– En klissehelg i Oslo –

For.En.Helg <3 Jeg vet ikke om jeg kan si at den var trengende for vi har hatt utroolig mye kjærestetid i sommer kontra i fjor! -Kost oss glugg sammen mange kvelder og dager i hele juni og juli, men likevel.. Det er noe med å komme seg litt bort bare for en helg og ha litt kvalitetstid sammen i en helt ny by også. Gleder meg maks til å ha to hele uker med kvalitetstid i august også. Langt nede i Malaysia denne gang!

Lørdag morgen dro Daniel og jeg til hovedstaden for et par dager med kos, og klokken 15.00 om ettermiddagen sjekket vi inn på Clarion The Hub. -Fremtidens hotell om jeg skal beskrive det med to ord. Et hotell like over gata til Oslo City, som åpnet for bare et par måneder siden ifølge en av helgens mange taxisjåfører. Hehe! Utrolig fint og fancy ihvertfall, med den beste hotellfrokosten.

Da klokka slo 16.00 hadde vi reservert bord for fem retters lunsj på Ling Ling, og denne lunsjen ble faktisk mitt favorittmåltid under hele turen. SÅ god mat, for ikke å snakke om drinker. Ling Ling på Aker brygge kan definitivt anbefales videre! Spesielt rettene “Seks dim sum” og “Crispy Duck salad”.

– Sooo Gooood –

– Hvit sjokolademousse med bringebær til dessert –

Resten av lørdagskvelden var kamerafri, men klokken 19.00 om kvelden var vi på humorshowet Latter, på Aker brygge hvor vi hørte og lo oss ihjel av fire ulike komikere. Deretter dro vi på restaurant Fjord for dagens siste matopplevelse, og dette stedet hadde jeg virkelig skyhøye forventninger til. Jeg følte bare at bildene jeg hadde sett av både lokal og mat så så innmari bra ut, og dessuten var det en fiskerestaurant som kunne minne litt om en helt fantastisk restaurant på Island (som er og forblir vår favorittrestaurant i denne verden). Maten på Fjord var absolutt god, og hadde det ikke vært for forventningene mine så hadde jeg sikkert snakket varmere om stedet, men jeg liker når rettene overrasker meg både smaksmessig og utseendemessig, og her følte jeg at flyndren smakte flyndre, mens hvalen smakte hval.. Jeg vil ha salt når jeg forventer surt, og søtt når jeg forventer salt hvis det gir noen mening? Elsker når jeg får en rett som ser enkel og elegant ut, men som eksploderer av uforventa smaker i munnen 🙂

Uansett! Seks retter gikk ned med glans, sammen med fem glass vin, og så sluknet vi sånn ca 5 minutt etter at hodene våre traff hotellputene lørdag kveld. Haha! Søndag sov vi så lenge vi bare klarte, nøt en vilt god hotellfrokost, og dro på Kok Oslo for litt svetting i badstue! Herregud for et morsomt konsept. Flytende badstuer som du enten kan velge å tilbringe noen timer i inntil kai, eller kjørende i Oslofjorden. Vi hadde booket to timer i “Morild” badstue, og her ble vi liggende og høre på musikk, skravle, svette(!), oog hoppe x antall ganger i havet. Det første Daniel sa da vi våknet denne morgenen var: Ja, jeg skal IKKE bade i dette regnværet.. Vel, i 70 varmegrader ble det fem hopp i havet på oss begge.

– En søndagsformiddag i flytende badstue –

En skikkelig skikkelig hyggelig måte å tilbringe deler av søndagen vår på! Daniel er klar for å bygge en slik flytende badstue på hytta han nå, men det spørs om vi får svigerfars godkjennelse på akkurat den! Hehe.

– Et av fem hopp i havet –

Da klokken ble 14.00, var tiden vår over i badstuen, og AKKURAT da vi hadde kledd på oss (jeg en lett sommerkjole) og tredd ut av hytta, åpnet himmelen seg sånn at det tok 1 minutt før vi var gjennomvåte. Vi rakk ikke bort til et busstopp med tak engang, og kunne egentlig ikke annet enn å le oss ihjel..

– To timer med svetting i 70 varmegrader –

Heldigvis hadde vi med oss skift, for dagen var selvsagt ikke over! En nydelig kamerafri lunsj ble spist på Sudøst før vi trasket en times tid i en mathall hvor vi kjøpte en haug av makroner og is. Mmm! SÅ bar det videre til Majorstuen for to timer med floating og massasje. En helt fantastisk avslutning på en superdigg søndag. Dessuten dro vi rett tilbake til hotellet etterpå og bestilte Mc Donalds takeaway til hotellrommet vårt for litt serietitting og drittmat. Haha. Kunne ikke passet oss bedre etter all luksusen!