Siden sist har jeg…

1. Vært i praksis 2. Sovet, og 3. Hatt mannen på kosete middag. Når Daniel og jeg bare ser hverandre en liten kveld i uken så føler jeg bare for å sette hele bloggeriet på vent og nyte ethvert minutt jeg får med han. Det gjorde jeg i går, og fy så hyggelig vi hadde det. -Sånn til tross for at han ikke likte maten min da. Han var skeptisk allerede i forrige uke, da jeg fortalte hva jeg hadde tenkt til å servere, men jeg sto likevel på mitt og gikk for denne pastaretten med kremet sitronsaus og hvitt krabbekjøtt til.. Jeg hadde nemlig blitt tipset om oppskriften på nettenestea sin blogg som igjen hadde fått den fra coop mega sin nettside! Vel vel.. Jeg likte den ihvertfall, og Daniel fikk spist seg mett på drops og edamamebønner.. (Skal bare servere ham kald krabbe heretter).

– Pasta med krabbe og sitronsaus –

Ellers har jeg siden sist virkelig bare befunnet meg på sykehuset! Jeg hadde nemlig kveldsvakt på onsdag og dagvakt på torsdag, og mellom der blir det jo bare såvidt tid til 6 timer søvn! Så tok jeg i går en telefon opp til operasjonsstuen for å prøve å få huket tak i noen spennende operasjoner å få være med på neste uke, og vet dere hva? På mandag skal jeg kle meg opp i grønt, og få oppleve et planlagt keisersnitt! Herregud så GØY! -Og på tirsdag skal jeg få være med på en tarmoperasjon! Mine første tanker om det var definitivt ikke like entusiastiske, men da jeg fikk greie på at kirurgen faktisk skal brette ut metervis av tarmer for så å operere og putte dem inn igjen, så gikk det opp for meg at det jammen blir et ganske så vanvittig syn det også.. Heh! Neste uke blir virkelig en utenom de vanlige, og kanskje finner jeg da også ut om operasjon eller anestesisykepleier kunne vært en potensiell videreutdanning for meg? Akkurat nå tror jeg ikke det, men time will show! Veeldig spennende blir det uansett!

Men nå skal jeg først ha langhelg, og godt blir det selv om nesten hele fredagen skal gå til skriving av skoleoppgave. Vi skal ikke levere før til mandag, men jeg har bare lyst til å bli ferdig så jeg kan nyte helgen etterpå med tvhygge, bildeknipsing med Hannemor, Cafebesøk med Cath, og bursdagsfeiring av frøken Andersen. Måtte dere få en nydelig start på helgen deres selv! Dersom noen skulle være nysgjerrige på denne pastaoppskriften, så finner dere den HER. Men ta for all del ikke så mye sitronsaft som det står i oppskriften. Jeg brukte bare saften fra 1,5 sitron og selv det ble alt for syrlig. Måtte jevne ut med mer fløte og 5ss sukker etterpå.

GOD HELG FRA MEG <3

16 kommentarer
    1. Jeg var med på et akutt hastekeisersnitt i går, og Gud så fantastisk spennende!! Bare å glede seg masse!!

    2. Husker første gang eg var med på keisersnitt, gren sikkert like mye som foreldrene ! Så spennende og fint <3

    3. Hei!
      Legger aldri igjen noen kommentarer, men føler jeg. måtte nå. Går selv sykepleien, og må bare si at jeg virkelig elsker å lese om dine erfaringer:) Har selv vært med på en operasjon denne uken, og det var så spennende!
      Stå på videre, både med utdanning og jobb. Et lite høydepunkt å titte innom her i hverdagen <3

    4. Hei Marthe! Nå nærmer det seg eksamen med stormskritt, og jeg lurte på om du kunne laget et innlegg om dine beste studietips? 🙂 Du er jo så flink og strukturert når det kommer til skole og lesing 🙂

    5. Syntes det er såå utrolig gøy når man er SÅ engasjert i utdanningen/jobben sin!! Veldig veldig inspirerende😻 god helg!

    6. Må egentlig på legevakten i dag, men holder meg hjemme i håp om å bli bedre for var redd for å møte forbildet mitt (deg) for første gang gråtende i smerter og se helt krekselig ut 😅 Hvis smertene fortsetter som dette må jeg nok i morgen og satser på at du holder deg hjemme, hahahah jeg er så klein

    7. S: Åå <3 Nei stakkars! Hahaha, huff nå måtte jeg smile litt. Vi er maaange på jobb/praksis på akutten så det er ikke sikkert du hadde sett meg i det hele tatt dersom du ble sendt opp :'D Er det magen du har vondt i forresten? Du må ihvertfall ha masse god bedring! <3

    8. Sofie: Hei! Så hyggelig med kommentar fra en annen sykepleierstudent 🙂 Tusen takk for gode ord, og lykke til videre med praksisperiodene dine 😀 Hvor mange operasjoner fikk du med deg forrige uke forresten? <3

    9. Marianne Hanssen: Åå <3 Jeg klarer ikke engang å se for meg hvordan det blir eller hvordan jeg kommer til å reagere, men jeg håper jeg reagerer som deg, og ikke bare svimer av og må forlate stedet. Haha :')

    10. Veronika: Heisann! Jeg har skrevet en del innlegg om mine leseteknikker og eksamenslesning tidligere. Har du sett disse? Blant annet et innlegg der jeg har delt akkurat hvordan jeg la opp leseplanen min og hvordan jeg strukturerte pensum. Jeg tror det skal ligge under kategorien “mine studier”. Så ligger det nok i tillegg noen generelle tips under “Q&A” kategorien. Også fant jeg et innlegg her også under “Marthe tipser”: http://martheborge.blogg.no/1472136470__mine_beste_studietek.html

      😀 Jeg skal forresten ha en egen spørsmålsrunde nå ila uken om studiet, så det kan godt hende jeg kommer med litt mer der også 🙂

    11. Får dere ikke være med på operasjon når dere er i kirurgisk praksis? Til oss var det lagt opp to dager med operasjon ihvertfall 🙂 God helg!

    12. Stine: Jo, jeg har skrevet i innlegget at jeg skal på operasjon hele neste uke 🙂 Det er lagt opp til operasjonsuke, men man må likevel ringe opp selv og velge hvilke operasjoner man vil ha 🙂 Noen får to og noen får åtte alt ettersom hvor mange operasjoner som skal foregå den uken 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg