Another Datenight – Failed

Hei torsdag! Har dere det bra? Gårsdagens fridag har ihvertfall aldri smakt bedre for min del.. Jeg tok meg 100% både blogg og nerdefri, gjorde storrengjøring av leiligheten, lagde ostekake på glass, og mitt livs første fårikålgryte til mannen.. Veldig glad for at jeg lagde en god dessert til oss, for den middagen var definitivt ikke vellykket. Jeg fulgte bestemors råd og hadde dobbelt så mye vann i gryta enn det som sto i alle oppskrifter, men likevel ble alt kjøttet i bunnen brent og hele søet/vannet var brunt da det skulle serveres som “saus”, så det ble et par tørre kjøttstykker med kål tatt fra toppen av gryta.. Tror ikke jeg lager fårikål igjen med det første foråsidetsånn. Andre datemiddagen på rad jeg failer på! Æsj.. Neste gang får han invitere meg på noe ass. Matlaging er virkelig IKKE gøy når man ikke får det til, og spesielt ikke når retten har tatt tre timer å lage.

– Ostekake med bringebærgele i glass –

-Men sånn ellers hadde vi det veldig hyggelig altså. Jeg hadde nemlig også kjøpt inn vin som skulle passe til fårikål og den gikk ned på høy kant. Jeg tror ikke klokken ble mer enn 23.00 før vi la oss i sengen og sluknet til en episode av charterfeber. Daniels nye favorittprogram.. Han ler så han nesten griner av det. 

Nå er det like før jeg går løs på en ny kveld i praksis! Gleder meg til å få brukt hodet mitt litt igjen. Jeg skal kombinere praksis med jobb på helsesenteret de neste seks dagene, så nå blir det en stund til neste fridag, eller kosete datenight! -Men nå er det jo bare to uker igjen så er jeg faktisk ferdig med hele første praksisperiode i sykehus. Tenk det! 9 vakter igjen, så må jeg takke for meg på akuttmottaket. *Grineemoji* (MÅ søke jobb her når jeg er ferdig utdannet). 

Kjøpte meg forresten nytt servise fra Clas Ohlson i går! Var ikke disse griserosa tallerknene fine? 4 stykk for 99kroner! Stakkars, dere er sikkert dritleie av å se bilder av den lille leiligheten min nå, men det er bare her og på jobb jeg befinner meg om dagen, og kamera + sykehus fungerer ikke så bra. Må få Hannemor til å komme på besøk og knipse noen antrekksbilder igjen en dag sola viser seg for oss igjen. 

– Ha en finfin torsdag dere –

23 kommentarer
    1. Blir aldri lei av å se bilder av leiligheten din! Elsker interiørsnakk og bilder, det er så inspirerende å se! Er i prosessen med å finne servise og møbler og alt slikt selv, så dette er gøy å lese om!
      Men det skal sies, har savnet antrekksbilder, for stilen din er RÅ! Stå på, lykke til i praksis!

    2. Asjettene er kjempe fine! Fikk lyst til å svippe innom Clas Olhson selv. Men du får nyte de to siste ukene av praksisen! Tiden går så syykt fort

    3. Så kjedelig! 🙁 🙁 Rart at det ble slik da.. Lot du det småkoke under lokk? Da skal det komme masse god kraft fra kjøtt og bein, pluss at kålen vil også avgi noe vann. Jeg bruker alltid så lite vann som mulig for å få mest mulig smak på kjøttkraften. Det fungerer kjempefint! Har tidligere brukt Trines oppskrift: https://trinesmatblogg.no/recipe/farikal/

    4. I: Ja, men det kan hende jeg hadde feil kjøtt også? Det sto at man måtte legge fettsiden ned i grytebunnen, men mitt kjøtt hadde nesten ikke fett så det ble litt vrient? 😛 Ikke vet jeg. Hehe!

    5. Elsker å se leiligheten din, den er knall fin!
      MEN jeg får jo helt fnatt av å se at du legger veden i tvbenken? Altså, whaat. Jeg har støv på hjernen, og får helt vondt inni meg av å tenke på alt rusket som må komme av det der. Hehe.
      Kos dere videre, og stor klem <3

    6. Fårikål er det letteste å lage, jeg lagde det som -6 åring første gabg. Aldri svidd. Ha aldri mer en 2-3 grader og la den stå i 5-7 timer.

    7. Heisann 😄
      Er det bordet du har fra Skeidar? Ligner veldig på mitt, men mitt er himla ustødig. Er ditt også det, eller er det jeg som skrur dårlig 😬
      Har forøvrig også jobbehelg på SSK (men annen avdeling). Verdens beste jobb altså 😍

    8. Anonym: Hei! Ja mitt er fra Skeidar og er superustødig, men det vet jeg faktisk ER fordi jeg bare har skrudd inn den ene skruen xD Tror det blir bedre når Daniel får hjulpet meg med den skrujobben der! 😀 Kos deg med jobbhelg! Heldige vi er som trives så godt i jobbene våre <3

    9. Hei! Så artig at du er i praksis på akuttmottaket ! Lite spm, hvor er sofaen din fra? Hilsen ung spl som jobber på akuttmottak 🙂

    10. ida: Hei! Sofaen er fra Bohus 😀 Wuhuu, kanskje du da vil like dagens bloggpost. Jeg har nemlig skrevet et lite innlegg om “en dag i praksis i mottak” som skal ut om et par timer 😀

    11. Hei!
      Legg lagvis kål og kjøtt, start med kålen. Ha i vann kant i kant med øverste laget med kål. Når det er igjen 20-30 minutter legger du oppi skrelte poteter og gulrøtter som kokes sammen med fårikålmiddagen. Da får du en PERFEKT fårikålmiddag. Lykke til ♡

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg