Bucket List For April

# Levere bacheloroppgaven! Puh. I morgen er det 1 uke igjen til innlevering. Vi har satt oss som mål å bli ferdige i morgen, men vi har en aller siste veiledning med lærer på mandag, så etter det blir det vel enda litt mer pirk tenker jeg! 11 april er ihvertfall oppgaven levert, og om kvelden da skal Bendik og jeg på fest med klassen. De vinglassene der kommer til å smake SÅ godt.

# Halve april måned går til påskeferie på Bali! Jeg skal feire kjærligheten til ei nydelig venninne i Balibryllup, og tilbringe MYE tid sammen med gode venner i sol og varme. Det har vært utrolig mye sol her i Kristiansand de siste par ukene, men vinden er enda ISKALD, så å rømme til 40 grader, varm luft og hvite strender nå.. Jo, ja det skal gå helt greit.

# Invitere mannen på en siste klissekveld før avreise. Et par dager før avreise skal Daniel komme på kongekrabbe at my place, servert med deilig urtesmør og hjemmebakte chilli/hvitløksrundstykker. Mmm! Merker at våren har inntruffet, for jeg er hektet på skalldyr om dagen. Skulle ærlig talt egentlig lage oss det i går, men meny hadde ikke kongekrabbe..

# Starte i en aller siste praksisperiode! Hva? Enda en praksis, tenker du? Åjada, på studiet her i Kristiansand har vi en aller siste praksisperiode etter levert bacheloroppgave. Denne er derimot kortere og dreier seg ikke så mye om pleie, men mer administrative ting om jeg har forstått det rett? Jeg havnet ihvertfall på et sykehjem i Mandal så det blir litt pendling på meg, men det gjør ingenting. Kunne absolutt vært mer uheldig med reisevei, og jeg elsker de eldre, så et sykehjem skal jeg nok klare å rocke!

# Besøke en bilforhandler for å titte på kjøretøy! Endelig.. I januar fikk jeg nok av busslivet og bestemte meg for at jeg skulle lease en bil fra og med sommeren, men først måtte jeg spare noen tusenlapper til denne engangssummen som man betaler når man mottar bilen. Nå har jeg spart 16 000 i min lille Dreams app, og mangler bare 4000 til målet er oppnådd. Hehe, 1. mai skal jeg cruise avgårde til praksis i “egen” bil. Eller kanskje 2. mai.. Jeg har sikkert fri på arbeidernes dag. Aldri mer tog til Stavanger!!

# Pimping av verandaen får vente til mai, og maling av soverom får bli i et annet liv, MEN i april måned har jeg bestemt meg for å piffe opp innsiden av leiligheten min! Gå til anskaffelse av splitter nye bilder til alle vegger, fylle blomsterpottene med nye planter for våren, oog bytte ut både stueteppe og sofateppe. Jeg får jo snart samboer, og da må det jo bli litt fresht her igjen!

# Fortsette med treningen, meen kanskje trappe litt ned på mengden økter.. I dag kjente jeg at jeg var så lei av Sats treningssenter at jeg ville kaste opp da jeg gikk inn dørene der klokken 07.00 om morgenen for dagens intervaller.. Altså, ja trening gir meg energi og det føles godt etterpå. Bla bla bla. Nei, vet dere hva? Ingenting har forandret seg, og jeg haaater det fremdeles. Skulle så innmari ønske at trening var en oppskrytt greie som absolutt ikke var godt for noe, og at chips og sjokolade inneholdt 0 kcal.

# Spise vårens første skalldyrtallerken utendørs på fiskebrygga. Jeg kan godt gjøre det med en venninne eller med mannen, men aller aller helst vil jeg lunsje med Geir! Feire at utdanningen min (ihvertfall nesten) er over, og ta en god gammeldags Marthe og Geir time ute i sola på Sjøhuset. Tenk snart har jeg ikke lengre behov for Geirs regnskapsføring mer! Hva skal vi da gjøre?!

# Stay positive! Og bruke Hellemyrskogen for alt den er verdt når jeg har dårlige dager. Våren er ved siden av sommeren favorittårstiden min, og det er ingenting jeg heller vil enn å tilbringe mest mulig tid utendørs. Det behøver egentlig ikke å være i form av en skogstur med Sika heller. Jeg kan bare sitte timesvis på verandaen min, trekke inn frisk vårluft, høre på podcast og koble helt av. Åh, påfyll <3

# Begynne å blogge litt hyppigere igjen! JA! Herregud som jeg gleder meg til å ta med meg kamera til Bali og knipse på idylliske feriebilder. Det blir nok maange år til jeg får reise på tur igjen med nesten hele venninneflokken min, så de minnene vi lager sammen på denne reisen her.. Ja, de skal foreviges. Er du missfornøyd med å tilbringe påskeferien din i kalde Norge, så får du titte innom her fra og med 13 april og drømme deg bort i 12 dager <3


April, plis gi oss noen gode dager <3

17 kommentarer
    1. Hei, jeg lurer på hvor klar du føler deg for å starte å jobbe som sykepleier og om du har fått mye øving på prosedyrer. Jeg skal selv starte som nyutdannet sykepleier til sommeren og jeg føler ikke jeg har fått mye øving til prosedyrer. Jeg har studert et annet sted enn deg, men flytter til sørlandet for å jobbe. Føler mine praksisperioder har vært enten veldig lærerik eller så har det vært liten læringskurve, ut i fra hvor jeg har vært. Så må si jeg er veldig spent på hva som møter meg, men får tro det går fint.
      Har du fått jobb videre forresten? Og må takke deg for gode studietips på bloggen samtidig, har vært gøy å følge deg i studietiden.

      1. Heisann! Jeg føler meg absolutt klar for å jobbe som sykepleier nå etter min siste praksisperiode på sykehus, men det er én ting jeg frykter litt og det er alle disse medikamentene. Jeg vet jo ikke hva en fjerdedel av det som befinner seg i et akuttmottak er, så da gjelder det bare å innrømme at man er nybegynner og spørre spørre spørre de erfarne 😀 Haha! Jeg har bare fått jobb i sommer, så jeg skal søke jobber for høsten i sommer 🙂

    2. Hørest ut som veldig bra planer! Og jeg gleder meg til å se bilder fra Bali 😀

      Lurer på noe; du har sagt tidligere at du skal slutte å blogge når du skal begynne å jobbe. Vil dette si at du slutter å blogge ved slutten av sommeren/begynnelsen av høsten? Vil du da komme til å slette bloggen din? Du har mye bra inspo her. Antrekk, mat, ferier osv, så jeg kjenner jeg blir lei meg om alt forsvinner :/

      Håper du får en fin dag videre! Klem <3

      1. Heisann Kristina <3 Jeg kommer til å slutte å blogge så fort jeg har fått meg fast jobb som sykepleier. Jeg vil gjerne jobbe på sykehuset og det er ikke like enkelt å få jobb der som i hjemmesykepleien eller på sykehjem f.eks, så det kan ta litt tid, men det vet jeg ikke før høsten kommer <3 Jeg blogger uansett ikke lengre enn ut 2019, men kommer ikke til å slette siden min 😀 Bruker den selv til å finne frem til alle oppskriftene mine. Hihi <3 Riktig god helg til deg! Klem

    3. Heihei, Marthe!
      Ville bare gi deg noen tips angående leasing. For det første så må du være veldig påpasselig med kjørelengden på bilen, og at du ikke overskrider dette, det vil koste deg dyrt (snakker dessverre av erfaring). I tillegg må du regne med en voldsomt dyr forsikring. Jeg fikk min billig gjennom min fagorganisasjon (og med billig mener jeg 21.000 i året). Jeg anbefaler deg virkelig sterkt og ikke lease bil, men heller ta opp et billån og kjøpe deg en bil selv. Når du er ferdig med leasingen står du helt på bare bakke, og eier ingen bil, og har heller ikke noe å kjøpe ny bil for med tanke på at du ikke får solgt bilen.

      Bare noen gode tips, fordi jeg ikke unner noen å havne i fella jeg havnet i.

      Ha en kjempefin dag!

      1. Tusen takk for tips! Jeg skal undersøke dette nøye før jeg bestemmer meg 🙂 Skal på ferie med kjæresten til en venninne som er bilselger i Skien. Han får lære meg litt om hva som lønner seg 😀

    4. Hei!

      Ville bare komme med et tips til innlegg: Skriv om sykepleiestvudiet. Hvilke fag du synes var vanskeligst, og hvilke du syns er ekstra viktige. Kanskje litt om hvordan man kan lese til eksamen i de forskjellige fagene, og hva du synes om de forskjellige praksisene. Dette ble plutselig veldig mye, men det hadde hjulpet meg ekstremt da jeg skal starte på sykepleie til høsten.

      Du har tidligere nevnt at du legger bloggjobben på hylla når du er ferdig med studiet (om jeg husker riktig). Er dette fortsatt planen? Er veldig glad i bloggen din:)

      1. Heisann! Jeg har en kategori som heter “studie” eller “mitt studie” der jeg har skrevet om omtrent alle praksisperiodene mine og svart på en hau av spørsmål angående studie 🙂 Her finner du også noen tips til eksamenslesning 🙂 Planen er fremdeles å slutte så fort jeg har fått fast jobb som sykepleier, men jeg kommer ikke til å slette bloggen. Bare ikke oppdatere den mer <3

    5. Marthe….. Jeg fikk en vekker på at bloggtiden din snart er over! Det føles som i høst der du skrev om studiene, og at når du er ferdig utdannet legger du bloggen på hylla… Kommer til å savne deg! Har vært fast følger i siste kjellerleilighet rett før du flyttet.. Takk for alle lysglimtene du har gitt meg <3

      1. Åå <3 Så koselig å høre :') Og at du har fulgt meg så lenge da! Herlighet <3 Det kan godt hende at jeg må blogge ut 2019 ettersom jeg ikke vet hvor enkelt det blir å få en stor, fast stilling på sykehuset som nyutdannet, men det får tiden vise <3 Tusen takk for at du har fulgt meg hele denne lange veien uansett Eline! På søndag har jeg blogget i 8 år <3 Hoho

    6. Hei hei 🙂
      Nå har jeg lett internett gjennom for å finne butikken hvor de selger den fine bollen du hadde på
      chips og snop i på bildet fra 30.03…?
      Virkelig lekker!- Det kan egentlig sies om det meste i leiligheten din! 😍

      1. Hei! Den skåla fikk jeg av bestemor til jul, men den er i merket søgne, som jeg vet de blant annet selger på hansen og co 🙂 Bestemor kjøpte den på fem høns i Stavanger. En interiørbutikk på Randaberg <3

    7. Åå, hvorfor må du slutte å blogge? 🙁 Har fulgt deg i evigheter, og har alltid likt bloggen din. Du har an enkel blogg som ikke bare består av designervesker, kjendisfester og drama. Kommer til å savne deg..

    8. Hei Marthe! Jeg skal påbegynne lærlingstiden min og har fått lærlingsplass på sykehuset, og gleder meg veldig til det, for herlighet så mye spennende som skjer der! Du ønsker jo å få fulltidsjobb på sykehuset, hvilken avdeling kunne du tenkt deg å jobbe på?

      1. Hei! Så spennende 😀 Da krysser jeg fingrene for at du trives like godt som jeg gjorde i hele min periode 🙂 Jeg er veldig åpen for å prøve flere ting jeg altså. Det eneste jeg ikke kunne tenke meg er vel egentlig barneavdeling og mage/tarm-poliklinikken. Sistnevnte bare fordi jeg syntes det ble for ensformig da jeg hospiterte der. Ellers er jeg åpen for alt. Legevakten virker også kjempespennende 🙂 Masse lykke til på sykehuset!

    9. Så trist at du dropper kollektivt og heller kjører bil når vi står midt i en klimakrise.. Håper du velger en elbil da!

      Masse lykke til med bacheloren<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg