Frisk mango smoothie bowl

God morgen fra en stykk uthvilt frøken! Jeg nerdet i hele går, skrev ferdig skoleoppgaven min, og leste masse til mine kommende dager i praksis, men jeg må si jeg likevel føler jeg meg utrolig opplagt og klar for fem nye dager i uniform. Jeg tror jeg har havnet i en liten praksisboble, for alt jeg har lyst til om dagen er å lese eller være på sykehuset. Haha! Jeg ser fjorårets pensumvideoer om og om igjen på sykepleiepluss og seriøst storkoser meg med repeteringen <3 Jeg får ikke sagt nok hvor deilig dette semesteret på sykepleien er. Joda, praksis er selvfølgelig tøft nok, men det å ikke ha noe eksamenspress hengende over seg fra tidlig om høsten… Ja, det får motivasjonen min til å nå nye høyder! Endelig kan jeg lese i mitt eget tempo og kose meg med det, istedet for å hele tiden tenke på at jeg etter seks timer med lungesykdommer må rekke å komme igjennom blod og hjertesykdommer også innen morgendagen. Gud hjelpe meg for et pes vi hadde i fjor.. Jeg tror bare jeg med dette vil si at jeg føler med dere alle 1. og 2. års sykepleiestudenter! -Og at det blir bedre. Ihvertfall dersom dere bare står på litt til nå <3 

Daniel sov over hos meg i natt, og til frokost i dag tidlig lagde jeg meg en deilig bolle med mangosmoothie. Utrolig frisk og god, så jeg tenkte jeg kunne slenge med oppskriften på den før jeg drar avgårde på kveldsvakt.. Skålen og det søte trebrettet med “smake” på, er fra Kremmerhuset og var deler av bursdagsgaven jeg fikk fra jentene mine i helgen. Syntes den griserosa fargen på skålen passet så innmari godt inn i min lille crib.. 

Du trenger: 1. 50g frossen ananas 2. 50g frossen mango 3. Saften av 1/2 lime 4. 1/2 banan 5. Litt granola og kokos som topping, eventuelt litt opphakket, frisk mango og banan 5. 1,5 dl appelsinjuice

– Mos alt sammen i en blender og nyyyt –

– Fineste kortet jeg har fått på lenge –

Ønsker dere alle en finfin tirsdag <3

19 kommentarer
    1. Åå, det så godt ut. Bruker å benytte meg mye av ukesmenyene dine. Synes du skriver veldig variert. Et friskt “pust” i motsetning til en del andre blogger med tynt innhold.

    2. Marte: dette semesteret er det bare fire mnd med praksis, og neste bachelorskriving og en 6 ukers sluttpraksis i samhandlig 🙂 Sykdomslæra hadde vi i fjor. Alt på engang, så det var tre intense måneder med pugging 🙂

    3. Hei,
      Jeg bare lurte på en ting. Når det kan gå mer eller mindre en uke mellom hver gang du og kjæresten ses, er det et litt bevisst valg for å ta ting i et rolig tempo?

    4. Du fårkan sykepleierstudiet til å høres ut som medisin, men det blir ganske teit! Jeg har flere venner som har gått de studiene, og det er helt ulike krav til lesing og eksamen. Men du jobber sikkert bare mer enn de fleste og det er bra 🙂

    5. Anonym: Jeg tror alle forstår at medisinstudiet er ganske mye mer innviklet enn sykepleien, og at det for en medisinstudent ikke holder å bare lese 5-6 timer om dagen slik som jeg gjorde i fjor og forfjor høst. Det er kun en måned før eksamen jeg mer eller mindre sitter hele dagen og pugger, og til tross for det så må du huske at jeg bare har fått B’er, så da er det visst litt å komme igjennom for sykepleierstudenter også… 🙂

    6. Silje: Hei hei! Nei, det er fordi vi ikke har tid til mer 🙂 Jeg har for det meste kveldsvakter i praksis, men det er kun en uke vi ikke så hverandre på en hel uke i høst. Ellers sees vi 2-3 ganger i uken 🙂

    7. Anonym: Jeg kan skrive om det dersom jeg bestemmer meg for å gå den veien, men akkurat nå er jeg langt ifra sikker på det 🙂 Det er den videreutdanningen som står høyest på ønskelisten min nå, men det kan fort forandre seg når jeg lærer mer om den 🙂

    8. I’m impressed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog
      that’s both equally educative and engaging, and without a doubt, you have hit the nail on the
      head. The issue is something not enough folks are speaking intelligently about.
      I am very happy I stumbled across this during my search for something concerning this.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg