En tirsdagskveld på havet


– Bildedryss fra gårsdagens spontantur på sjøen – 


Hvorfor er det sånn at opplevelser du tar på sparket alltid blir så mye bedre enn ting du planlegger og gleder deg til lenge i forveien? Er det noe mine (snart) 26 leveår har lært meg så er det at forventninger ofte bare er ødeleggende. Kanskje spesielt for meg da, som muligens gleder meg noe over gjennomsnittet til hver minste happening. -Men det er så mye morsommere å være et ja-menneske, kaste seg med på ting litt spontant, og ikke rekke å sette for store forventninger først. Sånn som i går.. Da Siri og jeg lå i hvert vårt hjem, dvelte noe fryktelig på om vi skulle orke å dra ut for å fiske sammen, eller om det fristet mer med me-time, serier og ostepop. Vi snappet frem og tilbake i mange timer, og det var like før vi konkluderte med “Sliten etter jobb, blir hjemme i kveld”, men etter å ha konkludert med dette de siste fem kveldene allerede, bestemte vi oss for at kroppen trengte et par timer med frisk luft likevel..


Vips, en halvtime senere befant vi oss hos bestefaren til Siri, der vi fikk låne hans båt og dra ut på havet for å fiske der, samt hente opp krabbeteinene hans! Herregud så gøy?! Vi var bare ute i to små timer, men det var bare helt sjukt digg å komme seg ut på sjøen i solnedgangen, kjenne duften av salt hav i vinden, nyte synet og det idylliske kveldslyset. Fy fader så glad jeg er for at jeg ikke bare ble hjemme med syttende episode av Stranger Things! Haha!


– Mitt livs første rødkrabbe med rogn – 


Meg: Stakkars krabben som må bo i all den jævelig ekle tangen… 


Jatakk til mer spontanitet i hverdagen! Ja, selv etter lange arbeidsdager der jeg har mest lyst til å bare synke ned i sofaen for kvelden. Vi burde alle bli flinkere til å komme oss ut om det så bare er for en time eller to. Spesielt nå om sommeren når det søren meg aldri blir “for mørkt” eller “for sent”. Bilde under her er tatt klokken 23.15 om kvelden, og enda var det jo lyst. Hvor fantastisk er ikke det? Nei, jeg tror aldri jeg har angret på en fisketur i hele mitt liv.

11 kommentarer
    1. Så herlig! Har så sykt lyst på båt, så jeg kan komme meg ut på havet selv. Det er nesten ingen ting som er bedre! Gøy å fange egen mat i krabbetegner og 😀

    2. Hei!
      Jeg bare har er spørsmål til deg: under høsthalvåret som var i sykdomslære – hvilke bøker benyttet du deg av? Er det nødvendig å skaffe seg noe annet enn SykepleiePluss?

    3. Celine: Hei hei! Ja, sykdomslære-halvåret trenger du pensumbøkene til, men spesielt den tykkeste av dem. Nå husker jeg ikke hva den heter, men det er en hovedbok der du får i bøtter og spann av selve diagnosene du må lære deg. Denne trenger du da sykepleiepluss ikke dekker hele pensum 2 året på sykepleien :/ Tror denne boken er på 500sider ca. Jeg kortet dem ned til ca 80 A4 sider på pc, og pugget nesten alt. Start tidlig hvis du vil ha en god karakter <3 Det er MYE å pugge det halvåret! Ellers ville jeg lest tidlig på gamle eksamensoppgaver så du ser hvilke sykdommer du må fokusere mest på 🙂

    4. frkfrontend: Ja det er det 😀 Har lyst til å kjøpe meg noen tegner selv så jeg har til andre kvelder vi får lov til å låne båt :’) Er jo så gøy!

    5. Du vet det at du ikke MÅ ha A for å komme inn? Snittet på de fleste videre- og masterutdanningene er på C. + at det er en rekke andre ting som spiller inn, hvor lenge du har jobber, hvor gammel du er osv.

    6. Anonym: Nei du må ha et snitt på mellom A og B for å komme inn i Oslo eller Bergen. I nord er det nok riktig som du sier. Har en venninne med 4 års ansinitet som søkte med B i snitt nå i år og hun kom ikke inn. De fleste andre videreutdanninger kommer man inn med C i snitt på + arbeidserfaring ja 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg