10 ting jeg vil gjøre i juli

1. Tilbringe masse tid med min kjære! Først med to uker fulle av hygge i Atlanta og så med to uker til med norsk sommerhygge, venner, svigerfamilie og min familie <3 Ah, måtte denne måneden gå sakte, for jeg vil ikke at det skal bli august, høst og skole riktig enda. Trenger en laaang feriemåned først.

2. Oppleve mitt livs første (og kanskje eneste?) 4 juli feiring med glade amerikanere. Gleder meg som en unge til å bare få se hvordan amerikanere feirer dagen sin. Det har ikke så mye å si hvordan Daniel og jeg tilbringer denne dagen. Jeg vil bare oppleve den. Når jeg tenker på hvor mye vi gjør ut av 17. mai her i lille Norge, så lurer jeg på hvilken fest det må være i gatene i USA på en dag som denne.

3. Reise til Clearwater i florida 6-8 juli og nyte en helg med øy-liv, hvit sandstrand, turkisblått hav og bare masse kliss. Ja, det er bare å holde seg fast. Jeg skal drukne bloggen i klissebilder og datenights de neste fire ukene. Google Clearwater forresten. Det er MAGISK flott her. Måtte sola skinne bare denne helgen!

4. Dra på kaptein sabeltannshow med Daniel. Jaa! Til bursdagen hans i år bestilte jeg mange små opplevelser istedet for én stor som jeg pleier, og billetter til dette showet i dyreparken car en av dem. Iiih! Jeg tror jeg gleder meg mer enn han, men det får nå være. 30 juli blir det show på oss!

5. Besøke verdens største akvarium. 14 juli har jeg bestilt billetter til akvariet i Atlanta til oss. Dere som har lest bloggen i noen år vet hvor frelst jeg er av fisk, maneter, og alt som er under havet (minus tang).. Tror faktisk denne dagen blir min favoritt fra hele vacayen! 

6. Få vite kjønn på den nydelige lille babyen bestis har i magen, og starte planlegging av babyshower asap! Jeg har virkelig følelsen av at de venter en liten jente, men Cathrine, mannen og alle andre tror det blir en guttebebis. Spennende, spennende! Fredag den trettende får vi alle vite svaret. Heh! 

7. Dra på sommerfest hos Kristine og Christoffer 21 juli. Jeg har fått utrolig mange fine timer med venninnene mine den siste måneden, men det er én bestis jeg ikke har fått sett siden april måned(!). Kjenner jeg savner Kristinemor (og mannen) maks nå og gleder meg til å se dem begge igjen når jeg kommer hjem <3 Er så glad i det kjæresteparet!

8. Kjøre et campingdøgn i Høvåg med båttur, fin mann og krabbefiske i garn til en forandring! 25 juli har jeg reservert en liten campingplass til oss så vi kan nyte et døgn med norsk sommeridyll i Høvåg, legge ut garn, spise middag på en bryggerestaurant og bare skravle til sene natten med vin og kortspill. Akkurat som vi liker det.

9. Prøve å få med meg flest mulig kamper av fotball VM! Jeg synes det ER så spennende, og nå som jeg ikke har jobbvakt under hver eneste kamp, skal jeg søren meg prøve å få dem med meg. Selv om mange favorittlag allerede har røket ut er det jo nå den virkelige spenningen starter! 

10. Repetere diagnoser og sykepleie-prosedyrer. Oh yes. Det blir ingen roman på meg denne sommeren likevel. Jeg er helt nødt til å prioritere litt lesing også under ferien, for fy søren jeg skal på akuttmottaket og leke nesten-ferdig-utdannet om bare halvannen måned! HJELP. Føler ikke jeg husker noe som helst fra eksamnene vi har hatt, men jeg leste jo som en hest til dem, så det må vel gå an å hente frem denne kunnskapen igjen..

– Hei juli, måtte du vare lenge –

22 kommentarer
    1. Tror ikke du skal forvente for mye av 4. Juli feriringen i USA. Kan i hvertfall ikke sammenlignes med 17. Mai i Norge. De fleste griller og noen plasser er det fyrverkeri på kvelden. Og clearwater er ikke en øy.

    2. Jeg elsker disse innleggene! Er så gøy å høre hva du vil gjøre i løpet av måneden 😀 Clearwater ser helt magisk ut! Kos deg masse på tur 😀

    3. Åh så gøy! Håper du får en strålende juli. Kan du skrive et innlegg om hva du ga til Daniel? Opplevelser er min favorittgave, både å gi og få 🙂 Jeg er sikker på at du mestrer den nye praksisen helt supert, masse lykke til med 🙂 Men først må du nyyyyyte de deilige planene dine <3

    4. Stine: God du er <3 Tusen takk! Jeg kan heller bare skrive det her 🙂 Jeg har booket bord på Atlantas fineste sushirestaurant til 3 juli så vi kan feire han der med sushi og drinker på min regning, så bestilte jeg gå forbi køen billetter til oss til akvariet der nede 14 juli, skrev at 10 juli er kinokveld hvor han bestemmer film, og 15 juli har jeg booket bord på en av de fineste steakhousene for en siste fest på min regning. Så har jeg jo reservert plass på camping og kjøpt garn og dill som vi skal kose oss et døgn med 25 juli i Norge, og billetter til Kaptein Sabeltannshowet. Tror ikke det var mer da 😀 Var ikke så lett å komme på ting jeg kunne booke for oss i atlanta for det er egentlig ikke så mye som skjer der annet enn det akvariet. Museum og sånt er liksom ikke helt vår greie og ingen theaterforestillinger fristet verken der eller i Norge, men det er jo også en kjempefin ide om det er noe moro på programmene 😀

    5. Kjempebra innlegg da Marthe ! 😀
      Lagt Ut En Ny Video Dagbok (Verken Tør- Eller Har Selvtillit Nok) Håper Du Har Lyst Og Ta En Titt Når Du Har Tid 😀
      Ønsker Deg En Super Fin Dag 🙂

    6. Du vil sikkert ikke høre det, men den første kommentaren har rett. Her i USA er ikke 4.juli vanligvis en stor greie, i hvertfall ikke sammenliknbart med 17.mai. Men det finnes jo alltid noen større arrangementer og noen som går helt ut, men det er absolutt ikke en folkefest som her hjemme som er normalt. Men det varierer jo fra sted til sted, kanskje Atlanta lever opp til forventningene? 🙂 Håper det for deg i hvertfall!

    7. jeg har lest bloggen din i noen år nå. tidligere har du skrevet at du ikke ønsker barn. vil du fremdeles ikke ha barn eller har du forandret mening? ønsker heller ikke daniel å få barn?

    8. Var i USA et år og feiret 4.juli der sammen med noen amerikanere vi bodde hos. De gjør ikke så mye ut av dagen som vi skulle trodd dessverre…Den dagen handler mye om å slappe av og grille. Var en liten parade på dagen, ellers var det bare fyrverkeri. Ikke noe mer enn det. Håper dere uansett får en fin feiring og kanskje de feirer mye større der du skal enn der jeg var 🙂 God tur!

    9. Anbefaler å dra innom Coca Cola museumet i Atlanta også. Husker jeg rett var det i nærheten av akvariumet. Jeg var der i 2009, så husker ikke helt men Coca Cola museumet husker jeg som om det var i går. Selv om akvariet slo Cola’en, da.

    10. Hei Marthe!
      Hvordan leste du til sykdomslære? Hvilken studieteknikk brukte du for å få oversikt over alt?

    11. Navn: Hei hei! Nei hadde det vært nå eller aldri så ville jeg valgt aldri. -Men både D og jeg har sagt “vi får se” om fem år hva vi tenker da 😀

    12. Natalie: Nei jeg har skjønt dette :/ Ser jo nå også at det er helt enormt her, og at det ville vært klin umulig å fylle alle gater med folk, tog og flagging som hjemme. Hehe! Dessuten er det så varmt at jeg aldri i livet ville orket å feire dagen utendørs med klær på. Håper de står i bikini med et basseng de som velger å grille denne dagen <3

    13. Vibeke: Er det så gøy at det er verdt å sette av vår eneste siste fridag til? Hehe, jeg kan jo dra alene da, men Daniel har bare fri i helgene og de er alt booket til akvarium og Floridatur nå 🙂

    14. Anonym: Hei hei! Jeg gikk først igjennom alt fra sykepleiepluss og skrev notater til alt stoffet der, og så gikk jeg igjennom pensumboken (den tykkeste grønne) husker ikke hva den heter men der det står om alle sykdommene du trenger å kunne noe om: Og kortet ned de 500 sidene eller hva det var til rundt 80 A4 sider på pc. Så pugget jeg mest mulig av dette 🙂 En helvettes jobb for å si det rett ut <3 Så fikk vi en så enkel eksamen at jeg hadde fått samme karakter om jeg bare hadde lest på gamle eksamensoppgaver og spart meg for alt det andre. Hehe, men jeg lærte masse da! Bare start tidlig, så kommer du igjennom alt du også 🙂

    15. Ingrid: <3 Tusen takk! Vi tenker å dra til en av innsjøene her 4 juli, for der skal de ha et arrangement og der kan vi heldigvis få kjøle oss ned også. Det er jo helt insane hvor varmt det er her! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg