Bucketlist – Februar


Kjøpe meg en planlegger!
Jeg må se å få fingeren ut, designe meg en personlig almanakk og klikke den hjem før februar også er over…

Begynne å ta tran igjen. Det er flere år siden sist jeg tok tran, og det må jeg bare se og starte med igjen! Jeg kan ikke fordra smaken av ekte tran, og tablettene synes jeg er så store at de nesten ikke går ned, men jeg vet det finnes en flytende tran med smak av sitron, og den smaker som sitronfromasj! Den må jeg gå til anskaffelse av denne måneden her.

Kastrere hunden. Oh yes. Februar blir måneden for kastrering. Stakkars lille har fremdeles bare en testikkel, og ifølge veterinæren var sannsynligheten fryktelig liten for at den nå skulle falle på plass, så da har jeg derfor bestemt meg for å booke operasjon og få det hele overstått.

Se live ballett! I dag, 1 februar skal jeg besøke Stavanger konserthus for aller første gang for å dra med farmor og farfar på forestilling! Gud som jeg gleder meg! Har alltid hatt lyst til å beundre proffe ballettdansere en hel kveld, og i dag skal jeg få lov til å gjøre det sammen med mine besteforeldre.

Booke nytt spaopphold med jentene! Endelig begynner jentegjengen min å bli ferdig utdannet, og med det er det slutt på studentbudsjettene. I januar var vi en på Farris bad for massasje og latskap. Denne måneden tenker vi å booke oss et lite opphold på Kragerø Resort for middag, vin, og ren avslapning!

Kjøpe et nytt brettspill. -Og invitere jentene på vinkveld med spill! Denne måneden her SKAL jeg ha jentene over på vin og spilling igjen. Med noe deilig snacks på bordet såklart. Har dere noen tips til gøyale brettspill? Hyl ut 😀

Lære Mino et par nye triks. Han lærte så vanvittig mye i januar måned, og det er så motiverende og GØY å se hvor lærevillig og lettlært han er. I går startet vi på prosjekt “bamse”, og til neste gang vi ankommer Stavanger by skal han sitte i “banse-positur” når den kommandoen sies. Jeg har også lyst til å lære han å stå på ryggen min, så det får bli det neste 😉

Dra på hyttetur med jentene til Konsmo! 21-23 februar har jeg fått fri fra jobb for å reise til Konsmo med seks jenter og to hunder for en hel helg med hyttekos. Jeg tror det blir helt magisk, men muligens også en smule trangt. Seks jenter og to hunder i ei hytte på 20 kvadrat? Heh! La oss krysse fingrene for knallvær så vi kan være en del utendørs også.

Jeg har to nye ting på mat-bucketlisten min denne måneden! Jeg har lyst til å prøve meg på en middagsrett som heter bibimbap, og en dessert fra Montenegro som kalles “priganice”. Google it. Sistnevnte ser helt magisk ut med nutella til. Mmmm!

Shoppestopp! Denne måneden her skal jeg ikke handle meg et eneste klesplagg. Det skal spares 5000kr i spareappen min Dreams, og det eneste som skal brukes penger på er mat og hund.

Besøke hundeparken litt oftere. Forrige uke søkte jeg opp hundeparker i Kristiansand og besøkte en av dem i vågsbygd. I går oppdaget jeg en hundepark i Stavanger og dro dit med Mino. Han ELSKER jo å sosialiseres med andre hundevenner, så det må jeg bli flinkere til å gjøre i februar måned.

Enda en vintermåned er i gang! Måtte den by på mye hygge <3

22 kommentarer
    1. Ser ut til at det blir en fiiin måned, Marthe! 👌 elsket den singel qouten der! Jeg er virkelig der! Haha! Klem til deg, fine! Ha en flott lørdag! ❤️

    2. Spilltips: “Hint” Det spiller vi alltid på spillkvelder, og det pleier å være en stor suksess😄

    3. Det er så hyggelig å lese listene dine hver måned, Marthe! Og hundepark-besøk høres utrolig hyggelig ut for den firbente 😊 Jeg er stor fan av 5 second rule, og anbefaler det på det sterkeste.

    4. Så koselig ❤️ Får du ikke penger igjen fra oppdretter når den ikke går ned? Stod iallfall i min kontrakt da jeg fikk hunden min.

    5. Så mange hyggelige planer <3 av spill vil jeg anbefale Hint, Escape Room, 5 Second Rule og Hvem I Rommet 🙂

    6. Blir så inspirert av disse bucket-listene dine hver måned!! <3 Håper du får en fantastisk måned <3

    7. Hei Marthe,

      Kan du gi noe tips på hva man kan gjøre og åssen man kan trives som singel og alene (igjen)?

    8. Hvis du vet om andre hundeparker her i Kristiansandsområdet enn den i Vågsbygd eller Tveit, så del gjerne☺️

    9. “Ryktet går” er utrolig morsomt og favoritt spillet i vår gjeng! Anbefaler virkelig også den som er 18+ 😀

    10. Hei,

      Det er mange hundeparker i Stavanger.
      Åsen, Varatun og Soma. Det er også hundeskog på bråstein.

      Vi har en hund selv, og vi trives best på Bråstein da det er en runde du kan ta. Hvis vi møter på en hund som ikke kommer godt overrens med vår, går vi videre.

      Anbefaler å sjekke det ut neste gang du er i Stavanger 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg