Scampi med nudler og grønt tilbehør

Oh.My.God… I dag er jeg mildt sagt ikke i storform. Kvelden i går ble rett og slett litt for gøy. Vi vant kanskje ikke quizen på Rederiet, men fader så moro vi hadde det for det. Jeg ble sittende i baren helt til klokken halv tre om natten jo! Ja, jeg! De Vodka-redbullene må ha kicket skikkelig inn, for jeg pleier da aldri å holde meg våken lengre enn til 01.00 om natten. Uansett! VELDIG gøy i går.. Ikke så gøy i dag. Det merkes på kroppen at den er nærmere tretti enn tjue foråsidetsånn.

– Sunn og enkel scampimiddag –

Jeg våknet ikke bare opp med dårlig mage og hodepine i dag, men det gjorde fader meg vondt i hele høyre øyet også. Skulle tro jeg hadde sovnet med en pommes frites i øyeeplet eller noe.. Kanskje gjorde jeg det og. Jaja, jeg har kommet meg opp fra sengen nå ihvertfall og har til og med kokkelert litt! Jeg fikk servert verdens beste scampi av farfar forrige helg, og i dag prøvde jeg å lage dem selv, bare med litt nudler og annet digg tilbehør til.

Du trenger: 1. En pose rå scampi (uten skall) 2. 3dl sweet chilli saus 3. Litt smør til steking 4. Litt pepper 5. En pakke eggnudler 6. 50g edamamebønner 7. 1/4 agurk i strimler 8. 1/2 avokado 9. Litt vårløk 

1. Kok eggnudlene etter anvisningen bak på pakken.
2. Mariner scampiene i 3dl sweet chillisaus.
3. Stek dem til de blir rosa, i en panne med en del smeltet smør og pepper.
4. Skjær opp grønnsakene og server dem med nudlene, scampien og litt mer sweet chillisaus.

Nå skal jeg legge meg som en sjøstjerne i sofaen, snurre noen episoder til av “Making a murderer” sesong 2, og lade opp til kvelden! Så fort Daniel er ferdig på jakt, kommer han og henter meg for et koselig hyttedøgn med verdens skjønneste beagle. Sika har også vært med han jakt i mange timer i dag tidlig, så jeg håper hun er så sliten at hun bare hopper inn i armene mine og koser hele kvelden. Hihi! Dette blir en finfin lørdagskveld <3

Ønsker dere alle en super lørdagskveld <3 

6 kommentarer

Siste innlegg