I’m Obsessed…

Okei, jeg er blitt avhengig av livets serie. Ja, dette her får en delt førsteplass med The Handmaids Tale tror jeg. Det er dere lesere som har tipset meg om denne Netflix-serien, og jeg holdt på å skru den av allerede etter 5 minutt ettersom de prater spansk, men HELDIGVIS ga jeg det en hel episode. Med hånden på hjertet: Klarer du bare å overse at de ikke prater amerikansk, så er jeg sikker på at dette blir en megafavoritt hos deg også. Jeg snurret episode 6 da jeg var på sleepover hos Daniel for et par dager siden, og selv om han måtte stupe rett inn i midten av første sesong, var han like slukt som meg etter 45 minutter. Nå er vi halvveis i sesong 2 og kan nesten ikke få løsrevet oss. Dette ER så gøy! Så gjennomført bra, spennende, og proppet med flinke skuespillere.

– Papirhuset – 
Eller Money Heist som serien også heter, handler om en gjeng kriminelle som bestemmer seg for å utføre verdens best planlagte ran av det spanske myntverk. Hjernen bak det hele er en professor med blankt rulleblad, og mens han sender inn 8 håndplukkede kriminelle for å utføre det geniale ranet, sitter han selv like på utsiden, i et bygg og veileder både sine allierte og politiet. Førstnevnte for å beholde roen blant 8 kriminelle og 40 gisler. Sistnevnte for å hele tiden gi falske ledetråer og kjøpe seg selv mer tid. Tid er nemlig penger i denne serien. For hver time som går produserer ranerne nye millioner av eurosedler i det spanske myntverk. 5 måneder har de brukt på å planlegge dette nøye, og professoren har ikke bare forutsett hvert eneste trekk fra politiets side, men laget de villeste løsninger for å slippe unna det hele med millioner av euro og alle liv i behold. Alt går definitivt ikke helt som planlagt, men herregud så spennende! Jeg er helt forelsket i alle de kriminelle og har aldri heiet så mye på at et ran skal gå i boks før.. 

Det er to sesonger ute på Netflix nå! Gjør deg selv en kjempetjeneste og se dem begge to. Jeg har bare fem episoder igjen her jeg sitter, og orker virkelig ikke at spenningen skal ta slutt. Serien minner meg faktisk litt om en spansk versjon av prison break. Bare at det er ferre skuespillere å forholde seg til, og mye enklere å henge med hele veien. Jeg elsket Prison Break, men Money Heist mer. Traileren får dere helst ikke lov til å se for da blir dere skremt av spansken..

Serien finner dere på Netflix <–

12 kommentarer
    1. Så den serien på 2 dager. Men du vet du kan endre talen til Engelsk helt nede til høyre på netflix? Jeg så den med engelsk tale. Orket ikke spansk.

    2. Jeg har sett den og den er dødsbra! Men det går an å ha sånn at de snakker engelsk, mye bedre, men leppene henger ikke helt med da😂

    3. Har sett hele serien selv. Spansklæreren min viste meg serien i fjor, og etter en episode var jeg hekta! Det går an å se serien på amerikansk, men den er dubbet og det synes jeg ikke ga den samme opplevelsen…:) Tror det er bekreftet en sesong 3 også?

    4. Jeg har sett den serien nå i juli og har vært helt obsessed! Virkelig en serie jeg føler har fått aaalt for lite oppmerksomhet, så det er gøy at du anbefaler den 😀 En skikkelig smart, spennende og følelsesladet serie, rett og slett!

    5. For et fantastisk serietips! Nå fikk du meg helt hekta, haha 😅 Blir serie fremfor soling fremover 😂

    6. Jeg er så glad for at du kastet deg over tipset mitt, jeg visste at du også ville komme til å digge den! Jeg er også veldig glad for at du valgte å se den på spansk, det hadde overhodet ikke blitt samme opplevelse å se en dubbet versjon.

    7. Da er jeg halvveis i sesong 1, takk for tips!!! Har også skygget unna spansk, men dette går da helt fint, gracias 😎 amerikansk dubbing er hvertfall helt uaktuelt!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg