– En enkel og GØY måte å spare på –

Reklame | Dreams

Riktig god søndagsmorgen alle sammen! Håper dere har satt dere godt tilrette i sofaen, med kaffekoppen i den ene hånden og app store i den andre, for her kommer livets tips fra meg til dere! Ihvertfall dere som ikke allerede har hørt om denne geniale appen 🙂 Jeg har nemlig fortalt dere om den flere ganger før i år, uten å få betalt for det, så kanskje noen av dere alt er flittige brukere av den?

Appen jeg snakker om heter selvfølgelig “Dreams“. Selv oppdaget jeg den faktisk etter at Lene Orvik blogget om den tidlig i januar! Det nye året var akkurat startet, og selv om fornuften i meg skrek at dette skulle bli mitt livs beste spareår, kjente jeg at motivasjonen min var rimelig lik null. Et eller annet hjelpemiddel måtte til, og appen hørtes overraskende morsom ut, så jeg lastet den ned og lagde meg min aller første drøm. -Jeg hadde lyst til å spare til en søt liten bil, og målet mitt skulle nås innen 1 mai.

Vet dere hva? Jeg ble fullstendig oppslukt i hele spareappen, og 1 april var summen allerede oppspart. 6 mai kjøpte jeg bilen min, og det takket være både ukentlige faste sparebeløp og mange små beløp som 35, 45 eller 90kr som jeg overførte til Dreams istedet for å kjøpe meg snacks, redbull, fast food, skrapelodd, og ja.. you name it. Jeg har overført over 200 småbeløp til Dreams i 2019. Heh! Sier kanskje litt om hvor stas jeg synes dette er! Jeg har alltid vært klar over at mange små beløp blir en stor sum til syvende og sist, men i denne appen får du faktisk erfare det på en riktig så bra måte.

På disse 9 månedene som jeg nå har brukt appen, har jeg spart 850kr på å droppe skrapelodd og istedet spare 25kr x antall ganger i Dreams. Jeg har spart 1800kr på shoppestopp, 980kr på å droppe å kjøpe snacks på butikken, og 900kr på fullmåner! Haha, ja dere leste riktig. Appen har nemlig en hel haug av gøyale funksjoner som du kan aktivere, og dersom du aktiverer funksjonen “månegal” (som jeg har gjort), overføres automatisk 100kr fra bankkontoen din til Dreams hver gang det er fullmåne! En annen funksjon jeg har aktivert på min app og som kanskje er en enda større favoritt hos meg kalles “Tyven”. Aktiverer du denne så stjeler “tyven” en sum mellom 1 og 200kr av deg en dag i uken. Du vet aldri hvilken dag eller hvilken sum, men plutselig har tyven vært der og stjelt penger inn på sparekontoen din 🙂 Hihi! Selv har jeg spart hele 4097kr bare på tyven i år. Altså, Dreams er GENIAL!

Til sammen har alle disse små og større beløpene gjort at jeg har spart over 70 000kr i 2019. Noe av det har blitt brukt på bil. Noe på hund, og noe står enda igjen der inne. Sparingen min er nemlig langt ifra over. Akkurat nå har jeg to aktive “drømmer” i Dreams. Jeg sparer foreksempel til en skikkelig girls weekend der jeg og en eller flere venninner bare kan unne oss en hel helg med god mat, spa, vin, eller noe i den duren. Her er planen bare å spare 5000kr til 1 januar, slik at jeg kan starte det nye året med litt herlig hverdagsluksus! Ellers har jeg også en større “sparedrøm” som jeg i appen min har kalt “Nytt interiør”. Her er målet å spare 50 000kr så jeg kan bruke på å enten oppgradere leiligheten jeg bor i nå, eller bruke på nye møbler til mitt neste hjem en gang i fremtiden 🙂

– Spar til drømmene dine på en enkel og morsom måte –

Last ned appen HER og start sparingen <— Appen er helt gratis 🙂 

14 kommentarer
    1. Men renten er kun 0.2 prosent på sparing i den appen mot 1,7 – 2 prosent i banken, eller leser jeg helt feil?

      1. Ja nei det er ikke så mye renter 🙂 Klarer du å spare vanlig i banken så er jo det topp! Men det er det ikke alle som klarer (jeg gjør det ihvertfall ikke), og da er dette en geniaaal løsning 🙂

      1. Det er min personlige toppliste som har poppet opp etter hvilke funksjoner jeg har brukt mest 🙂 Du får din egen i din app etterhvert som du sparer på ulike måter 😀

        1. Ah, okei.
          Opprettet appen og startet sparing i nov-18, men da kommer det vel etterhvert🙂
          Syns den lista var fiffig😄👍🏻
          Takk😊

          1. Den er litt vanskelig å finne, men hvis du trykker på drømmen din og på bildet, så scroller du litt ned til du kommer til “Topplisten”. Fant den ikke selv heller først 😀

            1. Takk for hjelp, begge to🙏🏻
              Endte opp med å kontakte Dreams, og denne funksjonen finnes bare i ios, ikke android.
              Så da vet jeg hvorfor jeg ikke finner den😅
              Men igjen; takk❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg