– Blue babyshower –

Okei, de siste tre dagene har leiligheten min sett ut som et eneste stort babyshowerkaos! Lillesøsteren til Cathrine lot nemlig meg og Synnøve (Cath sin andre bestis) få lov til å være med på planleggingen av en blå babyshower 8 august, og dette har altså vært så gøy at jeg nesten ikke har tenkt på annet de siste ukene. Det føltes seriøst som om bestevenninnen min skulle gifte seg, (eller føde) da jeg sto og ventet på at hun skulle ankomme showeren i går. Sommerfuglene tok helt avgårde i alles mager, for vi hadde så lyst til at bestis skulle få en ordentlig verdig feiring av den lille som er på vei! Er det noen som fortjener det så er det vel den dama der.

-Og en verdig feiring ble det! Gjett om vi koste oss. Vi var hele 13 jenter som kjørte i gang opplegget allerede klokken 17.00 om ettermiddagen, og så fort Cath hadde fått på seg sitt lille “mom to be” bånd, smalt lillesøsteren i gang en smakelek der hun med lukkede øyne fikk beskjed om å gjette hva glass med babymat inneholdt. 1 poeng for hvert riktige glass! Babymat er noe av det ekleste Cathrine vet om, så her ble det mye spytting og… 0 poeng. HA-HA!

Deretter forsynte vi oss både to og tre ganger av et tapasbord i stuen, og på små og store fat her hadde vi ulike salater, litt vegetar, litt kjøtt, litt scampi, litt foccacia, bruchetta, kobba, lefseruller og hjemmelaget aioli. YUMS!

Med mat i magen gikk vi løs på Cath’s sitt nydelige gavebord, og dette tror jeg var alles høydepunkt. Det er jo så sinnsykt gøy å se hva babymammaen får! Hun pakket opp det ene nydelige plagget etter det andre, og da bordet bare var halvtømt etter en time, tok vi dessertpause med pavlova, sjokoladekake, cupcakes, makroner, and so on… Tror ingen gikk sultne hjem denne lille-lørdagen <3 

Smakelek – Hvilken matrett befinner seg i babyglasset?

Fruktspyd med sjokoladefontene hadde vi også, og det må jeg si var en meget god idé blant alt det innmari søte på tallekenen.. Neste på agendaen var en babyquiz på 8 spørsmål, og da delte vi altså alle gjestene inn i tre lag og ga poeng for hvert riktige svar om både babymammaen, termindato, navn og litt generelle babyfakta. Veldig veldig hyggelig! Jeg har lagt ut hele quizen på snap, om dere måtte trenge tips til egen planlegging av shower i fremtiden.

Kaken bestilte jeg forresten av ei dame jeg fant på facebook. “Anette’s kaker” heter hun der, og tar imot bestillinger bare som en liten ekstrajobb på privaten. Cathrine elsker elefanter, og alle elsker vel sjokoladekake, så da gikk vi like gjerne for en høy variant av det, med to lag lys sjokoladekrem. Mmmm!

– Sjokoladekake med marsjipanlokk –

– Glassflasker fra kremmerhuset og sugerør fra Upstairs –

– Dekket langbord til 13 jenter –

Nei, alt i alt ble det bare en helt magisk feiring. Tenk 08.08.2018 var du 88cm rundt magen. Gleder meg som en unge til å se deg vokse dobbelt så stor. Hihi! For ikke å snakke om kjenne babyspark. Neida, jeg er enda ikke verpesyk.. Dro bare rett til Daniel etterpå, bestakk han med kakerester og spurte om vi skulle lage barn…

– Cath, du blir en helt fantastisk mamma –

Vi andre venter gjerne noen år til vi <3 

21 kommentarer
    1. Så koselig! Tenk å ha en venninne som deg! Husker du sa du absolutt ikke ville ha barn før, har det snudd? 😁

    2. Millioner takk for tidenes kveld❤️ Jeg er verdens heldigste som har så gode venner og familie ❤️

    3. Anonym: Å <3 Vi er heldige som har hverandre <3 Hehe neei jeg har ikke endret mening der altså. Jeg bare tøyser litt med det. Mest for å stresse mannen litt :’D

    4. Hey:) Ref. den første kommentaren .. jeg bare lurer på hvordan Daniel stiller seg til det at du ikke vil ha barn? Siden du sier du tuller litt med han for å stresse han hahah. Ren nysgjerrighet altså <3

    5. ÅÅ så koselig! jeg skal selv arrangere babyshower om ikke så lenge – kan jeg spørre hvor du fikk tak i alt “stæsjet”? <3 klem

    6. Anonym: Heisann! Jeg fant mesteparten på dinbabyshower.no 🙂 Noe er også fra festkompaniet og upstairs. Tror også Søstrene Grene har en del fint og passende dill! Jeg vet ikke hvor Camilla har kjøpt alt av servise, men de hadde dette elefantsettet på dinbabyshower.no også ihvertfall. De hadde veldig rask levering også 🙂 Kjøpte også gasstank her til ballongene. Det var genialt!

    7. Hei! Jeg bare digget kjolen til Cathrine! 🙂 Er det lov å spørre hvor den er fra, og om den er ny (dvs. om den trolig fortsatt finnes i butikk? Hun var helt nydelig! 😀 Og for noen snille venninner dere er! <3

    8. Så heldig Cathrine er som har deg og så mange gode venninner og tanter til babyen 😀 Jeg er skikkelig imponert over hvor flink dere har vært til å stelle i stand! Hvordan ble du og Cathrine kjent? 🙂

    9. Kristine Fjellestad: Å <3 Så hyggelig å høre! Cathrine og jeg gikk på ungdomsskolen sammen i et år før hun flyttet til en annen ungdomsskole, men vi ble bestiser på det ene året, mistet helt kontakten da hun flyttet og traff tilfeldigvis på hverandre igjen på kino 6-7 år senere. Så skrev hun til meg på facebook etterpå også inviterte jeg henne på vårruller hos meg. Siden var vi bestiser igjen. Haha! <3

    10. Så heldig hun er som har venner som dere 🙂 hun ser fantastisk ut! Har selv termin 2 januar, venter ei lita jente <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg