– Slik gjør du eksamenspuggingen gøy –

Reklame | Gyldendal

Dette innlegget her har jeg gledet meg til å dele med dere i flere uker nå. Jeg har nemlig vært så heldig å få til et samarbeid med Gyldendal og deres splitter nye sykepleie-app. “Praxi” som den heter, er en app for alle sykepleiestudenter som trenger tips til en morsommere måte å øve til eksamen på. Genialt? Ja. Hvorfor? Fordi appen er like nyttig for studenter i alle tre studieår! Her finner du nemlig oppgaver til pensum for både anatomi og fysiologi, sykdomslære, sykepleie til sykdomslæren og caseoppgaver til klinisk sykepleie som går igjen i alle bachelor årene!

– En GØY måte å få oversikt over pensum på –

 Jeg er selv i  mitt 3 studieår, og ferdig med alle mine eksamner, men jeg har likevel hatt stor nytte av å friske opp i ulike latinske uttrykk, løse caseoppgaver og repetere sykdomspensum som så absolutt relaterer seg til praksisperioden min i akuttmottaket! Dessuten er hele denne appen laget som et stort, morsomt spill der du ikke bare samler poeng for hvert riktige svar, men også for hvor raskt du klarer å svare! Litt som som i Kahoot, hvis dere har spilt det noen gang? Selv blir jeg jo så ivrig av dette at jeg ofte svarer feil fordi jeg ikke engang rekker å lese igjennom alle svaralternativene. Haha, veldig veldig moro, og veldig veldig lærerikt.

– Spill deg god til eksamen med Praxi –

I tillegg til ulike “spillquizer” rundt temaer som respirasjonssystemet, sirkulasjonssystemet, eliminasjon, temperaturregulering, sykdomslære og sykepleie til alle de ulike temaene, så har appen også “puggekort” til hvert felt der du får alt fra 14-25 latinske ord og uttrykk, samt forklaring på hva de betyr slik at du kan pugge disse på en oversiktelig og enkel måte til eksamen. Foreksempel ord som “hypoksemi eller BiPap” til respirasjonssystemet og “bradykardi, hemostase eller hypotensjon” til sirkulasjonssystemet.. Her får du altså en kort og enkel definisjon på slike uttrykk som kan være vanskelige å holde styr på til tider. Jeg synes ihvertfall det er helt genialt av Gyldendal og komme med en slik app til studenter som føler det som håpløst å komme seg igjennom et massivt pensum.

 Appen heter altså Praxi og kan lastes ned HER <— Eller i App store eller Google Play.
Du kan prøve spillet gratis i 24 timer! Appen koster 59kr i mnd, eller 299kr i halvåret.

14 kommentarer
    1. Merker jeg blir litt misunnelig på alle de fine ressursene dere sykepleierstudenter har! 🙂 Skulle ønske det fantes noe lignende for økonomistudenter også, for det virker så gøy å lære på denne måten 🙂

    2. Anne: Ja det skjønner jeg <3 Det er til stor hjelp med andre læremetoder enn bare lesing av pensumbøker så at det ikke er mer satstig på slikt i flere studieretniger forundrer meg litt! 🙂

    3. Hei Marthe!
      Jeg husker da du var i Atlanta (?), og jeg må spørre deg nok en gang.
      Den kjolebutikken du var innom der som du viste frem på snapchat.
      Kan du VÆRSÅSNILL lag et innlegg om den butikken dersom du har noen bilder eller info om den?
      Hva heter den, hvor ligger den? noen bilder fra den?
      Drømmer meg tilbake til den mystoryen mange ganger i uken.
      Alle jenters drøm, og hver eneste kjole så veldig gjennomført ut.
      Kjøpte du noe der?

    4. Anonym: Nei, jeg har hatt mer enn nok med å henge med i svingene på akuttmottaket til nå, men etter forrige uke føler jeg at jeg har kommet bedre inn i det, så på torsdag tar jeg turen på føden for å høre om jeg kan få komme dit også en dag 🙂

    5. Benedicte: Heisann! Jeg husker dessverre ikke hva butikken het, for jeg var bare der inne i fem minutt, og kjøpte ingenting da kjolene var svindyre :/ Jeg har ingen bilder fra den heller dessverre. Husker faktisk ikke engang hva kjøpesenteret het, så her er jeg lite behjelpelig 🙁

    6. Hei Marthe!
      Så utrolig bra at du reklamerer og snakker opp sykepleieyrket. Jeg er ferdig sykepleier i desember, og klarer nesten ikke vente. Jeg anbefalte deg tidligere om å søke hospitering i ambulanse mens du er i praksis i akuttmottaket for å få med deg hele behandlingskjeden. Håper virkelig du tar denne anbefalingen. Jeg gjorde det, og trivdes såå godt at jeg på sikt ønsker å utdanne meg til ambulansearbeider i tillegg til sykepleier!!
      Masse lykke til videre

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg