ikke kost oss så mye på lenge, og bare nøt hver time av denne fine fine kvelden før vi turet ned i underetasjen og fant frem til soverommet som omtrent var et eneste stort vindu ut til stille natur med hvitkledd skog og isbelagt vann. Fyy søren så fint å våkne til. Blir vi rike en dag, så er vi helt nødt til å bygge oss en sånn trehytte.

– Her sov vi som engler med utsikt mot den stille naturen –

Lørdag formiddag, nøyaktig klokken 13.00 pakket vi sakene og hev oss i bilen for en 45 minutters kjøretur til Kragerø. Her fikk vi også et helt… ja magisk døgn. For en start på 2019… Mer om lørdagen og søndagen får dere i neste post <3 Nå skal Sika og jeg kose oss med litt serietitting og dyner i sofaen!


Jeg booket vår natt via trehyttene sin nettside HER <—
Det var faktisk frisøren min Marianne som tipset meg om siden!

10 kommentarer

Siste innlegg