Uken som var…

Det beste med uken som gikk… Daniel og jeg har fått oss hund! Nei ingen valp, men godt voksne, veloppdratte, nydelige Sika som jeg har passet så mange ganger nå. Hennes opprinnelige eier, som hun har levd sammen med i nærmere 10 år, omkom alt for ung i en tragisk arbeidsulykke i sommer da Daniel og jeg var i USA, og etter at vi hadde passet Sika forrige helg igjen, fikk Daniel en telefon fra familien mandag, med spørsmålet om ikke vi kunne tenke oss å beholde henne. Jeg ble så glad at jeg begynte å gråte, og har ikke tvilt et sekund på at den avgjørelsen der. Sika er min definisjon på perfekt hund. Så vanvittig snill og enkel å ha med å gjøre, og nå håper jeg bare at hun lever evig for tanken på noe annet orker jeg ikke engang å ta innover meg.

Ukens samtale… Vi hadde bare hatt hunden i en liten uke, da hun etter en to timers relativt rolig tur i skogen ble akutt dårlig hjemme hos meg. Hun fikk frostrier som bare ble verre og verre, lå med øyne som rullet bakover, høy puls og en heseblesende pusting, så fredag kveld ringte jeg vakt-telefonen til veterinæren i Kristiansand og spurte om råd. Sånn gikk den samtalen:

Veterinær: Jeg ville bare gitt henne litt cosylan mot hosten. Du kan få en resept.
Meg: Nei! Hun får snart feber og da har hun nesten alle kriteriene for blodforgiftning! Hun kommer til å dø hvis ikke hun får antibiotika! Jeg er sykepleierstudent og er sikker på at dette her er sepsis! #Tar på høytaler så han kan høre hundens pust#
Veterinær: Hmm.. Ja jeg kan godt komme, men startprisen er 6000kr, så vær så snill å heller ringe meg opp om hun får feber og ikke blir bedre om 2-3 timer.

Hunden fikk feber, men innen 3 timer var hun helt normal igjen og feberfri, så note to self: Det går an å ha LITT is i magen..

Ukens nedtur… Sånn sett bortifra den lille sykdomshistorien til vårt nye barn. (Daniel var faktisk like redd som meg). Ikke noe spesielt! Eller… Jeg hadde jobbhelg. Hadde vært innmari deilig med fri. That’s all..

Ukens innkjøp… Ååå, jeg har gått til innkjøp av årets julekuler den siste uken! Ettersom jeg er blitt helfrelst av fargen griserosa, har jeg bestemt meg for å pynte til jul med griserosa og champagnefargede julekuler i år! SÅ nå har jeg kjøpt 45 kuler til 1400kr på Kremmerhuset, og herreGUD så fint det juletreet skal bli. Gleder meg til å vise dere! November: Fly avsted.

Ukens sang… 1. Zara Larsson – Ruin My Life 2. Alan Walker & Sophia Somajo – Diamond Heart 3. Camila Cabello – Something’s Gotta Give 4. Demi Lovato – Warrior. Disse fire har gått på repeat hele forrige uke. SÅ fine!

Ukens cravings… Jeg må vel si fiskeboller i karrisaus når det har vært middagen min tre av syv ukedager. Heh! Ellers har jeg som alltid cravet fruktsalat med granateple og kakifrukt, samt kake.. Jeg er på min 22 snopefrie dag, men jeg har aldri spist så mye kake i mitt liv så eh..


 
Uken i praksis…
Har vært fin, men tung! Haha, jeg har jo bare hatt fire vakter til nå, og har derfor bare fått en liten introduksjon til mine nye praksisrutiner, men det er noe med å komme på et nytt sted, hilse på 30 nye ansatte, skulle prøve å imponere alle sammen og sette seg inn i alt som er nytt. Det er rett og slett blytungt etter å nettopp ha gjort det samme et helt annet sted i åtte uker. Kjenner jeg kunne trenge en liten ferieuke mellom disse praksisperiodene, men nå blir det lang juleferie i desember istedet og det er jo motivasjon i seg selv <3

Ukens tv… Jeg ser ikke på noen serier om dagen, men er det et program jeg har ledd meg skakk av den siste uken så må det være “På tur med Dag Otto”. Åh, herregud som jeg ler av den mannen der. Ellers må dere få fingeren ut og se “Parterapi” på NRK om dere ikke alt har gjort det. Ler så jeg brøler her hjemme i stuen…

13 kommentarer
    1. *skrik* Så gode nyheter og gratulerer som ny hundeeier, endelig! Så perfekt å få overta en så nydelig hund som dere kjenner fra før. Tragiske omstendigheter for eieren. Men hunden får det kjempefint hos deg 🙂 og, jeg er glad jeg ikke er den eneste som har kjøpt juleting allerede..

    2. Så glad på dine vegne! Er så koselig å ha dyr <3 kjenner meg igjen i det med praksis, er noen tøffe uker, men er så fantastisk når man er ferdig og innser hvor mye man har lært. Masse lykke til, fine du!

    3. Anonym: <3 Tusen takk for det! Ja, det er utrolig hvor mye man lærer på disse ukene i praksis. Forstår godt at sykepleien har så mange måneder med ulike praksisperioder vi skal igjennom før vi er ferdig utdannede sykepleiere <3

    4. Hvis hun er perfekt hund vil jeg absolutt anbefalle å få en valp mens dere enda har hun. Det er så mye lettere å ha valp når du allerede har en hund som er med å oppdra! Du får så mye gratis. Jeg har gjort det med alle våre. Og det er ikke noe mer stress med to hunder enn en syns jeg da:)

    5. Lene: Mihi, det er planen 😀 Sika har alt bidratt til en valpeoppdragelse og var utrolig god med den, så vi satser på at hun blir en like god mams til vår valp når den tid kommer 🙂 Vi står fremdeles på venteliste på et kull som blir født i desember, og som skal være leveringsklare tidlig i februar <3

    6. Heeeei. Grattis med hund!!!! 😀 Jeg vil bare komme med et minitips fra en hundeeier til en annen. Ser det renner litt av øynene, mange hunder gjør dette og «folk» tror det er normalt, og misforstå meg rett, helt ufarlig. Men mest sannsynlig har hunden et hår/øyevipp som er feilstilt og som irriterer. Dette kan svis bort hos veterinær og problemet forsvinner og seff, hunden slipper at noe irriterer på øyet <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg