– 12 kjappe spørsmål –


Har du noe du gleder deg til denne uken? Fisketur med Siri i kveld, og mine to neste fridager. Torsdag skal Selini feire sine 26 år med hele jentegjengen, og fredag skal jeg bare NYTE og lade opp til seks nye jobbvakter <3 Etter dette vil jeg ærlig talt bare at resten av juni skal fordufte i en fei, så det kan bli juli og tid for reising igjen.


Hvem ringer du hvis du er sint/lei deg? Ingen. Eller kanskje Daniel? Eller bestemor? Nei, jeg pleier ikke å ringe folk for å dele noe jeg er sint eller lei meg for altså. Aldri vært en telefonperson. Og ihvertfall ikke en som ringer? Man har da SMS. Neida. Er jeg lei meg så vil jeg være alene, men skjer det noe vilt GØY så kan det hende jeg drar frem telefonen for å sende noen ei litta snap. Som foreksempel når jeg får gleden av å passe hund.


Hva er det beste med å bo i Norge? 1. Naturen 2. At vi har fire helt unike årstider som er ganske fantastiske på hver sin måte. Skulle selvfølgelig ønske at sommeren varte litt flere måneder enn vinteren, men man kan’ke få i bøtter og spann. Jeg skal kjøpe meg ski til jul i år, og da blir jeg forhåpentligvis frelst av snøen jeg også.. 


Hva er du avhengig av akkurat nå? Dobbeltsengen min, leppepomaden min, og Netflix.

Når var du sist på date? En ordentlig date? Der man pønter seg, drar ut på kino eller middag typ? 28 april. Da hadde Daniel og jeg en sushidate på Food Asylum. Gleder meg til veldig mange flere sånne stunder i juli og resten av sommeren <3 Så gleder jeg meg til å ta han med meg til Stavanger i august! 4-5 august skal vi ha nok et familietreff i farmor og farfars hage, og disse dagene blir alltid bare proppet fulle med latter og moro.


Har du noe du gleder deg til neste år? Ja! To ting! 1. Å kunne kalle meg sykepleier, og 2. Reise til Bali for å dra i nydelige Heidis bryllup! En babe av en venninne skal gifte seg et sted på vakre Bali i april 2019, etter at bacheloroppgaven min er levert, og denne festseansen gleder jeg meg altså som et barn til å få ta del i. Bali har dessuten vært en destinasjon jeg har ønsket å dra til i mange mange år nå. Om jeg får med meg mannen i bachelorskrivingen hans vet jeg ikke akkurat, men vi blir ihvertfall 4-5 jenter som reiser i Bali-bryllup sammen.


Ditt beste sjekketriks: Vær god! Snille menn vil ha snille damer. Jeg tror du kommer langt med noe så enkelt som å smile og være hyggelig mot folk.

Hva vil du vite om fremtiden? Om jeg kommer til å vinne i lotto eller om jeg bare kan slutte å spille med en gang. Haha, jeg kjøpte meg 3 ukers lottokupong eller hva nå de kaller det forrige lørdag, og etter å ha vunnet 30 kroner kjenner jeg meg noe spilleavhengig allerede. Neida, men er det noe jeg ihvertfall er takknemlig for å ikke vite noe om, så er det den fremtidige helsen. Både min, og de jeg er glad i sin.


For å få deg sint må man: Utnytte meg, eller undervurdere meg. Min kjære medstudent sa det så fint en skoledag i fjor høst: Don’t take my kindness for weakness. Kjente meg så igjen i de ordene der. Litt for mange ganger ser jeg mennesker som forveksler snill med dum og ydmyk med svak.

Hvilke egenskapet setter du mest pris på hos en venn? Tillit og en noe lik dose energi. Jeg elsker når venninnene mine vil være med meg på nye eventyr enten det dreier seg om reiser, fisketurer, norsk camping, eller et dyreparkbesøk, (spesielt om sommeren), men jeg hadde aldri holdt ut med en venninne som ville ha meg med på festligheter eller annet sprell annen hver dag hele året. Voksenhverdagen er travel med jobb, skole og kjæreste, og dessuten trenger jeg også litt tid for meg selv i blant. Da må jeg jo si jeg setter jeg pris på å ha selvstendige venninner som ikke er fullstendig avhengig av meg og mitt fysiske nærvær for å ha det fint på fritiden.


Blir visst aldri lei dette bilde! I Love My Independent Gørls <3


Hva craver du akkurat nå? Moreller, cola zero, og en pose godt og blandet! Mmm.. lakriiis

Hva savner du akkurat nå? Isbilen! Den gode gamle isbilen som synger i nabolagene. Jeg har ikke hørt den på så lenge jeg kan huske, og det er så synd for jeg har så forbaska lyst til å løpe ut i gata og fylle opp frysen med svindyr (og dritgod) iskrem! Denne sommeren tror jeg ikke jeg har spist en eneste is! Så savner jeg Daniel da.. Og den fine hytta hans.. Gleder meg til litt kjærestehygge der også i juli/august måned <3 Det er bare så sinnsykt stille og fint der!


Tenk at jeg har funnet meg en mann som kler caps da dere! Fantastisk.

22 kommentarer
    1. Skal du jobbe der du jobber nå fremover mot neste år også, eller finner du andre steder hvor du får prøvd deg ut? Skal studere sykepleien selv, så lurer på om du anbefaler å jobbe på en og samme plass, eller om det beste er å prøve nye steder slik en får utviklet seg på en annen måte? og anbefaler du stedet du er på nå?

    2. Hvor er den svare kjolen fra, på det bilde du holder en tallerken med jordbær? Kjolen er jo bare helt nydelig!!

    3. Jeg ELSKER hvor positiv du er til alt! Det er så gøy å komme inn på bloggen din fordi du jubler av hverdagens små gleder – Virkelig noe å se opp til <3 Som det siste punktet her: Tenk at mannen min kler caps. Jeg smiler så godt akkurat nå fordi jeg elsker mennesker som deg!! <3 God klem fra meg som ønsker å bli mist like positiv og glad i hverdagen!

    4. Skulle ikke du være forlover for ei venninne også? Er det bryllupet i sommer? Syns det er så lenge siden jeg leste det 🙂

    5. Emma: Hei hei! Jeg har jobb der jeg jobber nå ut sommeren 2019, men jeg har ikke bestemt meg for om jeg kommer til å jobbe der den sommeren jeg er ferdig utdannet, eller om jeg vil prøve å få jobb på sykehuset, legevakten eller noe helt annet 🙂 Jeg vil være der jeg lærer mest så får vi se hvor det blir 😀

    6. så rart isbilen ikke kommer oppe med butikken, den er ofte her på Tjuvhelleren ( rett ned bakken ) Hehe 🙂

    7. Anonym: Hei hei! Han leier nesten gratis der han bor, og jeg har kjøpt 40 kvadrat, så han kan heller spare noen kroner på å bo der han bor en stund til, så får vi se hva som skjer når vi er ferdig utdannet 🙂 Det er ihvertfall planen nå! Tusen takk, det må du også ha 🙂

    8. Tina: Hehe, nei! Jeg må nok prøve igjen 😀 Har meldt meg opp til å ta den igjen i høst. Tror jeg skal prøve å ta opp igjen hjemmeeksamen fra første året også til våren. Man har jo inget å tape 😀 Beste karakter blir jo stående likevel.

    9. hvordan i alle dager har hun råd til å gifte seg på bali? :O jeg er såå misunnelig!! hvem betaler reisen for gjestene, og tenk så trist hvis noen må takke nei fordi de ikke har råd 🙁

    10. Her kjører isbilen forbi 2 ganger i uka.. og der er alltid midt under legging av lillemann, så jeg rekker aldri å springe ut🙈 Her er både den isbilen du snakker om og Diplomis sin isbil😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg