Bryllupssuite, bobler og spa

– Et upåklagelig døgn på Kragerø Resort  – 

Da tror jeg vi var klare for del to av denne fantastiske helgen? Det har ihvertfall kriblet i bloggfingrene mine i mange timer nå.. Daniel og jeg ankom Kragerø Resort lørdag formiddag egentlig halvannen time før innsjekkstid, men rommet vårt skulle ikke bare vise seg å være klart lenge for tidlig, men damen bak resepsjonen smilte mystisk da jeg med litt sånn “vært her før, vet hva det går i.. du trenger ikke informere meg om hvor frokosten er” holdning sjekket inn mens Daniel parkerte bilen. “Dere skal bo på 421. Det er ikke rommet du har bestilt, men du blir positivt overrasket”, sa hun. Herregud så glad jeg blir for sånt. Overraskelser som dette, og som vinflasken og melkesjokoladen som ventet oss i trehytta ved ankomst der dagen før gjør seriøst livet mitt. Håper folk overrasker meg sånn bare fordi de er snille, og ikke fordi de kanskje vet jeg er blogger og kommer til å få reklame. Hihi, jeg velger å tro det <3

– Oppgradert til bryllupssuite –

Daniel ble også supergiret da jeg fortalte hva resepsjonisten hadde sagt, og jo nærmere vi kom romnummeret vårt, jo mer gikk det opp for oss at en bryllupssuite med hotellets beste utsikt ventet. Fy fader så fint det var her. Fra toppetasjen kunne vi se utover hele Kragerø, og med det solskinnsværet i tillegg var det bare helt nydelig! Badekåper og champagneflasker ventet også på stuebordet, og jeg tror ikke det tok mer enn 20 minutt før jeg hadde skiftet og vi begge satte i godsofaen med hvert vårt glass. På tven rullet Tour De Ski, og på pcskjermen rullet Manchester United kamp. HELT perfekt.

Vi hadde nemlig halvannen time å slå ihjel før første spabehandling ventet. Kl 16.00 dro vi ned til hotellets spa, skrubbet oss med litt salt og hoppet i et kurbad med roseblader (det var så mørkt her inne at jeg faktisk ikke klarte å knipse en liten snapsnutt engang), men fy søren så koselig! 45 minutt satte vi her, fikk servert enda et glass bobler og et fruktfat før en terapeut ba oss hoppe ut for å smøre oss inn i bodylotion. Så innmari digg, og ikke vet jeg hvilke oljer de hadde puttet i det vannet, men det luktet bare helt VILT godt av oss resten av helgen..

Neste på agendaen var egentlig litt serietitting i sengen før middag ventet nede i restauranten, men vi ble altså så salige av denne behandlingen at vi omtrent sovnet så fort hodene traff putene! Til og med Daniel sov i halvannen time og vips så var det allerede blitt middagstid. -Lam til hovedrett og sjokolademousse med sorbetis til dessert. Alt for godt, og alt for lite. Kunne spist dobbel porsjon.

Resten av kvelden holdt vi oss bare på det nydelige hotellrommet vårt. Så på idrettsgallaen og skravlet før jeg tryglet om at vi skulle legge oss sånn… 22.30. Da var jeg døtrøtt en eller annen grunn. Morgenen etter sto morgenfuglen (jeg) opp supertidlig, dro ned i spaet enda en gang, knipset litt bloggbilder og unnet meg en 50 minutters rygg, nakke, ansikt og hodebunnsmassasje. Fantastisk avslutning på en upåklagelig helg. Daniel er ikke helt sånn overbegeistret for massasjer så han ville heller sitte på rommet og titte på jentenes finale i Tour De Ski. Ikke så kjedelig det heller!

Nå er vi tilbake i Kristiansand, og jeg begynner å komme over kjærlighetssorgen. Jeg får alltid litt sånn kjærlighetssorg etter den deilige juleferien eller en sånn helg som dette. Hvor vi ikke har så mye som en eneste bekymring eller noe som helst hverdagsstress. -Men heldigvis hadde vi Sika å komme hjem til, og dagen i dag har også vært nydelig. Jeg har nemlig hatt Hanne, Cathrine og lille Aron på besøk. Sistnevnte sprellende på stuebordet innpakket i saueskinn og teppe for babyshoot. Nydeligste <3


– Sunday Morning View –

Tusen takk for noen sykt bra dager <3 Gleder meg allerede til neste klisse-eventyr med min kjære, men det må bli en liten stund til, for nå skal vi i gang med skole igjen. I morgen venter første skoledag! Iiih! Spennende!

8 kommentarer
    1. Hei Marthe!

      Jeg lurer på om du kan fortelle litt mer om hva som skjer denne våren studiemessig og etter bacheloren. Du skal vel skrive bachelor og er ferdig med studiet til sommeren! Hva er planene dine når du er ferdig med bacheloren? Jeg begynte å studere høsten 2016 samtidig som deg, så har vært så moro å følge deg på veien som student. Selv går jeg en integrert master, så det venter to år til etter sommeren før jeg har en grad, men tiden går jo så fort!😊 Du har definitivt vært en motivasjon gjennom disse 2,5 årene. Ønsker deg alt godt inn i vårsemesteret! Klem <3

      1. Heisann! Så hyggelig lesning <3 Jeg har ikke bestemt så fryktelig mye enda, men planen nå i noen uker er å få bestemt meg for en problemstilling til bacheloroppgaven, gå i x antall forelesninger og skrive ferdig oppgaven. Deretter drar jeg til Bali før vi har seks uker med samhandlingspraksis. Da skal vi tilbake på sykehjem og tilbringe 2 dager i uken her for å lære mer om alt som skjer på kontorene ved sykeheimen 🙂 Vi skal altså slik jeg har skjønt det ikke tilbake i pleien i denne siste praksisperioden. Når disse ukene er bestått så er vi ferdige, og da tipper jeg vi er i mai måned. I mai måned starter jeg opp med opplæringsvakter på akuttmottaket, og så fra juni – august skal jeg jobbe 80-100% der og lære en hel haug 😀 Jeg kommer nok også til å sende inn noen søknader på stillinger andre steder på sykehuset slik at jeg har noe videre også etter sommerferien, men jeg må nok som fersk sykepleier belage meg på å kombinere et par stillinger da det ikke er enkelt å få 100% på sykehus fra begynnelsen av 🙂 Men det går fint! Jeg kommer ihvertfall til å gjøre alt jeg kan for å få jobbe 100% i en eller flere stillinger slik at jeg kan få startet på videreutdanning så fort som mulig. Jeg vil i motsetning til mange andre gjerne bare bli ferdig med alt som heter utdanning snarest mulig. Hehe!

        Masse lykke til videre til deg også 😀 Måtte motivasjonen din forbli til siste slutt 😀 Stoor klem!

    2. Hehe må nok skuffe deg med å si at det er pga bloggen. Å gi deg en suite som uansett står tom koster dem ikke fem øre, og så får de masse gratis reklame som er verdt veldig mange tusenlapper om de skulle betalt bloggeren for et reklameinnlegg. Dessuten virker det mer genuint og troverdig når du skriver om noe uten å få betalt for det, og det tjener de selvfølgelig også på. Det er ganske sleipt i grunnen. Men det var veldig fint der og dere hadde en flott helg, så da er det kanskje greit at de egentlig utnytter deg? Ser jo ikke ut som du led av det haha. 😁😉
      /markedsøkonomen

    3. Det hørtes ut som en magisk helg <3 Jeg er sikker på at de ville være litt ekstra snille jeg! Håper du får en fin start på siste halvdel av skoleåret, du har en fantastisk stå på vilje <3

    4. Hei! Skal snart ut i praksis på sykehjem og lurte på om du kunne skrive et innlegg eller komme med tips til hva som er lurt å tenke på og gjøre av forberedelser før og underveis? 🤓<3

    5. For en luksus 😍😍 høres ut som en drømmehelg, og du som er så flink å stå på i hverdagen fortjener det! ❤

    6. Jeg leste på bloggen din i jula at du hadde to overraskelser å dele, men at du bare delte den ene. Hva er den andre? 🙂 ble så utrolig nysgjerrig på hva den andre var!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg