– Familetreff og livets uke –

Tenk, det er snart en uke siden jeg tittet innom her, og det føles som to dager. Timene har bare flydd fordi jeg har gjort så sinnsykt mye GØY. Trippeldaten på tirsdag var bare helt fantastisk bra, syforeningen dagen etterpå også, og så familietreffet i Stavanger da… magisk! På toppen av all hyggen så har jeg jobbet mer eller mindre hver eneste dag, så bloggen har jeg ikke engang fått logget meg inn på. -MEN i dag har jeg min aller siste vakt i sommerturnusen, så nå lukter det hverdag, faste bloggrutiner og mindre morsomheter igjen. Hehe, litt snork, men det skal nå ihvertfall bli vilt bra å få Hannemor tilbake fra sommerferien sin..

– En familiedag i Kongeparken –

Over til familietreffet! Jeg fikk ikke fri fra jobb denne helgen, så det ble livets korteste Stavangertur på Daniel og meg, men vi fikk ihvertfall en hel lørdag sammen med fantastiske folk, og herregud så verdifulle disse timene var. Fredag kveld ankom vi til nydelig pizzamåltid ute i steinhagen, der røde roser blomstret som aldri før, og jeg har ikke spist meg så mett på lenge. Farfar hadde nesten bestilt en hel pizza til hver person, så dere kan tro vi åt mens vi skravlet om alt som har hendt siden sist! Lørdag morgen var det duket for årets Kongepark-besøk, og det fine med det halvdårlige været vi fikk, var jo at parken nesten var folketom! Klager ikke når familiemedlemmene får fylle opp karusellene alene?!  Nei, 5 hele timer her forsvant også bare på et blunk.. 

Når klokken nærmet seg 18.00 var det på tide å fylle opp vinglassene, snike oss ned i sjøstuen til farmor og farfar og spise skalldyr til forrett og grillmat til hovedrett. Beste, beste, beste kombinasjonen jeg vet om <3 Grillmat er godt, men farfars spareribs.. Det går bare ikke an å lage så god kjøttmat. Jeg spiste så jeg nesten sprakk denne kvelden også, og så fikk jeg meg livets latter etterpå da kveldens undeholdning ble satt i gang.. Farmor og farfar hadde nemlig bestemt seg for å dele oss inn i tre grupper, gi oss hvert vårt dikt, be oss lage et skuespill av det på 30 minutt og fremføre det for alle sammen etterpå.. Trodde aldri jeg skulle få se min kjære mann med parykk, hoppende rundt som rødhette og bli spist av tante Ruth, men nå har jeg altså det også. Helt fantastisk <3



Vi lo så vi hylte alle sammen, og det beste av alt er at farfar filmet alle grupper, så vi kan få en reprise av det neste gang vi sees. For en gjeng av en familie jeg har altså.. Finnes ikke kjedelige, eller selvhøytidelige. Her er det brølelatter og humor fra morgen til kveld <3 -Og apropos brølelatter. Vi avsluttet lørdagen med en runde “stor i kjeften*, og det spillet der!? Ja, det var bare helt hysterisk morsomt. Onkel Geir stakkars klarte nesten ikke å puste mellom latterkrampene sine.. MÅ prøves!

Nå skal jeg lage meg litt salat til frokost (den nye ukens cravings), og så drar jeg på jobb etterhvert for en aller siste kveldsvakt. Til og med jobb har vært fantastisk bra den siste uken. Sinnsykt hektisk, men SÅ lærerikt for en sykepleierstudent. Evig takknemlig for å ha fått jobbe akkurat der før sykehuspraksisen min! Selv om jeg var litt lei meg for å ikke ha fått hele fredag eller søndag med familien, så var jeg bare ordentlig glad da jeg gikk av vakt klokken 22.00 i går kveld, med SÅ mye ny og spennende lærdom.

What a week, sier jeg bare <3 

9 kommentarer
    1. Wow hørtes ut som en himmelsk gøøy helg 🙂 syns de e sykt flinke til å finne på noe med familien og samles så ofte dere gjør 🙂 høres ut som du har kost deg☺️ha en fin mandag!

    2. Nå er det gått en stund siden jeg har vært innom her på bloggen din, og enda lenger siden er det at jeg la igjen en kommentar. Men var bare nødt for det nå. Fine innlegg og ikke minst utrolige flotte bilder, ser ut til at du har hatt det veldig fint med familien din i helgen. Hilsen en trofast leser <3

    3. Så akkurat bilder fra babyshower på snapchat. Såå fint! Håper du legger ut bilder og info om hvor ting er kjøpt. Det virker som du alltid legger hjertet ditt i ting du gjør. Og når du legger så mye i “overfladiske ting ” så kan jeg jo bare tenke meg hvor mye du kommer til å legge i sykepleier jobben. Hvis det ga mening? Det var hvertfall ment som et kompliment men så det ble litt klønete skrevet:p

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg