Ukens mål – Failed

– Lader opp til ny uke i praksis – 

1. Godtestoppen: Jeg lagde meg sjokoladefondant før syforening i går, spiste eplekake med is til dessert på syforening og kjøpte nettopp chips, lakris og en diger godtepose på butikken. Jeg tror muligens vi bare prøver igjen neste uke? 2. 800kr i matbusjett: Vel, jeg har bare handlet inn til én middag så langt denne uken, og 480kr er allerede brukt på det og snoperier… 3. Trene x 2: Foreløpig trent x 0 og har heller ingen plan for når eller hvordan disse øktene skal foregå. 4. Nerdefredag: Avtalte på syforening i går at jeg fredag kveld skal på spillkveld til Annika og diderik med vin! 5: Være positiv: Tja! Den kan ihvertfall ingen ta meg på. 🙂 

Godtestoppen er det over og ut med, men det er enda et lite håp om at budsjettet kan holdes, powerwalks i lysløypa kan gås, og nerdingen på fredag kan jeg ta om formiddagen. Det er jo helt tragisk å sette seg sånne små, veldig overkommerlige mål for uken, og gå på en kjempesmell bare timer etterpå. Jeg føler meg  som verdens svakeste menneske der jeg står på kjøkkenet og endevender skuffen på jakt etter sjokoladefondant-ingredienser allerede mandag formiddag.. -Én dag etter helg, men det er jo bare sånn det er. Vil du ikke nok, så får du det ikke til. Enkelt og greit 🙂 

Dagens enkle wokmiddag: 2 små gulrøtter, En håndfull sukkererter, En stor champinjong, 1/2 gul løk, 1 pose Pad Thai saus, 1/2 pakke Santa Maria eggnudler, Litt salt/pepper, saften av 1/2 lime og litt matolje til steking av grønnsakene. 

Slik gjør du: Hakk opp alt av grønnsaker og surr det i litt matolje i en panne 3-4 min. Kok samtidig nudlene i ei gryte med vann. Sil av vannet på nudlene og klipp dem litt opp før du heller dem over grønnsakspanna. Åpne pakken med Pad Thai-saus, hell over nudler/grønnsakspanna og varm opp 2 minutt. Yums!

– Smak til med limesaft, salt og pepper – 

Nå har jeg laget og spist den deilige woken over her, og skal straks ut døren for å sette meg på første buss til sykehuset. Ny praksisuke venter, og jeg gleder meg! Håper dere har fått en fin start på den nye uken. Jeg koste meg ihvertfall VILT på syforening hos Annika i går. Fikk tre retters middag med laks til forrett, soppsuppe med foccacia til middag og varm eplekake til dessert. Mmm! Så spilte vi spill helt til midnatt og bare lo i timesvis både av og med hverandre<3 Alt annet enn en blåmandag!  

15 kommentarer
    1. Hei ! Kunne du hatt et innlegg om sykepleie studiet? Går første året nå og du inspirerer meg! Virkelig. Men har behov for litt veiledning og motivasjon. Er alltid så redd for å faile/ikke være flink nok uansett innsats. Takk, og om ikke et innlegg, kanskje en lengre kommentar til min? 😄😄

    2. Hahahha, godt å se at det er flere som ikke alltid klarer å holde seg til planen. Jeg var på trening istad men hev i meg en boks med drops etterpå….Men handlet middagsingredienser for uka veldig rimelig da:D Fant @fattigstudent på instagram for en stund siden, hvor det blir lagt ut ukesmeny og handleliste med varer til ca 300,- i uka, om du trenger tips til å leve billig resten av uka:P

    3. Hvordan klarer du å ha den flotte trente kroppen når du spiser slik?😫 jeg er relativt slank men trener endel og spiser gaanske sunt.. har egentlig ganske god forbrenning også! Ser liksom helt «vanlig» ut, dvs ikke speesielt trent, uansett hva jeg spiser og hvor mye jeg trener 🙄
      Hilsen frustrert bloggleser😂

    4. samme her, skulle også ha godtestopp denne uken og røk på den smellen første dagen. huff, haha. men er vel som du sier, om man ikke er motivert NOK, så går det ikke 🙁 😀

    5. Så utrolig deilig å lese at bloggere også er menneskelige! Håper du nøt fondant, eplekake og godteri 😀 Ha en fin uke

    6. Emma: Da tipper jeg vi er ganske like jeg! Jeg er heller ikke trent. Jeg er bare tynn og det er takket være en god forbrenning. Jeg tok en sånn body-scann på treningssenteret for tre måneder siden og da sa PTen min at kroppen min forbrenner 1800kalorier i døgnet bare av å ligge helt i ro. Når jeg går nesten 8 timer i strekk en arbeidsdag så tror jeg fort jeg må ha 2500kalorier ihvertfall om dagen uten å legge på meg eller ta av. Når jeg spiser så mye snoperier som nå, så spiser jeg meg jo mett på det usunne og får mindre plass til vanlig mat, og da går regnestykket på et vis opp for det 😀 Klarer liksom ikke å spise masse mat i tillegg til masse snop. Det blir en av delene, og nå går det i søtsaker 😀 Huff.

    7. Camilla: Haha, men du har ihvertfall trent. Og det er derfor man trener er det ikke? For å kunne unne seg godter etterpå! 😀 Skal sjekke ut fattigstudent på instagram med en eneste gang jeg. Hjertelig takk for tips <3

    8. Ina: Heisann Ina! Så gøy at du har startet på sykepleien du også. Du kommer til å trives så godt. Det er jeg sikker på 🙂 Det er ihvertfall få i Kristiansand som hopper av studiet! Er det noe spesielt du lurer på i forhold til fag, eksamner, eller praksis? Jeg har en egen kategori som heter “mine studier” som jeg allerede har besvart en del spørsmål om mine studieteknikker, en del om ulike praksisperioder og litt generelt om fag. Har du sett disse innleggene? Det kan hende det ligger en del under “Q&A” kategorien også når jeg tenker meg om 🙂

    9. noen ganger må man jo bare spise det man vil ha uansett planen.
      er viktigere å være lykkelig enn å tvinge seg til å holde seg til en plan tenker eg, selvsagt innenfor visse grenser, er jo neppe sunt å leve på godterier 😀
      Kose deg <3

    10. Hehee, å følge matbudsjett er ikke vi så utrolig flinke på heller. Ryker gjerne på halve budsjettet på en middag og godt til kvelden hvis det er det vi handler. MEN når vi handler inn for uka så kan vi gjerne ryke på et par hundre mer eller samme summen som til en middag og snop, skjønner ikke hvordan!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg