En feriedag time for time

08.00: På tide å stå opp fra verdens hardeste dobbeltseng! (Eneste negative med dette hotellet?) Daniel er solbrun og kjekk som alltid, men skulle hatt en pris for sin morgengrettenhet. Jeg… er ikke født med den samme naturlige skjønnhet, men er ihvertfall blid som ei sol.

08.30: Vi spiser frokost! På verdens koseligste restaurant der vi kan velge og vrake i frukt, fersk juice, asiatisk mat, pannekaker, donuts, egg, vårruller, pai… Aaah, you name it! Og utsikten her… Vi ser rett ut mot havet!

09.00: Vi går en liten powerwalk på beachen om morgenkvisten når temperaturen enda er behagelig og vi har absolutt hele stranden for oss selv. Vanligvis er bølgene store og sterke, så bare Daniel tørr å ta et morgenbad i dem, men ikke i dag!

I dag er det så godt som vindstille!

10.00: Vi finner oss hver vår solseng og legger oss ved bassengkanten for å slikke sol. De har meldt regn de siste tre dagene, men alt vi har sett er skyfri himmel.. I dag slukte jeg min siste roman. Daniel leste ut sin for flere dager siden, så nå holder han på med Gunhild Stordalen sin bok, og er like frelst av den som meg. Kjærlighetens 5 språk har han også lest ut, og siden har han vært litt ekstra romantisk.

11.00: Solen steeeiker og vi må hoppe i bassenget fire ganger i timen. Jeg har forøvrig også latterkrampe av Daniel som kaster solbrillene mine rundt i bassenget for å dykke etter dem etterpå <3

12:00: Lunch o clock! Vi spiser alltid lunsj på samme restaurant som vi har frokost. Jeg går enten for vårruller, fried rice eeller grillspyd mens Daniel har gjort Cæsar salat til en fast rutine. Mmm! Maten her koster forresten så lite at det er helt latterlig. Hver lunsj og middag koster rundt 40 kr per person her.

13.00: Tilbake til solingen! Vi bader, soler, drikker kokosnøtt, skravler, og planlegger hva vi skal gjøre med ettermiddagen vår. Bare later oss og laaader batteriene <3

15.00: Jeg er kjesken på noe igjen! Bestiller oss derfor en sjokolademilkshake på deling, samt en skål med nachos, tomatsalsa og rømme. Åh, det smaker himmelsk på solsengen!

16.00: Huden har fått nok sol, og vi tusler tilbake til det fine hotellrommet vårt, hopper i morgenkåpene og legger oss i den redde sengen for å slappe av med et glass vin, en øl og noe på Netflix!

17.00: Badekaret fylles, og vinflasken tømmes!

18.00: Daniel slenger seg på sengen igjen for en ny runde med Netflix, mens jeg jåler meg for kvelden! Vi har bestemt oss for å ta en øl i solnedgangen ved baren som ligger like ved stranden.

19.00: Let the date night begin! 45 minutt til solen er nede og Kuantan er fullstendig mørklagt.

– Kjolen min for kvelden er fra Fashionnova –

20.00: Solen er gått ned, ølen er drukket opp og vi bestemmer oss for å forflytte oss opp til hotellets Italienske restaurant for middag! Her spiser vi hver vår tallerken med nydelig pasta, får servert nybakt brød til og deler enda en flaske vin, til tross for at den koster syv ganger mer enn selve måltidet vårt. Vi tømmer flasken, spiser til vi triller, skravler i to timer, og rusler tilbake til hotellrommet hvor vi blir liggende og høre på et tordenvær som gir oss følelsen av at det er tidlig nyttårsaften <3


<3 <3 <3 

18 kommentarer
    1. Kjøper du aldri noe suvernier når du er på tur? Eller er du aldri i byen og titer rundt? Syns du er klistret til hotellet når du først er på tur

        1. Kikket på Trip Advisor angående ting å gjøre i Kuantan. Der ble det tipset om Sungai Pandan Waterfall og East Coast Mall ( et 5 etasjes kjøpesenter ) Bor dere langt fra de?

          1. Ja vi har vært på alle kjøpesentrene som er her 🙂 Men kommet hjem tomhendte hver gang. Waterfallet så ikke så veldig fint ut syntes vi så vi lot være med det. Har også sett gjennom hele tripadvisor for å finne en fin restaurant utenfor hotellet, men alt ser skittent ut. Dette visste vi på forhånd altså, men vi ønsket for en gangs skyld bare en avslapningsferie. Var så mye på farten under Baliferien min i april at jeg kom hjem mer sliten enn jeg reiste 🙂

      1. Hvorfor kommenterer du på en så negativ måte når du har muligheten til å være positiv og legge igjen en fin kommentar? 🙂 Skjerp deg dersom du alltid er sånn! Føles det godt? Tror ikke det. Håper du får det bedre i fremtiden. <3 Heia Marthe som ALLTID er positiv! <3 Og jeg har aldri kommentert bloggen hennes før. Men følte jeg måtte nå. TAKK for den positiviteten du og Daniel deler <3 DIGGER å logge meg inn her. Lest i mange år, nå måtte jeg bare si ifra. Er så dødslei de som alltid skal klage på et eller annet. 🙂 Klem fra meg. <3 😀

    2. Eg syns det ser heilt fantastisk ut! Ferie skal være mest avslapping og opplading 😀 Sol, mat, bading, spasertur på stranden, hotellseng og mer mat er perfekt 😀 Kos dåken videre!

    3. Sier meg enig her – for noen ferie innlegg!! Herlighet det har vært en fryd og lese bloggen din den siste tiden🤩😍

    4. Høres ut som dere er flinke til å virkelig kose dere på tur! Det er så gøy at du deler så mye når du reiser også 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg