Syv ting du ikke visste om meg

Reklame | Affiliateslenker for Bikbok


1. Daniel og jeg (og den fremtidige hunden) drømmer om en sommerferie der vi bare reiser rundt Norges land i en gammel, turkisblå Volkswagen buss.. Dere skjønner hvilken jeg mener? En sånn pimpet surfer van som det er plass til litt i, og som kan ta oss med til alle drømmedestinasjoner fra sør til nord. En vakker dag når tiden strekker til..

2. Det er ikke ofte jeg blir stoppet for å bli tatt bilde med av blogglesere i 2018, men når det skjer kan jeg banne på at jeg befinner meg 1. På et utested eller 2. På bussen. -Og hver gang jeg befinner meg på sistnevnte tenker jeg at alle de andre passasjerne som ikke aner hvem jeg er, sikkert tror jeg er en tidligere paradise hotel deltaker…


3. Jeg kler meg etter humøret og har en utrolig variert stil. En dag kan jeg tre inn i de mørkeste skinnbukser og en annen i mitt lyseste blondeskjørt. -Men måtte jeg ha valgt én stil å forholde meg til for resten av livet, så ville jeg gått for typ blyantskjørt, en snaisen skjorte og hæler. Eeelsker den feminine looken. Gjerne med en kjole eller et tettsittende skjørt som går helt ned til over knærene. -Men utringning og kløft har jeg ikke vært fan av i noe antrekk siden 8. klasse på ungdomsskolen. Jeg synes bare det ser vulgært ut?


4. Jeg kjente faktisk på et lite snev av kjærlighetssorg da jeg så Klæbo hadde fått seg dame på vg. Jeg måtte stalke henne på instagram og dele nyheten med alle jentene på facebook, og til svar fikk jeg bare: Marthe? Er du polyamorøs? Burde du sjekke ut bloggdomenet “Enkonefleremenn.blogg.no”? HAHA!

5. Jeg finnes ikke engstelig av meg, og den egenskapen(?) er jeg utrolig takknemlig for. Jeg har sett så mange som ikke har det på samme måte, og det må være så innmari slitsomt. Er det vits å bekymre seg for skrekkens scenario før hendelsen faktisk har hendt? Det er ikke sånn at du står sterkere i utfordringer eller sykdom dersom du har forberedt deg mentalt på dem noen år før de kom. Du kan ikke forhindre en ulykke i å skje av å tenke mest mulig på den. Som Ingvard Wilhelmsen sier så fint: Det meste her i livet kan vi ikke gjøre noe med. Det eneste vi kan styre er hvordan vi forholder oss til det som skjer. Søk opp “Årskonferansen 2018” på youtube forresten og se den videoen der en kveld du har 27 minutt til overs. Jeg synes dette tema er så interessant at jeg kunne tenke meg å skrive en hel bacheloroppgave om det.


6. Jeg har vært innom både ridning, håndball, turn, pianospilling, ballett og helt sikkert et par hobbyer til som liten, men er det én ting jeg har misunnet mine kjære venninner å være god på så er det tegning. Jeg skulle ønske jeg kunne male eller tegne noe fint jeg også! Det virker som en innmari avslappende hobby.

7. Mine 7 år som blogger har gjort meg hakket mer konfliktsky. Dersom noen sa meg i mot i kommentarfeltetene i 2011, så ba jeg dem mest sannsynlig ta seg en bolle og få seg et liv. Sånn uten å spøke. I dag svarer jeg nesten alltid noe sånt som “Ja, du har nok helt rett. Det var dumt av meg å formulere meg sånn”. Halvparten av gangene tenker jeg nok ærlig talt “give me a break”, men det er så mye enklere å bare jatte med på det viset. Så sitter det kanskje en i andre enden som finner litt mestringsfølelse eller glede i å ha satt meg på plass også? Neida, men er det noe jeg har skjønt så er det at verden er hårsår. Gud hjelpe meg som jeg har overanalysert bloggtekstene mine før publisering noen ganger for å passe på at ingens tær blir tråkket på, men likevel er det noen som tar seg nær av de mest uspåelige ting.. Morsomt hvordan vi mennesker kan være så ulikt skrudd sammen.


– Bukse 299kr HER, Body 149kr HER

10 kommentarer
    1. Hei Marthe!
      Jeg leste for noen bloggposter siden at du holdt deg unna godteri. Jeg lurer på om du har kuttet ut absolutt alt usunt, slik som kjeks og kaker også? Jeg har selv lyst å prøve meg men er usikker på hvor “streng” jeg skal være med meg selv 🙂 Lurer også på om det var vanskelig i starten, og hva du byttet godteriet ut med? <3 Stor klem

    2. Cathrine Ruth: Ja, det hadde vært spennende å prøve, men når strekmennene mine ikke engang blir fine så vet jeg ikke helt hvor godt anlagt jeg er for denne hobbyen 🙁

    3. Inger: Heisann! Ja, det stemmer 🙂 Jeg spiser ikke sjokolade og snop som man typisk tar med seg på kino, men får jeg servert dessert, kake eller kjeks hos bestemor, eller på syforening så spiser jeg det uten problem for det er såpass sjeldent 🙂 Istedet for å kjøpe meg sjokoladepudding eller gelé når jeg er hjemme alene nå så handler jeg jordbær med fløte og litt melis eller fruktsalat med vaniljekesam. Kjeempegodt det også <3 For ikke å snakke om grønnsaker og dipp. Kålrabi og neper er faktisk noe av det beste jeg får knaske på. Hehe!

    4. Hvis du er interessert i jordmorstudie vil jeg anbefale deg å følge «hjemmefodsel» både på instagram og snapchat. Dyktig jordmor – du både lærer mye og får se bilder/videoer.

    5. Hei Marthe. Aldri før har jeg følt at noen setninger kunne treffe meg så mye, som punkt nr 5. det med å være engstelig, jeg kjente det var godt å lese det du skrev. Hvorfor bekymre seg før ting har hendt? Jeg sliter ekstremt mye med bekymringer. Livredd for miste noen rundt meg, på en eller annen måte. Hodet mitt spinner av alt mulig. Jeg har også veldig helseangst. Men det du skrev har du er godt poeng i. Tar det til meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg