En hilsen fra Sanur

– 21 reisetimer senere –

Hei fra Sanur dere! Jeg har kommet vel frem og har hatt en helt super dag her nede i varmen allerede. Vi ligger nemlig litt foran dere på klokka her! Jeg ankom sent på natten i går, og var ganske død etter en 9 timer og 40 minutts flytur der vi hadde heavy turbulens i ihvertfall seks av timene.. Den stakkars guttungen som satte ved siden av meg fylte opp hele fire spyposer på veien ned! Huff, evig takknemlig for at det ikke var jeg som var kvalm.. Selv sov jeg meg som vanlig gjennom det meste!

– Got My Own Swimming Pool –

Jaja, nå er jeg her og så langt har Bali absolutt levert! Selini banket på hotellromsdøra mi allerede klokken halv ti i dag morges og siden har vi bare solt oss, testet ut bassenget mitt, en strand i nærheten, en beach club, et spa… tja, vi har gjort litt av hvert allerede når jeg tenker meg om! Jeg tok en og en halv time med massasje etter soltimene våre og endte opp med å betale litt under 90kr.. Altså, det er jo motivasjon i seg selv til å trene og bli stiv her nede når en har råd til spaseanser hver eneste dag!

Ellers vil jeg si at maten her nede så langt får 10 av 10 poeng! Når jeg får fried rice, vårruller og fried nudles til frokost.. ja da er jeg på mitt lykkeligste. 🙂 Været… 6 av 10 poeng. Vi fikk ca 1 time på beachen i dag før himmelen ble svart og fuglene begynte å fly hysterisk rundt, så da var det bare å ta stormvarselen til seg, pakke sakene og tusle tilbake til hotellet for litt innehygge. 30 minutter senere, ferdig skiftet og på vei til massasjen, poppet sola frem igjen og vips så var det tilbake til bikinien! Haha.. Været er med andre ord svært skiftene, men så lenge man er fleksibel med planene så går jo det fint <3

Stranda vi var på i dag var definitivt ikke den lekreste, så jeg knipset ikke noe bilder derifra, men i morgen tidlig tar vi taxi i en times tid, til et annet sted på Bali der strendene visst skal være bedre. Krysser fingrene for det, for når man først har reist så langt så vil en jo gjerne ha hvit sand og litt… rene, eksotiske omgivelser. Sanur beach (ihvertfall der taxien vår slapp oss av) bød på mer søppel og fluer helt enkelt.

Gleder meg til å dele mer av disse deilige dagene med dere fremover.
Nå er klokken litt over 21.00 her, og jeg er i ferd med å slukne <3 Sweet dreams!

15 kommentarer
    1. Dreamland beach er å anbefale! Og dra til jimbaran beach for fantastisk sjømat, servert på stranden – til den mest spektakulære solnedgangen jeg noensinne har sett! Jeg bodde 15 uker på bali i 2013, og bildene dine tar meg rett tilbake til alle lydene og luktene ❤️

    2. Hei! Et lite tips når det kommer til taxi: Blue Bird er det selskapet som er kjent for å ikke svindle folk. Det gode ryktet har ført til at de får mange kunder, og dermed ikke har behov for å ta alt for godt betalt. Er flere taxiselskaper der nede som har nesten like navn som Blue Bird for å prøve å få kunder.
      Håper du får en fin ferie! Bali er helt fantastisk!

      1. Heisann! Finner du disse taxiene på gata eller må du booke dem gjennom hotell og presisere at du vil ha blue bird? Vi har ikke sett dem her enda, så vi har bare vært nødt til å ta noen andre. Har pleid å betale sånn 50-60kr for 5-10 minutters kjøreturer så det er sikkert alt for mye, men fremdeles så lite. Haha 🙂

        1. Vi fant stort sett taxi på gata, men noen ganger måtte vi vente en stund for å finne en Blue Bird. Husker ikke hvor mye vi vanligvis betalte, men som du sier, 50-60 kroner er ikke mye, så fungerer fint med andre selskaper også! Uber funket også veldig fint, da betale vi enda mindre.
          Kos deg videre på tur 🙂

        2. Blue Bird finner du på gata. Vil også anbefale deg å laste ned appen go-jek hvis du har fått kjøpt deg indonesisk sim-kort. Da kan du bestille alt fra mat, bil eller scooter- taxi (enda billigere) til masasje på døra.

          Aling- Aling waterfall er en skikkelig gøy og fin plass som er verdt et besøk! Ubud kan også anbefales.

          Nyt Bali!

    3. Bodde på Bali våren 2015, og drømmer meg tilbake når jeg ser bildene dine!

      På grunn av havstrømmene kommer det mye søppel på strendene. Usikker om dette stemmer, men da jeg var der i 2015 var det noen som forklarte at havstrømmene snur og når det er mye søppel på vestsiden av øya, er det renere på strendene på østkysten også motsatt.

      Jimbaran og Dreamland beach anbefales, i tillegg så anbefaler jeg Sundays Beach Club. Her lønner det seg å være tidlig ute. Man betaler 350k for å komme inn, men det er inkludert 200k for å kjøpe mat og drikke. Håper du koser deg, og gleder meg til å se flere bilder 😍

      1. Uuu! Tusen takk for tips Victoria! Vi har lenge igjen og minimalt med planer, så det setter vi stor pris på 😀 Jimbaran var vi på i ettermiddag og spiste middag. Magisk sjømat <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg