December, i’m ready for you

♥ Først og fremst: Bestå både praksis og eksamen. Jeg har to uker igjen av praksis før jeg får greie på om jeg har bestått dette studiehalvåret også. Wihuu! Og i tillegg så har jeg altså denne 5 timers skriftlige eksamen på skolen førstkommende tirsdag. Jeg har definitivt ikke klart å lese så mye som jeg burde, men jeg får bare krysse fingrene og håpe på det beste.

♥ Spise godteri igjen! I dag har jeg hatt 55 dager med godtestopp, og ettersom jeg kjøpte meg en lakris-sjokoladekalender i går så ble jeg nødt til å bryte godtestoppen min litt før jeg hadde tenkt! Hihi. Desember og godtestopp hører jo bare ikke sammen..

♥ Sende ut mitt livs første julekort til familien. Mangler bare å få tak i… 25 adresser til. Hannemor kom på besøk onsdag kveld så da satte vi av en time til å kle oss opp i stygge julegensere og knipse i vei foran juletreet <3 Gleder meg til å sette meg ned med julemusikk og voks, for å stemple igjen alle konvoluttene neste uke.

♥ Nå begynner julefilm-snurringen for fullt her! En Harry Potter film eller to må sees, og det må også en rekke tegnefilmer for at julestemningen skal nå toppen. Så er jeg også blodfan av håndball i desember måned, for ikke å snakke om ski! Nei, dette blir noen fine tv-uker dere..

♥ Bake mer julekaker. Jeg har spesielt lyst til å lage meg noe konfekt før jeg reiser til Stavanger! Kanskje noe snickers-inspirert? Oppskrifter tas hjertelig imot! Lussekatter skal jeg også lage en liten porsjon av  13 desember. Det gjør jeg alltid.

♥ En av adventssøndagene har jeg lyst til å gjøre som i fjor å dra ut i skogen med bål og grilling, venner og hunder <3 -Og selvfølgelig kakao! Egentlig så har jeg lyst til å investere i en panne eller et eller annet som jeg kan steke mat i på tur. Har så innmari lyst til å prøve å grille/steke noe annet enn pølser eller pinnebrød på årets siste bål.

♥ Komme i havn med de siste julegavene. Jeg mangler vel egentlig bare 3 stykk nå. Blant annet til svigers, og noen gaver til familiens pakkelek med terning på julaften! Høydepunktet mellom julemiddagen og den store gaveåpningen <3

♥ Glede noen som gruer seg til jul gjennom Kirkens bymisjon. Ved å donere 80kr, gir du to mennesker som ikke har stort å se frem til, et bedre sted å være, og et godt, varmt måltid på julekvelden. 200kr gir 5 middager, og 400kr gir 10.. Om det så bare gjør en stor forskjell for én kveld eller en uke, så tenker jeg vi alle kan klare å bidra med det vi kan for å løfte noens jul ihvertfall litt <3

♥ Reise til Stavanger en gang etter 16 desember på årets juleferie med familien! Kjenner det kribler i magen når jeg tenker på denne juleuken hvor jeg går i pysj 90% av tiden, spiser nydelig mat fra morgen til kveld, leser noe annet enn pensum, ser på julete tvprogrammer og nyyyter synet av bestas julehjem. I år kommer til å bli akkurat like magisk som fjoråret, og året før der…

♥ I år skal jeg faktisk innføre shoppestopp når romjulssalget begynner. Okei, nei vet dere hva hvis ski og skiutstyr kommer på salg så skal jeg slå til med et XXL kjøp, men i år skal jeg ikke handle på klesplagg eller dill til hjemmet samme hvor billig den prisen måtte være!

♥ Feire nyttår med mannen! Det er han som bestemmer hvor vi skal være i år, og jeg kjenner jeg blir litt småstresset av at han ikke har peiling på hvor eller hva han vil enda, men vi har nå 30 dager igjen å finne ut av det på. Verdens fineste kjole er ihvertfall i boks og den skal jeg bruke om vi så bare blir meg, han og Sika rundt middagsbordet på ei hytte <3


16 kommentarer
    1. Hvorfor stresser du sånn med den eksamenen? Hvis du har bestått den tidligere, så er det jo beste karakter som gjelder uansett hvordan den går nå på tirsdag. Stress ned.

      1. Jeg tar opp igjen eksamen fordi jeg ikke er fornøyd med resultatet av den forrige. Om stress ned taktikken fungerer for å få toppkarakter vet jeg ikke ass, men det får tiden vise 😀 Fortsatt god helg!

        1. Hvorfor er det så viktig for deg med toppkarakterer? Svært få arbeidsgivere ser på karakterene uansett. Det som gjelder er hvordan man framstår som person. Å ikke være fornøyd med en C virker i overkant hysterisk for min del. Snakk om prestasjonsjag. Stol heller på deg selv som person, det er mye viktigere enn bokstaven som står på et ark som ingen ser på uansett. Fortsatt god helg til deg også! 🙂

    2. Herregud, jeg skjønner SÅ godt at du tar opp faget dersom du ikke er fornøyd med karakteren du fikk. En C er vel og bra, men dersom man VET at man kan bedre er det surt å ha det på kortet. Uansett, jeg synes du er kjempeflink og får så mye motivasjon av å lese bloggen din, er veldig imponert over hvordan du sjonglerer jobb, blogg, studier og det sosiale <3 Du er flink, lykke til på eksamen!

    3. Har du lyst til å skrive et innlegg om hvordan holde motivasjonen oppe nå i innspurten? Kunne trengt noen trøstende ord, hehe. Er så sliten av å lese døgnet rundt – har lest hver eneste dag dette semesteret, og den siste måneden har det vært fra morgen til kveld, med unntak av matlaging og trening. Gleder meg til å bli ferdig med studiene, så det går an å nyte (hele) desember skikkelig igjen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg