– Enkel Laksefavoritt –


For en BRA uke dette har vært! Kanskje novembers beste? Ikke at det har hendt all verdens spennende greier, men jeg har bare kost meg sånn med hva enn jeg har funnet på! I går tilbrakte Mino og jeg mange timer hos Cathrine og lille Aron. Bestis og jeg bakte tre ulike sorter med julekaker, hørte på julemusikk, pratet og lo helt til halv elleve om kvelden. Hadde det ikke vært for dagvakten min i dag, så ville jeg antagelig blitt til over midnatt. Koser meg så sykt med henne at jeg nesten ikke vil hjem igjen!

I dag har jeg hatt en kjempefin dag på jobb (spennende og lærerik as always!), fått unnagjort litt bloggskriblerier, luftet hunden og spist middagsrester fra gårsdagen. Jeg lagde meg nemlig en laksefavoritt i går! Og noen dager før der igjen og forsåvidt… Det var Kristine som tipset meg om denne deilige rømmesalaten til laks og siden har jeg bare blitt litt frelst 😉 Jeg fikk en hel del meldinger på instagram med spørsmål om oppskrift på den for et par dager siden, og her kommer den endelig:

Du trenger: 1. 1/3 salathode 2. 1/2 rødt eple 3. 4 ss rømme 4. 1 ss eddik 5. 2 ts sukker 6. En liten håndfull kålhode

Slik gjør du: 
1. Hakk opp alt av grønt og bland inn 4 ss rømme, 1ss eddik og 2 ts sukker.
2. Rør godt sammen og server med laks, tagliatelle og Toro sandefjordsaus.

Enklere får du ikke! Liker du ikke pasta til fisk så kan den selvfølgelig bare erstattes med et par kokte eller stekte båtpoteter 😉 Nå ligger Mino snorkende i fanget mitt her, og der skal han få lov til å ligge resten av kvelden. Jeg jobber de neste fem dagene og har litt dårlig samvittighet for det, så de timene jeg er hjemme må brukes på tur, kos, mer tur og mer kos 🙂 Fortsatt fin torsdagskveld til dere, og ikke døm meg for å bruke Toro ferdigsaus! Høhø.. Det enkle er faktisk ofte ganske godt. Ikke best, men godt.

– Laksefavoritt med frisk og god rømmesalat

11 kommentarer
    1. Så veldig godt ut! 😀

      Vil tipse om en annen enkel – men veldig god rett!!
      Vi pleier hive laks i ovnen og koke pasta, når pastaen er ferdig heller vi ut vannet og tilsetter ett glass pesto! Kan jo legge til mer tilbehør – men i en hektisk hverdag er den middagen lett, genial og kjempegod!

      Vet du ikke spurte om mat tips, men jeg er just blitt frelst av hvit pizza! Denne er også ganske enkel, da du ikke trenger steke noe på forhånd.

      Bruker ferdigbund *kremt host* også hvit pizzasaus med hvitløk og basilikum fra rema 1000, legger på ost og deretter topper med spekeskinke – pluss eventuelt Chorizo. Den blir sykt god og lett å smelle sammen da du ikke trenger steke noe kjøtt i forveien 😀

      Digger deg Marthe! Ha en kjempefin helg! Du stråler <3

      1. Så god du er <3 Tusen takk! Lakseretten med pesto har jeg laget mange ganger. Elsker pasta og pesto med både laks og kylling 😀 Hvit pizza er og en storfavoritt her, men jeg har aldri prøvd rema 1000 sin så den prøver jeg gjerne en dag! 😀 Pleier bare å lage sausen av creme fraiche, hvitløk, chilli og litt sitron her 🙂

    2. Prøv pasta m stekt røkelaks (skivet) og vårløk som du koker i fløte m salt og pepper. SÅ enkelt og så godt!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg