En liten favorittfrisyre


Helt siden sykehuslønna tikket inn på konto denne måneden, har jeg bare hatt lyst til å våkne opp om morgenen, ta på meg noe fint og kjøre til byen for å gå til innkjøp av julegaver, julepynt og ingredienser til julekaker.. Jeg har hatt lyst til å dra på julemarked, spise årets første tallerken med ribbe (om det så bare er fjorland), og ja.. være høy på livet og det faktum at vi er ferd med å tre inn i årets beste sesong! Hva gjør jeg? Står opp klokken tolv om formiddagen når jeg har kveldsvakt (fordi jeg ikke sovner før 02.00 om natten kvelden før), tar på meg det nærmeste jeg finner, spiser noen tørre brødskiver fordi jeg ikke engang orker å gå på butikken som er 30 meter fra døra mi, og ser et par episoder av hjernedøde tvprogram. Jeg vil ikke si at jeg har det dårlig. Jeg blomstrer bare ikke som jeg foretrekker å gjøre hver uke, hele året… Jeg vet at det er normalt å ha noen uker om høsten der man bare ikke orker å gi noe av seg selv til noen, men denne energilave perioden har jeg rett og slett ikke tid til nå sent i november!

Heldigvis vet jeg også at det ikke er noen andre enn meg selv som kan styre egen lykke, så i dag har jeg bestemt meg for å sette foten ned og gjøre noen tiltak. Jeg kunne sagt at jeg skulle komme meg på trening og begynne å spise sunt igjen, for det ville sikkert også hjulpet, men trening har aldri gitt meg den store hverdagsgleden, så i dag skal leiligheten rett og slett vaskes så den skinner og lukter himmelsk. Jeg skal gå til innkjøp av et duftlys med julelukt, og hente ned juletreet fra loftet. Det får være tre fine mål for denne dagen 😉 Treet skal ikke pyntes, men det skal stå der i stuen og forhåpentligvis få meg til å ønske å pynte det til søndag,1 desember. Kan jo ihvertfall late som jeg tror juletrekulene overlever med valp i hus.

En 100% jobbuke og regn som øser ned hver fritime jeg har, har såklart heller ikke gitt meg tid eller mulighet til å løpe rundt som den lykkelige juleidioten jeg ønsker å være, men denne uken har jeg masse av tid til å være sosial og pleie meg selv og bloggeriet igjen, så det er målet for de neste dagene. Det var litt om tankesettet mitt! Jeg knipset disse bildene for snart en uke siden, men ettersom brunfargen min fra august er long gone og hårfargen min fra juli er FORJÆVELIG, har jeg ikke hatt lyst til å poste dem. -Men jeg lovet en leser å vise frem denne hårfrisyren, så… let’s just do it.

– Min favorittfrisyre i disse dager –
1. Start med å dele det øvre håret ditt i to små deler.
2. Flett en utoverflette på hver side og fest med et lite gummistrikk.
3. Ta det resterende håret på hver side opp i en hestehale og lag to tutter.

– Enkleste og søteste lille frisyren –

Ønsker dere en skikkelig skikkelig fin start på uken!

8 kommentarer
    1. Kjære, fine Marthe. Det er ikke så rart om du opplever en liten dupp i energilagrene om dagen, å gå igjennom et brudd, uansett «hvor fint» man takler det, og hvor rasjonelt man tenker på det og håndterer det, så skal du igjennom en sorgprosess likevel. Du gir oss jo selvfølgelig bare små drypp inn i livet ditt, så jeg aner jo ikke hvordan du egentlig har det, men jeg håper du finner gleden og energien igjen etterhvert! Når jeg gjorde det slutt med min kjæreste, en prosess jeg initierte, men ikke ønsket, gikk den lave energien og manglende lysten til å gjøre ting over i en depresjon etterhvert, til tross for at jeg ikke følte så mye på den «tradisjonelle» kjærlighetssorgen, og uansett hvor mange fine venner jeg hadde til å støtte meg. Jeg håper du slipper det, og at du unner deg selv fine ting og opplevelser når du har tid til det. Jeg håper også du ikke tenker at dette er moraliserende, det er bare så lite hyggelig å se at du ikke har det helt optimalt om dagen. Det kjennes ut som om jeg kjenner deg etter å ha fulgt bloggen din helt siden starten, selv om det så klart bare er en illusjon, haha. Uansett, alt for lang kommentar, essensen er: håper du føler deg bedre og lystigere igjen snart, men tillat deg den tiden det tar<3 masse gode ønsker!

      1. Å <3 Du er god. Tusen takk for veldig fine ord Hanna. Koselig å høre at du føler du kjenner meg etter alle disse årene. Jeg får også følelsen av å ha venninner i dere lesere når kommentarer som denne tikker inn <3 Det er nok neppe noe depresjon på gang her, men jeg ser godt hvordan man kan havne i en dersom man ikke tar tak tidlig og snur om på ting før det blir for vanskelig. 🙂 Stoor klem til deg Hanna!

    2. Kjenner meg stadig igjen i det du skriver altså, haha. Har også en tung periode, men tok meg i nakkeskinnet nå i helgen å fikk vasket ordentlig i leiligheten. Det gjorde underverker! Håper det løsner for deg snart <3

    3. Alt kler deg, og du er alltid så fin. Titter alltid innom bloggen din hvis jeg trenger å bli litt inspirert. Håper du får noen kjempefine dager resten av uken! Stor klem 🙂

    4. Huff.. Jeg har sliti selv med humøret og alt i et par måneder nå. Kjenner triste og grå høstdager tar på! Hehe, jeg gjorde som deg – juletreet mitt ble satt klart i stua om søndagen. Og i går ble det noenlunde ferdig pyntet! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg