Krabbefiske og hyperventilering


Herregud dere skulle sett meg i natt… Etter en hel formiddag med pøsregn i går, bestemte jeg meg for å dra med meg bestis til Sørlandssenteret for å kjøpe våtdrakt og snorkleutstyr! Jeg har jo en stund nå pratet om å gå til innkjøp av en egen våtdrakt til både snorkling på dagtid og krabbefiske på nattestid, og i går fikk jeg altså for meg at jeg skulle teste ut sistnevnte for aller første gang. Med meg på nye eventyr hadde jeg to venninner, og etter en svipptur innom svigers for å hente blybelte og svømmeføtter klokken halv elleve om kvelden, kjørte vi avsted til Skottevik campingplass for å dra opp en masse svære rødkrabber. Høhø.. Det var ihvertfall tanken..


– Ny våtdrakt fra G Max – 


Meg: Jeg hopper uti her, så kan jeg bare svømme over til det fjellet der borte og raide det også for krabber!
Meg fem minutter senere, med føttene i tanga: ÆÆÆ!!! ÅÅÅ! Herreguud! Hva var dette for slags tang?! HJEEELP! 
Meg 10 minutter senere og hele kroppen i det svarte havet: *Hyperventilering*


Stakkars venninnene mine sto på fjellberget og gjorde alt de kunne for å prøve å roe ned panikken min. Siri med masse skryt for hvor hot jeg så ut i min nye våtdrakt, mens Cath intensivt heiet og ba meg forestille meg den tykke lange tanga som vakre blomster under vann. Hahaha, jeg dæver. “Du kan ikke ha brukt så mye penger på din nye hobby, bare helt forgjeves! Kom igjen! Bare finn én krabbe”. Altså, jeg visste jeg ikke likte tang og tare, men at jeg skulle være så redd ante jeg ikke. Jeg har nettopp vært i psykatien og vet så utmerket godt at man bare skal stå i panikken når den kommer, så vil den til slutt gå over. -Men fy søren det er enklere sagt enn gjort. Når de tykke slyngene av tang surret seg rundt leggene mine i bølgene, føltes det som blekksprutben som skulle dra meg med ned i det mørke havet. Jeg klarte å svømme forbi tanga én gang, men da jeg bare så grums i dykkermaska bar det straka vegen opp igjen. Litt irritert på meg selv i dag, men jeg må jo bare prøve igjen! Jeg SKAL krabbefiske, og sånn er det med den saken. Gi meg et snorkleforsøk i dagslys først, så skal jeg prøve å bli så glad i havets vegetasjon at.


Jaja, vi så nå to padder og et rådyr på veien. Ikke dårlig bare det <3
Bedre lykke neste gang Borge! Sommeren er enda ung.

7 kommentarer
    1. Du har ikke prøvd å grave krabber med lykt fra båt istedenfor? Tror det er lettere å få fangst på den måten😃

    2. Katrine: Ja jeg har det flere ganger, men jeg har motsatt erfaring ettersom de ofte ligger på 1 meters dyb så er det ikke så lett å verken se dem eller få tak i dem fra båt <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg