– En rolig måned i vente –

Julen er pakket ned, og leiligheten er fylt med en HAUG av fine nyheter som befant seg under juletreet i 2019. Kjøkkenet mitt er så fylt opp med nye krydderier, oljer, gryter, glass og fine dupeditter at jeg har funnet lysten til å kokkelere igjen, så formiddagen i dag brukte jeg på å lage meg både kyllingsuppe og pastasalat. Mmm! Kyllingsuppen skal dere få oppskriften på til uken. Jeg stjal den fra en kollega i går 😉

Siden sist har jeg fått en hel del ny energi og livsglede igjen! Haha.. Det var en liten periode før og etter jul at jeg holdt på å gå på veggen som valpemamma. Det kan godt hende jeg går på en ny valpesmell når hormonene hans setter i sving om et par måneder til, men jeg nyter ihvertfall disse dagene hvor ting har fått roet seg litt og vi er venner igjen. De siste dagene har han vært den rolige, bedagelige og kosete hundevalpen jeg ønsker å ha i hus, og ikke vet jeg hva vi har gjort, men jeg NYTER det ihvertfall maks.

Klarte tilogmed å sitte stille på fotoshoot i dag! Ihvertfall 70% av tiden Hannemor var her og knipset! Hehe.. Vi knipset i rundt halvannen time, før vi måtte slå oss ned i sofaen, se begravelsen til Ari Behn og gråte litt sammen. Trodde virkelig ikke jeg skulle sitte og gråte, men den talen til den fine jentungen hans tok knekken på oss begge. Fy så fin <3

Jeg har hatt dyna i sofaen i hele dag, og der forblir den for nå skal jeg rigge meg til med restene av kyllingsuppa for kveldens episode av “mesternes mester” på Nrk. Så tenkte jeg å følge opp med “fra bølle til bestevenn” på Nrk 2 etterpå. Et hundeprogram om gale hunder som en proff hundetrener skal prøve å gjøre om til litt hyggeligere vesner. Tenkte det kunne være motiverende å se at jeg ikke er alene i verden om å ha det vanskelig med dyret mitt fra tid og annen 😉

Ellers har jeg med min nye energi virkelig begynt å spekulere i om ikke jeg skal male om hele denne leiligheten! Jeg fikk en del penger til jul, og nå funderer jeg litt på om jeg ikke bare skal bruke dem på nytt interiør, men også litt maling? Det står mellom å male stueveggen i en lys og varm sandfarge, eller kjøpe ny sofa og nytt stuebord. Eller kanskje bare gjøre begge deler? Får tenke litt til før jeg bestemmer meg! Jeg har en veldig rolig måned i vente med halvparten så mye jobb som desember bød på, så jeg kommer til å ha litt tid til overs, og den kan jeg jo ikke bare bruke på skogsturer med Mino!

Lille galningen min <3 Måtte du forbli så rolig og fin som du har vært nå denne uken her. Du nærmer deg tross alt seks måneder. Ønsker dere alle en nydelig helg! Det skal ihvertfall vi ha 😀

Må forresten bare vise dere denne fantastiske kalenderen jeg fikk til jul av bestevenninnen til tante. En egen beagle-kalender proppet med nyydelige beaglebilder. Altså… Jeg er frelst.

16 kommentarer
    1. Hei Marthe,

      Tenkte bare å tipse deg om å gå et sporkurs, eller bare legge ut helt enkle godbitspor til Mino, som du øker i lengde etterhvert som han skjønner hva han skal gjøre. Valpestadiet kan være krevende, og nesearbeid er perfekt aktivisering for urolige valperumper. Ikke er det vanskelig og krever spesielt mye av eier å legge ut et spor heller 🙂

      Etter å ha kjøpt min første brukshund er mitt nye livsmotto at en sliten hund, det er en god hund <3

      1. Tusen takk! Ei venninne tok han for meg to dager i romjulen da jeg virkelig hadde fått nok, og hun trente masse med klikketrening og hjernetrim med godbiter. Merket stoor forskjell på han etter det! Er ikke bare fysisk aktivitet som skal til for de små. Hjernetrim og som du sier nesearbeid gjør nok susen! Skal definitivt bli flinkere til det denne måneden her 🙂

    2. Min border collie roet seg ikke før han bikket tre😂 verdens snilleste hund å gjor aldri noe gale men det måtte alltid skje noe enten det var leking eller tur 😂

      1. Haha! Ja border collie er vel heller ikke den minst krevende rasen 😀 Godt å høre at han roet seg til slutt. Omsider! Men jeg håper indelig det tar mindre enn 3 år for min del. Haha! 😀

    3. Hei Marthe!

      Ta vare på deg selv, og hverandre! En dag er tung, en annen er lett.
      Igjennom bloggen er det bare en fryd å se på hvor lykkelige dere ser ut sammen.
      Dreamteam, rett og slett. Er det noen plass man kan sende deg ting i posten?

      Og forresten. Jeg tror en litt lun beige-farge på veggen din hadde vært sååå nydelig!
      Blandet inn litt gull og svarte detaljer 😀

      1. Åå så koselig lesning på morgenkvisten <3 Tusen takk for herlige ord Benedicte! Beige/sandfarge it is! 😀 Såklart du kan! Adressen min er Skomagergada 4D 4628 Kristiansand 😀 Så spennende!

    4. Hørtes fint ut med å male i en fin sandfarge! Elsker å se “oppussing” og slike typer blogginnlegg, så håper du dokumenterer 🙂 Klem!

    5. Stol på meg Marthe: alle vil gi bort valpen sin en eller annen gang 😂 herregud så sliten jeg va av min valp. Nå er han snart tre år og verdens beste. Hold ut ❤️❤️

      1. Hehe! Betryggende å høre 😀 Jeg trøster meg med det! Han kommer fra foreldre med verdens fineste lynne, så jeg er sikker på at han kommer til å bli en nydelig hund 😀 Ser glimt av det innimellom heldigvis! Hihi.

    6. Hei:) Du er helt fantastisk og jeg kan trøste deg med at jeg og min hund sleit veldig det første året. Nå skal det sies at vi er bestevenner og storkoser oss i lag. Alt ordner seg skal du se😊 Hvor er foresten buksa? fra og har du noen inspirerende nettsider å komme med når det gjelder hverdagsmat eller tips til mat?

      1. Å <3 Tusen takk! Er akkurat sånne ord jeg trenger å høre. Hehe! 😀 Buksa mi er fra Bikbok. Helt ny! Hmm, når det kommer til matoppskrifter så har jeg ikke så mye å komme med altså. Matprat.no har jo en hel haug, men hvis jeg er helt tom for ideer eller ikke vil lage noen av mine egne oppskrifter så googler jeg bare etter nye matbloggere. Bruker ulike for hver gang, så jeg lagrer liksom ikke adressene :/ Trines matblogg har du sikkert sett på før. Hun er jo genial 🙂

    7. Så spennende med oppussing, håper vi får følge prosessen! Jeg har akkurat pusset opp selv, og ser du også har gipsvegger på stua. Vil bare tipse om denne videoen for å sparkle mellom vegger så man får en glatt vegg, det synes jeg gjorde vår stue litt mer «luksuriøs» hvis du skjønner? Og videoen var kjempelett å følge. Hvis du skal gjøre det selv da, selvfølgelig:) Lykke til med både hund og hjem! https://www.jordanvethvordan.no/article/slik-sparkler-du-gipsvegg/

    8. Vil tipse deg om fargen “Devine” til Jotun. Den har vi i stua og på kjøkkenet vårt og den er så UTROLIG NYDELIG. Får ikke nok av den 🙂

      Lykke til med oppussing, det er så gøy!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg