– 11 om denne uken –

Dette gjør jeg i dag: Reiser hjem igjen. Om seks timer venter 20 timer med reising og jeg har en ekkel følelse av at det ikke kommer til å gå helt smertefritt i dag. Magefølelsen sier meg at jeg kommer til å miste et fly eller noe, og dessuten har jeg utviklet flyskrekk av å reise så lite de siste to årene. Haha! Litt vemodig å dra i dag, men HELDIGVIS er det nå bare en uke til jeg får se mannen igjen <3 Orker ikke å savne han mer nå.

Det siste jeg spiste: Hmm.. Det må være karamelisert popcorn. Daniel og jeg skulle egentlig ut og spise en siste gang i går kveld, men etter å ha blitt matforgiftet av lunsjen, bar det straka vegen til hotellsengen og der ble vi liggende resten av søndagen. Orket ikke engang tanken på å stelle oss til fin restaurantmiddag. (Formen er bra igjen i dag Bestemor).

Morgendagens planer: I morgen håper jeg på knallvær i sør, for da har jeg planer om å ligge på beachen med hele jentegjengen på dagtid for så å spise middag med dem på fiskebrygga før tirsdagskonserten starter her. Åå, som jeg gleder meg til å se dem!

Ukens beste dag: Torsdag og fredag! Mandag til onsdag gjorde vi egentlig ikke så mye. Jeg lå med bassengkanten og solte meg i flere timer mens Daniel var på jobb, og kveldene tilbrakte vi bare på hotellet. Så på film og tok livet med ro. Torsdag var det begravelse hjemme i Norge, og etter dette og en telefon fra svigermor hvor hun fortalte hvor fin begravelsen hadde vært, merket jeg på hele mannen at han ble 10 kilo lettere <3 Både torsdag og fredag var vi ute og spiste et bedre måltid sammen, pratet om alt og ingenting og hadde to utrolig bra kvelder med kvalitetstid.

Dette gleder jeg meg til når jeg kommer hjem: 1. Finne på noe sprell med girlsa 2. Planlegge babyshower 3. Dra på camping med mannen 4. Kaptein Sabeltannshow 5. Trippeldate med Daniel og hans venner i Grimstad 6. Familietreff i Stavanger!

Ukens skuffelse: Faktisk akvariumsbesøket! Det som skulle være feriens største høydepunkt. Det var hyggelig altså, men jeg ville ikke dratt tilbake igjen. Det var rett og slett groteskt å se hvor mange mennesker de hadde klart å skvise inn her på en dag. Det var riktig nok lørdag, men det var altså så fullt at vi måtte stå sammenskvist i kø for å komme oss frem til hvilket som helst vindu med fisk i.. Å ta noen koselige bilder her var faktisk ikke mulig uten å få med 10-12 hysteriske armer. Det minket litt med mennesker etter 2-3 timer, men fremdeles.. Stakkars de som kom godtroende i rullestol eller med barnevogner her sier jeg bare.

Skal dere dra hit, så ikke dra en helg ihvertfall…

Dette har jeg på meg nå: Truse og verdens diggeste dobbeldyne! Hehe, jeg sitter enda i hotellsengen og funderer på om jeg skal spise frokost først eller om jeg bare skal gå løs på koffertpakkingen.. Alle disse avgjørelsene..

Dette kommer jeg til å savne med Atlanta: Tid med kjæresten min. Uansett hva vi har funnet på, så har det bare vært fantastisk å få så mye tid med favorittmennesket mitt. Ellers kommer jeg til å savne luksuslivet på hotell og den sinnsyke maten her nede. Uansett hvor vi har spist, eller tatt en smoothie så har det vært dobbelt så bra som hjemme. 

Ukens gullkorn nr.1:
Meg: Jeg sliter veldig med å bygge muskler i bena! Det går så sakte.
Daniel: Ja du har MSN ben du… 
Meg: Hæ? Hva skal det bety? 
Daniel: Mens alle barna var ute, spilte fotball og bygde leggmuskler, satte du inne på MSN.

Meg: Msn-epoken var morsom..
Daniel: Ja… ALF?
Meg: Hahaha! Nei kjære. Hold deg til fotballen du.

Ukens gullkorn nr.2:
Daniel: Den eneste jeg har som bestevenn på snapchat er deg… 
Meg: Haha lame! Jeg har flere! Deg og.. la meg sjekke…. Ja din mor. 

Dette kommer jeg ikke til å savne med Atlanta: Hehe, 37 grader i skyggen er litt for mye. Ellers: Storbylivet. Ingen av oss er noe fan av å bo i byen. Klarer bare ikke å finne roen rundt høye bygg, trafikk og støy 24 timer i døgnet. Det er 7(!) felts veier her, og likevel er det alltid kø. 

Dette har jeg sett på denne uken: Vi så den siste dinosaur-filmen på kino her om dagen, og ellers kastet vi oss på serietipset som Kristina Andersen kom med på bloggen sin i går. Så like godt hele første sesong på en kveld vi. Den var jo så gøy!

Ukens beste feriekjøp: Babyklær! Jeg har faktisk ikke handlet noe til meg selv, sånn utenom cupcakes, og fancy glasert popcorn. Jeg tror de har alle designer-kjeder som finnes på dette shoppingsenteret jeg har trasket rundt på. Sånn virkelig. De har søren meg ALT av merkevesker, sko og klær her. Enhver bloggers drøm, utenom min? Hehe, nei men jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Istedet har bestis sitt nurk fått egen tante-Marthe-garderobe.  Dere skulle sett meg lørdag formiddag før akvariumsbesøket. Mens VM-finalekampen rullet på tvskjermen, spredde jeg babyens nye plagg utover hele sengen, lagde “gavepakker”, og bare beglodde ethvert antrekk mens jeg hvinte fornøyd med meg selv. “Se på denne da Daniel, er ikke dette det nydeligste du har sett”? “Denne tror jeg er min favoritt”..”Nei forresten denne”… Freak Of The Week Yes 🙂 

8 kommentarer
    1. Kjedelig med matforgiftning, men godt du/dere har kost dere selv med alt det vonde. God bedring og god tur hjem 🙂

    2. Hei Marthe. Jeg vil bare si at jeg liker bloggen din godt. Du ser også helt smashing ut, ja som en million dollar baby.. Også begynte jeg tenke på, du har vel sagt før du ikke er så opptatt av merketing? Du skrev nå i innlegget ditt at du ikke bryr deg. Jeg syns allikevel du ser fin ut med masse fine klær og sko og alt, men er der kanskje sånn at du ikke har fks merke vesker osv? Tror du er dne første bloggen jeg lest uten:p allikevel så ser man at man kan kjøpe fine ting som ikke er det. Selv har jeg ingenting kan godt kjøpe men har ikke vært prioritert, føler liksom jeg må eie en veske eller noe for alle gjør det. Klem.

    3. Hei Marthe!
      Jeg skal kjøpe valp om noen uker, og vi skal bestemme registreringsnavnet selv, jeg som trodde et navn var nok! Det må starte på G, være engelsk og helst to ord/navn. Faren heter f.eks great gatsby. Du som er så kreativ, kommer du på noe kult? Kan du evt spørre leserne dine om de har et forslag? Det hadde vært så gøy med hjelp av deg 😀

    4. vel magefølelsen din sa fra at noe var feil -du mistet et fly fordi du hadde misforstått datoen….veldig irriterende når sånt skjer og du må sikkert ut med ganske mye penger for å kjøpe ny bilett på denne tiden av året, så det er beklagelig.
      Magefølelsen er alltid rett….den sa noe er galt Marthe du må finne ut hva det er…sånn fungerer intuisjon.
      Nå vet du at din virker, bare at den ikkje virket som du trodde…håper det ordner seg for deg -klememting <3 <3

    5. Hei Marthe!
      Lurer på om du kan lage et typ «10 ting jeg har lært som sykepleierstudent» innlegg 😊

    6. Huff og huff Marthe!! Håper du har noen gode dager i vente nå, og bare kan legge den utroligt lange hjemreisen bak deg så fort som mulig 😬 Sykt kjipt! Heldigvis kunne ting vært mye verre (selv om det var heeelt på trynet), og håper virkelig du får en flott slutt på sommeren før skolen starter igjen <3 Du er flott!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg