8 ting jeg vil gjøre i september

1. Klippe bob enda en gang, og si farvel til extentions for evig og alltid. På tirsdag klipper jeg av meg håret igjen, og denne gang skal jeg bare la min naturlige manke bare få vokse seg lang på egenhånd. Regner ikke med jeg blir å se med lange fletter før vinteren 2019, men jeg får tygge noen hårvitaminer og krysse fingrene for at det ihvertfall får litt fart på sakene. Det kom visst en tid der jeg også ble lei av teip i håret mitt.

2. Kjøre en real brystsjekk på meg selv en dag jeg står i dusjen. Høres kanskje ut som noe jeg burde ha gjort for lenge siden, men det er jeg rett og slett alt for dårlig til. Jeg tar det nok litt for gitt at jeg ikke skal være en av dem som får en voksende kul i brystet sitt, og selv om det ikke tar mer enn fem minutt å sjekke om ting er som det skal, så tror jeg faktisk ikke jeg har gjort det siden jeg var 14 år gammel.. Oppfordrer dere alle til å kna i vei en dag dere står i dusjen den kommende uken!

3. Kjøpe meg en “valpebok”. Joda, jeg har passet mye hund i mitt liv, men jeg har aldri oppdratt en valp og definitivt ikke en jakthund.. Er rimelig sikker på at jeg kan lære både seks og syv ting av å lese en god bok om valpetiden før jeg står mitt i den. Jeg har sett og hilst på så mange uoppdragne hunder opp igjennom, og jeg er virkelig fast bestemt på å gjøre alt i min makt for at hunden min ikke skal bli en sånn ustabil rakkefant..

4. I september har jeg lyst til å se hele to filmer på kino! 1. Skjelvet som akkurat har begynt å rulle på skjermene, og 2. skrekkfilmen The Nun. Det er over et år siden jeg var på kino nå, og det er ihvertfall tre år siden sist jeg så en skrekkfilm på storskjerm. IIH! Gleder meg til å kaste litt popcorn rundt meg igjen. 

5. Dra på hyttetur til Brokke med seks jenter og seksti sauer. Hehe, jeg krysser ihvertfall fingre og tær for at bøndene ikke har vært og hentet sauene sine enda. Det var så hyggelig å våkne opp på hytten til Caroline i fjor, med bjeller ringene utenfor soveromsvinduet. De melder ikke akkurat knallvær til helgen, når turen skal finne sted, men søren heller. Det blir drithyggelig uansett. Fredag kveld skal Caroline servere oss thaimat og vegetar-vårruller, vi skal feire litt bursdag, drikke litt vin, spille hyttespill, skravle og fiske (masse) hvis været ikke blir heelt spinnvilt.. 

6. Ta turen opp på fødeavdelingen og spørre om jeg kan få være med jordmor en dag på jobb! Jeg tenkte jeg skulle bruke en av fridagene mine i praksis på å hospitere slik som dette, men praksisveileder sa jeg til og med kunne få bruke en av vaktene mine i akuttmottaket, så da er jammen mulighetene mange! Det er absolutt ikke sikkert at jeg får være så heldig, men det skader ikke å høre, og det ville virkelig ha vært helt fantastisk å få oppleve en dag der også.

7. Kjøre i gang full godtestopp i ukedagene igjen. Snoperier er herved KUN tillatt fredager og lørdager. Skal vi kjøre i gang godtestoppen sammen dere? Jeg vet ikke med dere, men jeg har enda ikke kommet i gang med treningen min igjen etter sommerferien, og jeg kjenner at det blir tøft å skulle få til noe mer enn en økt eller to i uken akkurat nå. Jeg er jo så innmari aktiv i praksis og går så det verker i både hodet og hofter, så inntil videre trapper jeg heller ned på den heftige snopespisingen, og prøver å få litt hvile i kroppen etter lange dager i uniform.. Slutt.På.Sjokkis! Nå skal det etes på plommer og norske epler!

8. Være en god kjæreste. Invitere på middag en gang eller to i uken, alt ettersom hva vi begge har tid til. -Tenne lys, være en flink lytter, løfte opp, og verte opp <3 Kanskje kan vi også se på kjærestetur til Paris denne måneden? Vi skal ikke reise før alle eksamnene hans er over, men det hadde vært hyggelig å ta i bruk noen av disse bonuspoengene etter sommeren 2018 og booke en liten langhelg i kjærleikens by. Paris eller Roma? Vi får sjå, vi får sjå.

Så har jeg lyst til å bake eplekake til noen, dra på dobbeldate og besøke kattevenner <3
Siri har fått seg ny, stor pusevenn denne uken, og Kristine har fått seg 8 kattunger! HYGGE.

24 kommentarer
    1. Jeg anbefaler deg virkelig å lese en eller flere bøker om det å ha hund ja! Jeg har hatt to hunder tidligere, og passet utallige pelsdotter, men det å ha valp er så utrolig krevende at man aner det ikke før man står oppe i det! Jeg klør meg i hodet av undring og frustrasjon maange ganger om dagen, enda jeg var 100% forberedt! Anbefaler deg boken klikkertrening for din hund, den tar for seg det aller viktigste og er skrevet på en så fin måte, med masse konkrete tips!

    2. Anonym: Ja jeg skulle jo absolutt ha klippet meg allerede i sommer :/ Men da var jeg mer giret på megalangt hår. Hehe! Skal ikke være lett å bestemme seg..

    3. Guro: Tusen takk Guro! Det er jo så mange slike bøker ute til salgs. Hadde vært så kjekt å bare kjøpe 1 som jeg kan finne litt generelle, konkrete tips i til alle type raser 🙂 Skal sjekke den ut med det samme 🙂

    4. Hei! Jeg er hundetrener og vil anbefale deg NYE bøker, da de gamle har masse feil informasjon og gammel forskning hvor de feks oppfordrer til dominering av hunden som fører til usikker, redd og eventuelt aggressiv hund. Du bør lese “på talefot med hunden” definitivt!

    5. Så spennende at du vil hospitere en vakt på føden. Jeg anbefaler deg også å spørre om hospitering i ambulansen siden du har praksis i akuttmottaket. Det er utrolig spennende å se alt det som skjer før pasienten kommer i mottak. Hilsen en sykepleierstudent som hospiterer fast i helgene, som stortrives og som lærer noe nytt hver eneste gang!

    6. Haha tenkte det samme i dag tidlig!Denne uka er det kun godteri på lørdag. Kommer på jobb og det er bursdagsfeiring for ei kollega.Is og kaker står på bordet og klarte ikke si nei.. Er sulten hele tiden på jobb og går å småspiser her og der. Jobber som sykepleier på sykehus og vi får altfor mye godt av pårørende og pasienter..

    7. Se heller «Blindsone» på kino!! Skikkelig sterk og forferdelig vond film om psykisk helse og pårørende. I tillegg helt nydelige skuespillerprestasjoner. Tror du som sykepleierstudent kommer til å like den.

    8. Hei Marthe! Jeg vet du ikke deler så altfor mye privat men jeg spør allikevel, kunne du ha skrevet et innlegg om forhold? Jeg tenker bare på hva du har lært og eventuelt hva du har fungert for deg/dere?

    9. Så morsomt at du skrev brystsjekk. Sjekket nemlig brystene selv for to dager siden – første gang på fire år tipper jeg.. Utrolig viktig, og så enkelt! Og så støtter jeg godtestopp. Har klart å begynne å trene regelmessig, men føler ikke jeg ser noe fremgang, mest sannsynligvis fordi jeg spiser så mye dritt i ukedagene… 🙂

    10. Hei Marthe ! Jeg lurte på er med på og ikke spise godteri i uka men er poppkorn lov ?? tror ikke det er kalorier i den. Hva mener du ??

    11. Hei fine Marthe!
      Jeg har vært i både Roma og Paris flere ganger, og vil VIRKELIG anbefale å dra til Roma på kjærestetur!! Det er virkelig en heelt fantastisk by som jeg falt pladask for, romantikk på hvert et hjørne. Vi dro inn på små, lokale pizzarestauranter med levende lys og hyggelige italiener, gikk lange turer i en park på toppen av spansketrappene, så på utsikten, og bare koste oss masse. Synes både folkene, kollektivtransporten, gatene og stemningen i Roma var ti ganger bedre enn i Paris!! Paris er også fint, men det var en mye mer “skitten” by, med uhøflige mennesker, søppel i gatene, illeluktene kollektivtransport og sinnsykt trange, små hoteller.
      Men uansett hvilken destinasjon dere velger ønsker jeg dere en super tur <3

    12. Hei! bare lurte på om du kunne samle alle sykepleie-innleggene under en kategori, om det ikke er for mye jobb?:)

    13. Kristin: Hei hei! Hmm, jeg tror jeg ville stått over popcornen bare fordi det ikke går under kategori “sunn snacks” selv om det sikkert ikke er så mange kalorier i akkurat 🙂 Men mais og salt er ikke så sunt det heller. Når det er sagt så skal ikke jeg si noe, for jeg spiste et stykke sjokoladekake hos frisøren i går… 😛

    14. Anonym: Oi, det høres ut som en film for meg, men jeg kan gjerne vente med å se den til den kommer på viaplay eller netflix så kan jeg se den alene 🙂

    15. Boken “Valpen flytter hjemmefra” er et must for alle som skal kjøpe hund. Her står alt du behøver å vite om tiden før du henter valp, hvordan du skal forberede deg selv og omgivelsene, samt hva som er viktig i tiden etter at du har hentet valpen. En helt super bok som er proppfull av nyttige tips!

    16. Åh, Paris er jo suuuperfint. Jeg var der i sommer, og hadde det så fint. Så om dere drar dit og trenger restaurant-tips, så er det bare å si ifra ;*

    17. Hei Marthe😊 først vil jeg si at jeg digger bloggen din! Og så lurer jeg på hvilket program du bruker for å lage Photogrids? Hadde blitt såå glad for svar 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg