10 ting jeg vil gjøre i august

1. Starte på mitt siste år som sykepleierstudent, og ta akuttmottaket med storm! Herregud dette blir en spennende høst. Jeg fikk tro det eller ei lest og repetert en hel haug av sykdomslærepensum på solsengen i Atlanta, så jeg har absolutt gjort et forsøk på å forberede meg, men jeg føler meg likevel ikke heelt klar.. Håper jeg lærer en hel HAUG de neste fire månedene. Det er 10 mnd til jeg går ut dørene til UIA som sykepleier, og akkurat nå skremmer det meg ikke bare litt, men veldig!

2. Kose meg glugg på sommerens første og kanskje eneste trippeldate. Kl 15.00 i dag drar Daniel og jeg til Grimstad for å besøke et vennepar sammen med et annet. Alle par har smelt sammen hver sin rett, og D og jeg har fått desserten. Gleder meg til å bare koble helt av i kveld med fine folk, god mat og litt vin!

3. Kjøre babyshower! JAA! Det blir ikke noe “about to pop” shower, for bestis er bare halvveis i svangerskapet, men når lillesøstra reiser for å studere et år og ikke kommer hjem igjen før etter termindato, må babyshoweren holdes nå! Festdagen blir derfor ikke den største overraskelsen, men herregud så bra det skal bli likevel! Alt er allerede planlagt og bestilt til den store blå dagen, og jeg kan nesten ikke vente med å starte på pynting og kokkelering! På tide å bake mitt livs første baby-cupcakes!

4. Dra på syforening. Syforeningsgruppa vår har falt helt sammen i 2018. Jentene pleier jo å samles en gang i måneden, men i år tror jeg bare vi har fått til en slik månedlig middag to ganger! Derfor kjører vi dobbelt opp denne måneden. Torsdag er det Siri som skal verte oss opp, og mot slutten av måneden er det min tur til å invitere på et eller annet godt. Gleder meg til å diske litt igjen!

5. Dra med meg Daniel på familietreff 3-5 august! En helg jeg har gledet meg til i en liten evighet nå. I år skal det være i Stavanger by, og værmeldingene sier at det blir nok en real hagefest hos farmor og farfar! De er jo verdens flinkeste på oppvertning, så førstkommende helg vet jeg blir helt fantastisk <3

6. Bli avhengig av en ny serie. Jeg har massevis å velge i etter alle tipsene dere sendte inn forrige uke, men jeg er redd ingenting slår papirhuset som jeg akkurat så ferdig. 

7. Mer camping! 10-12 august planlegger Siri og jeg en holmetur med båt og teltcamping for girlsa. Ihvertfall de som kan! Jeg vil plukke blåskjell, svømme enda mer i saltvann, fiske og spille kortspill hele natten! Får ikke nok av de fine fine jentene mine.

8. 31 august fyller jeg 26 år, og i år SKAL jeg feire. Tror jeg. Om ikke hjemme hos meg, så kanskje med en hyttetur? Haha, denne sommeren føler jeg at jeg har gjort alt jeg kan for å unngå en fest. Kroppen min er bare blitt helt elendig på alkohol de siste årene.

9. Få gang på gode matrutiner igjen. Erstatte rosinbolle-frokostene med smoothiebowls igjen, nistepakke på skula og sette av tid til middagskokkelering igjen.

10. Ikke glemme å pleie kjærleiken. Høsten er alltid en liten prøvelse på klissefronten. Etter en rosenrød sommer med mye tid sammen (spesielt den siste måneden), så er det tøft å gå tilbake til å kanskje bare se hverandre en gang i uken igjen. Det er travelt å være blogger og sykepleierstudent på fulltid, og det er travelt å være ingeniørstudent med 100% jobb ved siden av. Dessuten er jaktsesongen like rundt hjørnet. Heldigvis skal det ikke alltid være sånn. Et lite år til så er studiene våre over! IIH! Ihvertfall for noen år. Får vi bare en dag sammen i uken, så gjør vi den dagen veldig veldig bra <3

Velkommen August <3 Sommerens søndag.

10 kommentarer
    1. Ååå så koselig august mnd 😍 hytteturen høres helt fantastisk ut! Kos deg masse masse og håper jeg får møtt deg nå som jeg har flyttet til Kristiansand! 🤩

    2. Jeg blir sykepleierstudent fra høsten av, og gleder meg kjempemasse!! I sommer har jeg sett greys anatomy, og blitt helt avhengig. Synes det er så gøy å se på serier som handler om jobben vår. Hvis du ikke orker å se på greys anatomy, så anbefaler jeg veldig serien syrror som går på tv2 sumo 🙂

    3. Så mye koselig du skal! Jeg har også lyst til å dra på camping før sommeren er over, det er jo så koselig 😀 Og pleie kjærligheten, vi har vært altfor lite sammen bare oss i ferien!

    4. Skjønne Marthe! Du som skal bli sykepleier hadde sikkert likt «Call The Midwife» eller «Marokko – i krigstid» begge på Netflix:))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg