Bacheloren er levert!


– Endelig i mål med bachelorprosjektet –

Iiih! I går var en fin dag <3 Bendik og jeg møttes bare på skolen for å lese igjennom oppgaven vår for aller siste gang, og klokken 11.00 om formiddagen hadde vi levert! Fy søren for en… rar følelse? Litt sånn: Ee, men hva gjør vi nå? Vi tok noen bilder sammen utenfor UIA når bachelorprosjektet var skrevet ut i papirform, og så kjørte han meg til byen ettersom jeg for ørtende gang ville jakte på kongekrabbe..

Det var selvfølgelig en deilig følelse å sitte i bilen etter skolen og fundere på hva jeg skulle finne på i dag foreksempel, når jeg liksom skulle våkne opp og ikke jobbe med bachelorprosjektet i det hele tatt, men samtidig så har det jo ærlig talt ikke vært SÅ tungt.. Selvfølgelig blir man dritlei på et tidspunkt, men å få over 2,5 mnd på å skrive en bacheloroppgave går virkelig helt fint. Ihvertfall når man er to 🙂 Hvis jeg etter endt bachelorprosjekt skal komme med to råd til alle kommende sykepleierstudenter så er det: 1. Skriv sammen med noen (dersom du kjenner noen du vet er greie å samarbeide med) og 2. Start på oppgaven allerede i uke 1, og ikke reis på ferie før du er ferdig. Bendik og jeg har jobbet i gjennomsnitt 5 timer hver dag fra mandag til fredag siden uke 1, og behøvde derfor aldri å ta noe skippertak. SÅ deilig å slippe lange 10 timers skrivedager helt på slutten når man i tillegg begynner å bli lei!

Så det så. Jeg har sikkert flere tips på lur, men akkurat nå kommer jeg ikke på stort. Jeg tror hodet mitt er rimelig tomt for øyeblikket.. Uansett! Nå er oppgaven på 10 800 ord levert, og med det gjenstår bare ett siste steg før sykepleiertittelen er min! Én praksisperiode til, men den får vente helt til mai måned. Nå skal sykepleierstudentene nemlig ha litt påskeferi! Glede på jord <3 Jeg reiser allerede i morgen, men ikke før på kvelden og takk og lov for det, for i dag skal vinflasken åpnes og tømmes med klassen! Åjada, i kveld skal jeg feire endt bachelor med rundt 30 fine sykepleiestudenter. Det gledes!

Som jeg kommer til å savne deg på ferie, lille venn <3

6 kommentarer
    1. Gratulerer så mye!! 😄 skal selv begynne på sykepleien til høsten, og syntes det er så gøy og motiverende at du deler litt om det 😙

    2. Syns du det ikke er skummelt å være såååå glad før den er godkjent? Man kan jo faktisk stryke. Kan jo hende den som skal godkjenne bacheloren ikke er enig med veilederen dere har hatt

    3. Hei!
      Gratulerer med levert bachelor! Den følelsen må bare være helt fantastisk <3
      Jeg skal i gang med å skrive bachelor i barnevern nå, er veldig spent!
      10 000 ord, hvor mye tilsvarer det i antall sider? Jeg skal skrive med ei venninne, vi skal skrive 35 sider:)

      Jeg synes dere har strukturert arbeidet så bra, jeg har notert meg flere tips fra bloggen din som vi vil ta i bruk i vårt bachelor prosjekt:)

      1. Heisann! Så hyggelig 😀 Det kommer litt an på hvor mange figurer/tabeller eller vedlegg du skal ha med. Vi skrev vel ca 40 sider med tekst og hadde 6 sider med vedlegg om jeg husker riktig 🙂 Vi måtte legge ved skjema vi hadde brukt i søkeprosess for å få intervju på sykehuset blant annet så det kom jo i tillegg 🙂 Masse masse lykke til når dere skal i gang selv. Det går nok så bra! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg