Operasjonsuke og datenights

Hei ny uke! Plutselig var det ikke bare tirsdag, men også oktober, og operasjonsuken min er i gang! Jeg har faktisk alt fått være med på hele fire forskjellige operasjoner, fått bekreftet at jeg ikke svimer av ved synet av åpne tarmer, mager og bryster, og også at jeg vil være i innmari trygge hender om det en dag skulle bli min tur til å ligge på operasjonsbordet! Utrolig stas å få lov til å bli med så flinke folk en dag på jobben. Dessuten var det å få lov til å se en liten baby komme til verden bare en helt fantastisk opplevelse. Virkelig <3 Var det noe som ga meg mersmak, så var det det øyeblikket der..

Meen selv om disse to dagene har vært spennende på mange måter, synes jeg fremdeles at akuttmottaket er.. ja faktisk fire ganger så moro, og jeg har derfor bestemt meg for å heller krype tilbake dit, og ikke ta på meg flere operasjoner denne uken. Jeg føler jeg har sett det jeg trenger allerede, og er så trygg på at verken anestesi eller operasjonssykepleier er aktuelle videreutdanninger for meg, at det ikke er vits i å stå å se på noe mer. Jeg vil heller bruke praksisen min til å legge mine egne venefloner, øve enda mer på prosedyrer selv, og bli trygg på å ta mer selvstendige avgjørelser, for det er det jeg tror jeg trenger nå 🙂 

Så det så! Det ble med andre ord en kort operasjonsuke på meg, men jeg tror jeg vil sette pris på to ekstra dager på akutten når jeg står ferdig utdannet med en sykepleiertittel i vår, for fy fader så mye jeg lærer der. Veldig veldig gøy! -Men nå skal jeg ha en deilig liten fridag i morgen før jeg går løs på mer lærdom, og da har mannen bestilt fårikål, så da får jeg vel se om ikke jeg kan prøve å få til det også! Aldri laget fårikål i mitt liv, men bestemor sier det er enkelt, og jeg stoler på bestemor <3 

I går kom faktisk Daniel på taco og brownies hos meg, og etter praksis i dag savnet jeg han sånn at jeg måtte ringe og be om ikke han kunne hente meg etter trening for enda en sleepover. Heh, så nå kommer han snart og henter meg gitt <3 Tre datenight’s på rad er ingen hverdagskost i disse travle dager så det Nytes med stor N! Håper dere har fått en bra start på oktober? Noen av dere har kanskje høstferie denne uken? Vi hadde ihvertfall det de første to studieårene på sykepleien, men nå får vi istedet en tidlig juleferie og det er også heeelt greit 🙂 Dere må ha en super tirsdagskveld! 

30 kommentarer
    1. Får du faktisk lov til å droppe de to siste dagene på operasjon? Trodde det var obligatorisk med en uke/4 dager der 🙂

    2. Mari: Nei det er det ikke 🙂 Jeg kunne bare vært på akuttmottaket hele uken og dratt innom operasjonsavdelingen for å ta del i én operasjon eller to på et par timer om dagen, men nå har jeg vært der 8 timer i to dager og det er nok for meg 🙂

    3. Høres ut som en spennende uke 🙂 du tar alltid så fine bilder og gir meg masse inspirasjon <3 stå på, hilsen fast leser 😀

    4. Synes det er sykt inspirerende at du deler studie-gleden din, blir så motivert til å legge inn en innsats i studiene mine selv. Og virker så herlig at du har funnet en retning som du trives så godt med. Beundrer hvordan du klarer å være så flink student, kjæreste, blogger og i tillegg så sosial med vennene dine. Stå på! <3

    5. Thea: For en fin kommentar <3 Tusen takk Thea! Kjempehyggelig å høre at du blir motivert selv av disse små studieinnleggene mine 🙂 Studier har aldri vært så gøy som nå, og da blir det selvsagt enklere å lære også, men selv om jeg trives i praksis, så er det fritiden med venner og kjæreste jeg lever og ånder for, samt henter energi fra, så en hverdag uten dem kan jeg bare ikke ha 😀 Masse lykke til med dine egne studier Thea! Klem

    6. Spurte om dette tidligere, men finner ikke igjen innlegget. Prøver du og kjæresten å ses litt sjeldent fordi det ble ”for mye” sist gang? Føler du at dere flyttet for fort sammen og sånt sist?

    7. Silje: Nei det er bare travelt å studere og jobbe samtidig 🙂 Og nei, absolutt ikke. Vi var sammen i et år før vi flyttet sammen sist, men det fungerte bare ikke av flere grunner. Mye er forandret siden den høsten det ble slutt, men istedet for å stresse med at vi ikke bor sammen nå, prøver jeg heller å nyte at vi får tid til å savne hverandre litt nå, og kan være nyforelska hver eneste gang vi sees 😛 Forhåpentligvis har vi et langt liv sammen foran oss og maaange år med samboerskap 🙂

    8. Kunne du tenke deg å ta videreutdanning i akuttsykepleie/intensiv eller er det jordmor som fortsatt står høyest på listen din? 🙂

    9. Virker som sykepleien er kjempe spennende. Skal du begynne på videre utdanning eller er “bare” sykepleier nok for deg? Elsker bloggen din finner masse fin inspirasjon:)

    10. Høres sykt gøy ut å gå sykepleierutdanning! Virker som om du har lært utrolig mye de siste årene, og selv om jeg ikke går det selv, må jeg bare si at jeg blir sykt inspirert av å lese om din studiehverdag 🙂 Lurer forresten på hvilket senter du trener på, og om du har noen spesielle her i Kristiansand du anbefaler? Er så usikker på om jeg ønsker å melde meg inn på Spicheren, med tanke på at det er der “alle” trener haha. Håper du nyter kvelden, så ønsker jeg deg en super uke, resten av uken <3

    11. Synes det er utrolig spennende å lese om når du skriver fra praksis og studiene dine generelt, studerer selv sykepleie og går 2. i Stavanger. Skal i praksis på sykehuset om en måned i avdeling for blod- og kreftsykdommer, og gleder meg skikkelig, men er også nokså nervøs. Har du tips til hvordan roe ned nervene første gang du utfører prosedyrer på pasienter, som feks sette veneflon? Ææ, synes det virker veldig skummelt, haha.. Vet du forresten hvilken retning du skal gå etter studiet (mtp jobb eller ev. videreutdanning)? 🙂 Ha en strålende fin uke, og stå på videre, du er rå!

    12. Kan du fortelle om keisersnittet?
      Jeg tok det selv for et år siden, men fikk jo ikke med meg noenting, naturlig nok!

    13. Silje Christensen: Heisann! Så hyggelig å høre at du setter pris på innlegg om praksis og studier, og at du har valgt samme retning selv 😀 Hmm, angående spørsmålet ditt så tror jeg mitt beste råd må være å tenke at alle prosedyrene vi har lært ikke behøver å gjøres akkurat etter boken slik som vi lærte det på skolen. Jeg er sikker på at alle oppgaver i sykepleierhverdagen kan gjøres på 10 forskjellige måter som alle er riktige, så bare våg å prøve deg litt frem for å finne ut hva som fungerer best for deg 🙂 Jeg hadde ærlig talt ikke peiling da jeg skulle sette min første veneflon og sa det bare rett ut til veileder, så hun guidet meg gjennom det steg for steg og det fungerte og helt supert 😀 Hehe! Masse lykke til. Du nailer denne praksisen helt sikkert 🙂

    14. Ingrid: <3 Tusen takk for fin kommentar Ingrid 🙂 Jeg trener på Fresh fitness i byen, som vel nå er blitt til SATS. Haha, men jeg har ikke vært der siden mai en gang, så for alt jeg vet er det nå blitt Elixia.. 😛 Jeg trener med andre ord ikke i disse dager.. Men Sats er ihvertfall veldig greit! Spicheren skal også være bra, men ja det er alltid travelt der, så om du foretrekker lite folk på treningssenteret, så ville jeg valgt hvilket som helst annet sted <3

    15. Så vanvittig spennende! Det må være helt magisk å få lov til å bli med på så mye, virkelig! Etter det jeg har skjønt er det akutt og psykiatri som frister deg aller mest for øyeblikket? 🙂

    16. Lizbeth Osnes: Ja, jeg har faktisk trivdes ved alle praksisplassene mine, men jeg har bestemt meg for at jeg vil starte karrieren min i sykehus også får jeg se etterhvert hvilken videreutdanning jeg tar og hvor jeg lander 😀 Men jeg er redd for at jeg glemmer mye av det jeg har lært nå hvis jeg starter rett i psykiatrien eller på sykehjem foreksempel og det vil jeg helst unngå 🙂 Men så er det jo ikke lett å få store stillinger på sykehus heller da, så vi får bare se 😀

    17. Blir så utrolig inspirert av alle de fine bildene du legger ut! Stuen din ser så koselig ut. Lurte bare på hvor det store pleddet er fra? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg