– 9 ting jeg har gjort i helgen –


1. Vært i hundeparken med Mino. Det var bare meg, et eldre ektepar og en ung mann der, så vi holdt god avstand og beundret hundene som løp vilt rundt og lekte. Det regnet så jeg har aldri sett hunden min så grisete før, men heller aldri så sliten og glad <3

2. Ringt banken min sitt nødnummer i et desperat forsøk på å få åpnet mitt sperrede bankkort. Jeg mistet det på vei hjem fra Bortelid for snart en måned siden og det tok over to uker for banken å sende meg et nytt i posten, så jeg trodde kanskje noen hadde stjelt det fra postkassa mi og sperret det. Dagen etter at jeg fikk sperret det, kom det selvfølgelig frem så nå har jeg gått i over tre uker uten bankkort, pantet flasker, lett etter mynter eller kontanter i gamle vesker og spist mye Findus fiskegrateng.

3. Gått lang skogstur i formiddagssola og lært Mino å svømme. Eller… Det var vel egentlig bare å kaste en pinne i vannet.

4. Sett hele sesong 4 av Papirhuset på Netflix… Og Terkel i knipe 2 på Viaplay… Og halve sesongen av Ozark.. Ehe.

5. Snakket med besteforeldrene mine på telefonen og oppdatert meg litt på livet i Stavanger! Jeg hadde egentlig en hel uke fri nå i påsken og hadde store planer om å tilbringe halve uken på Bortelid med farmor og farfar, og halve uken i Stavanger med bestemor og bestefar, men ettersom jeg ikke vil smitte noen av dem, har jeg heller tatt på meg noen ekstra nattevakter i mottak. Blir greit når lønna kommer!

6. Sittet på verandaen i vårsola og spist snickers is!

7. Laget meg søtpotetsalat med granateple, grønnkål, fetaost og pesto. YUMS! For første gang i mitt liv laget jeg en rett kun fordi jeg syntes den var fin (så fargerik), og ikke fordi jeg trodde jeg kom til å like den. Jeg er nemlig ikke veldig glad i verken grønnkål, søtpotet eller fetaost, men wow! Den var god også! Tips: Ikke ta for mye pesto: Salaten er god i seg selv med nok salt og pepper. Og bruk masse granateple. Mmm!

8. Kjørt hjemmespa med selvbruning, ansiktsmaske, hårkur og fyr i peisen!

9. Gitt Mino et frossent rådyrbein og sett han spise opp hele greia på to timer. Jeg hørte tilfeldigvis kollegaen min på jobb (som også er naboen min) snakke om at hun hadde en haug av frosne rådyrbein i fryseren etter jakt, som hun ikke visste hva hun skulle gjøre med. SÅ da kom jeg på at jeg har en beagle som sikkert ville satt pris på dem. Fikk se på serie i to hele timer uforstyrret i går, ettersom hunden gnagde løs på rått kjøtt og bein på verandaen. Det skulle visst være bra for fordøyelse og tenner 🙂

Trengte SÅ denne deilige frihelgen her <3

6 kommentarer
    1. Anbefaler du papirhuset sesong 4? 🙂 Syns sesong 3 tapte seg litt, så vet ikke om jeg skal se sesong 4. Håper du får en fin uke til tross for omstendighetene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg