Hæ, har det vært helg?!

Okei, hva skjedde med denne helgen?! Jeg hadde tre hele fridager, og jeg tror aldri det har blitt mandag så fort noen gang.. Halve søndagen min gikk riktignok til nerding, men ellers har jeg jo virkelig bare storkost meg med fantastiske folk på spillkveld, og avslappende sleepover med bestis. Jeg har forresten hatt så innmari mye leamus i nedre del av magen/over blæra nå, at jeg lørdag formiddag fikk for meg at jeg var 22 uker på vei, og måtte i hu og hast dra på butikken for å kjøpe en graviditetstest..  Haha, gjett om jeg var lettet da den viste bare én strek. Blir jo paranoid av mindre når det kommer til den slags…

Ah, nei selv om helgen har flydd forbi, så har den vært skikkelig skikkelig bra. Etter et cafebesøk på lørdag, dro Cathrine og jeg hjem til meg (tok en preggytest for å se om vi var to gravide), og slo oss ned på sofaen min med fyr i peisen, alt for mye snop og dynene i sofaen. Jeg sovnet riktig nok under halvveis inni skrekkfilmen, men morgenen etter bestemte vi oss bare for å trykke “play” igjen på lørdagskvelden, og snurre ny skrekkfilm med pysj og deilige dundyner i sofakroken <3 Eneste som manglet da var en liten beaglevalp i armkroken… Og Daniel da. -Men man kan vel ikke få i bøtter og spann. Jeg fikk jo en bit av han på fredagskvelden!

– Når tre fridager føles som ti timer –

Nå er det ikke lenge siden jeg kom hjem fra ukens første vakt, og midtevalueringen med læreren gikk veldig fint! Jeg passet på å prate nok til at ingen vanskelige spørsmål ble stilt, så det gikk jo faktisk som det suste! Hehe, neida. Jo. Jeg tror jeg fikk for meg at jeg skulle opp til muntlig eksamen i går, for jeg ble sittende i åtte timer og forberede meg til denne mandagens lærermøte, men hei det er alltid kjekt å være litt overforberedt ikke sant? Nå skal jeg slenge meg på sengen med noen episoder av favorittprogrammene mine, og det skal bli helt nydelig! <3 Håper det står veldig veldig bra til med dere alle!    

– Jakten på kjærligheten, ungkaren og Love island neste – 

Så mange kjærlighetsprogrammer på en og samme kveld?! Love it.

17 kommentarer
    1. Heia, helga flyr av gårde for tiden 🙁 skjønner heller ikke hvor den blir av, må være helt fantstisk å ha peis nå som det begynner å bli kaldt ute. 🙂 fine bilder og deilig og nye helga slm du har gjort. Vel fortjent med frihelg. Ha en fin uke <3

    2. Åse: Ikke sant? Føler timene flyr uansett om jeg gjør 10 morsomme ting på en helg eller bare ligger hjemme i sofaen. <3 Tusen takk! Håper du får en veldig bra uke selv 🙂

    3. Hei! Kunne du sagt litt om hva du gjør for å forberede deg til slike evaluering/veiledningstimer? Er utrolig dårlig på sånt selv og skal snart ut i min første praksis som sykepleierstudent å synes de møtene er det værste av erfaring fra lærerpraksis.

    4. Hei Marthe. Har et spørsmål angående første året ditt på sykepleien. Hvordan disponerte du tiden til de forskjellige fagene? var den noe du nedprioriterte isåfall hvordan? stor klem til deg<3

    5. Lisa: Heisann! Hvis ikke hukommelsen din er 100% (det er ihvertfall ikke min), så anbefaler jeg deg å skrive noen setninger om hva du har gjort etter hver dag i praksis! Da slipper du å sitte dagen før møte med læreren og klø deg i hode fordi du ikke helt husker hva du faktisk har lært og vært igjennom 🙂 Du får jo utlevert et “plan for praksis” papir som det er meningen at du skal bruke aktivt underveis i studietiden, notere ned ulike sykepleieprosedyrer, medikamenter og diverse du har vært med på, men det er ikke store plassen å skrive på i dette heftet, så jeg noterer istedet ned mye av det jeg er med på i en skrivebok og tar med meg denne når vi skal ha evalueringer 🙂 Skriver du ned bare litt hver dag så har du utrolig mye å komme med til slutt, og da er det heller ikke mye jobb 😀

    6. kristine: Hei hei! Vi hadde bare en eksamen første halvår og det var anatomi, fysiologi og biokjemi så jeg brukte all min tid på å forberede meg til den før jul. Etter jul leste jeg til medikamentregningen intenst i 2 uker før eksamen (Denne er ikke vanskelig når du bare forstår de veldig greie reglene og øver på gamle eksamensoppgaver), hjemmeeksamen leser jeg ikke til. De tar du over 3 dager med full tilgang på hjelpemidler (pensum), og så var det den siste da som er i klinisk sykepleie uten hjelpemidler. Den leste jeg til fra slutten av april til 1 juni da vi hadde den, men det er 3 pensumbøker her, og jeg leste mer eller mindre kun i den rosa, samt løste en hau av gamle eksamensoppgaver 🙂 Vil du ha en A så bør du nok bruke mer tid på denne og se i den grønne og gule boken også, men jeg sa meg veldig fornøyd med en B her <3

    7. Hei! Jeg lurte på hvor du har kjøpt det fatet i marble du har krydder stående på på kjøkkenbenken?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg