En testikkel på avveie


Hei og hopp fra to som har fått riktig så mye kvalitetstid sammen denne uken! Jeg var på jobb mandag kveld og siden har jeg hatt fri og all verdens med døtid.. Herregud, å gå i 60% jobb er faktisk litt i minste laget. Ihvertfall på denne årstiden. Jeg er ingen syvsover, så jeg står alltid opp tidlig, og selv om jeg har gått tre gode turer med Mino i skogen hver dag, og trent (ihvertfall litt), er det alt for mange timer igjen av døgnet til å gjøre ufornuftige ting på. Dette har altså resultert i at jeg har sett en hel sesong av Love Island Australia de siste 48 timene.. Unnskyld meg, men for et tragisk liv. Note to self: Ta mer ekstravakter.

Nettshoppet har jeg også gjort siden sist. Vårgarderoben har fått en oppgradering (kan nesten ikke vente med å knipse antrekksbilder i vårsola), og ellers har Mino og jeg vært en tur hos Veterinæren. Han måtte ha 6 måneders ormekur, og da tok vi like gjerne en helsesjekk i samme slengen. Der fikk jeg bekreftet at bare én testikkel har falt på plass der den skal være. Stakkars lille <3 Den andre henger igjen i høyre lyske, og ettersom den nå ikke holder riktig temperatur er visst sjansen større for at han får testikkelkreft, så nå står jeg ovenfor det store spørsmålet om kastrering da. Med bare en testikkel kan han ikke stilles ut likevel, og testikkelkreft skal vi definitivt IKKE ha, så da må det virkelig vurderes!


I kveld skal jeg på nattevakt igjen, så etter dagens lille morgenøkt på Sats og en lang skogstur med fanten min, har jeg egentlig bare prøvd å slappe av så mye som mulig. Hunden ligger og snorker ved siden av meg i sengen her, så så fort dere er oppdatert skal jeg prøve å få lukket øynene litt selv.

Tenkte bare å titte innom for å gi dere en liten update på mitt kjedelige liv, og kanskje friste med noe sunt på matfronten igjen! Jeg fikk servert en poké bowl til forrett hos Annika en gang for sikkert over et år siden, da vi var på syforening hos henne. Siden har jeg med jevne mellomrom gått og tenkt på denne retten. For et par dager siden fikk jeg endelig laget meg den igjen, og den var akkurat så god som jeg husket den! Mmm. Liker du laks så må den testes enten det er til lunsj eller forrett 😀

Alt du trenger er litt salmalaks med sesamfrø, litt avokado, litt mango, ris og edamamebønner!

Så sunt og SÅ godt! En perfekt lunsjbolle til etter trening 😉

13 kommentarer
    1. Vår Shih tzu hadde samme problemet med at den ene testikkelen ikke kom ned. Vi valgte å kun fjerne den som ikke kom ned, men beholde den andre. Ved kastrering er det jo noen risikoer med endret adferd, endring i pels etc. og siden vår har så flott lynne ville vi gjøre minst mulig som kunne risikere å endre dette! Han er helt perfekt, men med kun en testikkel 🙂

      1. Oi så kult navn han har! Den løsningen hadde jeg ikke tenkt på engang, men det høres ut som dere hadde en rolig hund fra start da? Mino er fremdeles rebelsk av seg så fort vi drar på besøk til noen, så det hadde ikke gjort noe om han ble hakket roligere. Hehe! Skal han likevel opereres så kan jeg like gjerne ta begge da tenker jeg 🙂 Dyrlegen sa det ikke hadde så mye å si om jeg gjorde det nå eller når han blir voksen, men at han kan slippe unna en del uvaner hann-hundene kan få om noen måneder til når hormonene virkelig slår inn om vi gjør det tidlig, så da heller det vel mot det <3

    2. Min alaskan malamute hadde også berre en testikkel som falt på plass, fjernet den som aldri falt når han var ca 4 år! Veldig kjedelig når man har tenkt å avle..

      1. Okei 😀 Ja, det kan jeg tenke meg. Jeg bryr meg ikke så mye om verken utstilling eller avling, men jeg lovet at oppdretteren skulle få ta han med på utstilling så mye hun ville. Tror bare ikke de stilles ut med en testikkel heller <3

    3. Stakkars lille Mino… høres greit ut med kastrering hvis det er fare for testikkelkreft! Min beagle har vært kjemisk kastrert i 1 år nå, og neste måned skal han få kirurgisk kastrering. Han har respondert svært godt på den kjemiske og blitt en helt annen hund! (:

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg