Oppskrift: Lett sommermiddag

Hei på dere, og riktig fin mandag! Håper dere har fått en bra start på den nye uken enten dere har ferie eller ei. Jeg kommer ikke over hvilket vær vi har her i Norges land om dagen. Eller nå er jeg ikke oppdatert på resten av landet, men i sør melder de ihvertfall 25-27 grader hele uken. Det er så varmt i den criben min nå at jeg lufter til alle døgnets tider. Tusen HJERTELIG takk for alle tips som ble lagt igjen under gårsdagens lille bloggpost. Dere er fantastiske jo! Jeg har så mange nye spennende serier jeg har lyst til å se nå at det plutselig godt kan bli høst. Neida, men gjerne noen regnværsdager. Jeg så ferdig sesong 2 av Mary Kills i går kveld, og i dag skal jeg starte på papirhuset. Eller Good Behavior.. Eller For the people.. Nei, jeg må fintenke litt til.. 

Under her kommer dagens middagsoppskrift! Jeg har bare hatt to ting på agendaen min denne mandagen, og det er 1. Se serier i sengen, og 2. Lage min første hjemmelagde middag på ca en måned.. *Kremt* Elsker marinerte koteletter på denne årstiden!


 
– Koteletter med lett sommertilbehør –

Du trenger: 1. 2-3 skiver vannmelon skåret i terninger 2. 1 liten mango i terninger 3. Litt vårløk finhakket 4. 1/2 rød paprika 5. 10 cherrytomater 6. 1-2 ss grønn pesto 7. Avlang ris for to 8. Ferdigmarinerte svinekoteletter 9. Salt og sitronpepper

Slik gjør du:
1.
Hakk opp alt av mango, paprika, vårløk, og vannmelon.
2. Kok risen, sil av vannet og la den avkjøle seg på kjøkkenbenken.
3. Stek kotelettene på begge sider i en stekepanne. Tar ca 3-4 minutt.

4. Når risen er avkjølt, bland inn grønnsakene og frukten. (minus cherrytomatene)
5. Krydre risblandingen med litt salt og sitronpepper.
6. Topp kotelettene med 1 ss grønn pesto og litt hakkede cherrytomater.

– Lett sommermiddag på under halvtimen –

Håper det smaker! Nå skal jeg fortsette prosjekt bli frisk.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg